Volvo V70 2.4D Limited Edition (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.4D Limited Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 9.000 km |
KM-stand laatst | 188.000 km |
Op naar de 500.000 km!
- 188.000 km
November 2010: Op zoek naar een andere auto. Bij de Audi dealer een nare ervaring gehad en eigenlijk daardoor naar een ander merk gaan kijken. En zo kwam ik (weer) bij Volvo uit. Voorheen had ik al eens een S60 Bi Fuel gereden naar tevredenheid.Prima rijgedrag en een mooi 5 cilinder geluid!
Nu interesse in een V70 D5. Dus een dikke uitvoering! De roffel van de motor en het wat rauwe D5 geluid intrigeert nog iedere dag! De dealer had een paar zeer jonge V70 staan. Een proefrit gemaakt en na 1 minuut wist ik het al zeker! de 5 cilinder, de automaat, het lederen interieur en de power......Deze auto moet ik hebben! Zo gezegd, zo gedaan. De deal rond gemaakt en een week later kon ik de Volvo ophalen. Keurig afgeleverd.
Gaan rijden en na een maand begon ik de Audi te 'missen'. Afwerking van de auto is toch anders. Ook de achterzijde van de auto begon wat tegen te staan. Maar ondertussen begin de auto ook steeds lekkerder te rijden. Een genot om in de auto te rijden en lange ritten te maken. Nooit storingen (en rij toch gemiddeld 55K kilometer per jaar), nooit olie hoeven bijvullen en altijd presteren.
Per 1 januari 2014 heb ik de auto vanuit zakelijk overgenomen naar privé en heb besloten om door te gaan rijden. Nog nooit gedaan. Normaal gesproken rij ik 160 K met een auto en ruil hem dan weer in. En nu heb ik het plan om eens te kijken hoe lang zo'n auto het nu volhoudt! Vandaag staat hij bij de dealer voor de allerduurste beurt die hij ooit heeft gehad (ruim 1250 euro) omdat ook de distributieriem en de waterpomp moet worden vervangen. De Volvo dealer belde zojuist dat het er allemaal prima uitzag en geen meerwerk is te verwachten. Men wilde alleen de voorbanden wisselen, maar dat is nu niet nodig omdat ik winterbanden ga wisselen. Overigens heb ik, gezien de kosten, getwijfeld of ik de auto niet naar een Volvo specialist moest gaan brengen, maar navraag leerde dat het maximaal 250 euro zou gaan schelen. Ik ben tevreden over mijn Volvo dealer (Volvo Vos Zaltbommel) en weet zeker dat men zich houdt aan de fabrieksvoorschriften. En zakelijk moet de auto te vertrouwen zijn.
Ik ga proberen of ik 500 K kan gaan halen met deze auto en had bedacht om geïnteresseerden op de hoogte te houden. Daarom deze review. Ik hou jullie op de hoogte!
15 oktober 2016:
Intussen heeft de Volvo 289.000 km gereden! Er is tussentijds een radiateur, een accu en een sensor vervangen. Verder rijdt deze auto nog steeds geweldig. Je merkt het niet dat wij al bijna 3 ton onderweg is. Even weg geweest bij de dealer, maar direct weer terug gekomen omdat er achterstallig onderhoud was dat door een universeel dealer niet is uitgevoerd. Ik weet zeker dat hij de 500K kan halen, maar ik weet niet of ik dat haal. De auto begint wat gedateerd te worden en dan met name aan de achterzijde. Maar ja............ IK rij gewoon door en hou jullie verder op de hoogte.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Volvo V70 1.6D DRIVe Momentum
- 2010
- 283.817 km

Volvo V70 2.0T R-Edition | Stoelverwarming | Xenon | Trekhaak | Parkeersensoren achter | Climate Control | Regensensor | High Performance Audio |
- 2011
- 153.315 km

Volvo V70 2.0 Limited Edition Youngtimer Navi Clima PDC Volledig Onderhouden
- 2010
- 331.000 km