Volvo V70 2.4D Edition II (2006)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70 - interieurVolvo V70 - interieur

Signalement

UitvoeringV70 2.4D Edition II
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf289.000 km
KM-stand laatst282.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

So far so good!

  • 251.100 km

Ik wilde graag weer een automaat, en diesel, veiligheid, 1800kg trekkracht, comfort en geen al te hoge afschrijving. En geen Japanner. Hoewel een V70 stevig aan de prijs was, kreeg ik mijn dealer-onderhouden exemplaar voor een zeer zeer zeer strakke prijs mee. De duurzaamheid van Volvo, de uitstekende staat, confortabel en goede uitrusting gaf de doorslag. Hoewel de Mondeo TDCI aut ook in beeld is geweest, is een V70 toch wel wat anders. Ik liep tegen een brandweerrode V70 aan met 163 pk, 6bak geartronic, navigatie, telefoon, geen trekhaak en geen leer (velours is toch lekkerder) aan en de deal was rond. Ik heb geen seconde spijt gehad en de afgelopen 7000 km zijn voorspoedig verlopen. Het verbruik is ong 1 op 15 en alles werkt zoals het hoort. Gebruikssporen zijn de V70 vrijwel vreemd. Onkosten nog niets, binnenkort even een kleine beurt maar ik verwacht niets spannends. Wel nog even een trekhaak laten monteren en gelukkig behoeft de automaat geen aanpassingen.
Natuurlijk zie je vooral grijze en zwarte V70's en des te blijer ben ik met Rood. onderscheiden van de massa heet dat. We zijn voornemens de V70 5 jaar te rijden, en daar hebben we alle vertrouwen in! Regelmatig zal ik een update plaatsen.

Onderhoud en trekhaak

  • 254.000 km

voor onderhoud ga ik al jaar en dag naar Cooymans in Stiphout (helmond)omdat ze daar echt de hele auto nakijken en waar Onderhoud Onderhoud is. Gewoon alles even los, schoonmaken , vervangen en toch een normale prijs. Wetende dat Piet Lut de Volvo onderhanden zou nemen heb ik gevraagd om te zoeken naar mogelijke gebreken. Hij was immers zonder garantie. Niets dus, helemaal niets. En dat geeft een prettig gevoel. Tevens een nieuwe trekhaak laten monteren zodat de Knaus 550 erachter kan.
Verder helemaal geen klachten, of het zou de klok moeten zijn die alleen 4 streepjes laat zien...

Hij doet het nog steeds

  • 276.000 km

Iets meer dan 30.000 km zijn gemaakt, in ongeveer anderhalf jaar tijd. Nog net genoeg om diesel te blijven rijden zeg maar. Onkosten: die vallen reuze mee. De condenser van de Airco is overleden, 500 euro inclusief alles. Niet goedkoop, maar ja. 2 banden vernieuwd, een remslangetje en dat was het wel. Niet verkeerd dacht ik zo, en de gereserveerde 150 euro per maand voor reparaties zijn er uiteindelijk 60 geworden over de 18 maanden. Verbruik is 1 op 13 gemiddeld, echter op langere stukken haalt hij met gemak 1 op 16. We zijn 2 keer over de alpen heen geweest met een Caravan van 1600 kilo aan de knikker, en daarover niets dan lof. Verbruik 1:8 en de Volvo sleurt schijnbaar moeiteloos de Knaus over de snelweg heen en de Alpen over. Hoewel het een automaat is, schakel ik dan zelf. Zoals zo vele Volvo's van dit soort worden ze behoorlijk warm als er langdurig naar boven gezeuld wordt zoals de Brenner. Tikkie terug en dan gaat het weer. De onkosten vallen dus reuze mee. Eerste uitlaat nog die nog steeds prima is. Bak, motor nog kern gezond, In februari weer een beurt met APK. We verwachten niet veel ellende eigenlijk. over 25000 km is de distributieriem aan de beurt.

Ingeruild

  • 282.000 km

bij 282000 km de auto ingeruild op een V50 2.4 Automaat met minder dan de helft aan kilometers. omdat onze jaarlijkse kilometrage naar beneden is gegaan en de caravan verkocht is hebben we afscheid genomen van deze brandweerrode Volvo. Vele fijne kilometers mee gereden Als je een Volvo goed onderhoud, gaat ie voor de eeuwigheid plus 2 dagen mee. Maar dat laten we nu aan iemand anders over. In onderhoud geen goedkope vriend, maar afschrijving is daarentegen een stuk minder dan bij andere diesels. Bijzonderheden; Condensor is stuk gegaan in 40,000 km. Verder normaal onderhoud zoals banden, slangetje, remblokken etc.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.