Volvo V70 2.4 170pk Europa Exclusive (2000)

autoreview

Volvo V70

Signalement

UitvoeringV70 2.4 170pk Europa Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf315.000 km
KM-stand laatst316.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mooi auto met nare bijsmaak

  • 316.000 km

De auto is aangeschaft nadat de versnellingsbak van de v40 kapot is gegaan. In verband met redelijke ervaringen met een v70 tdi nu een benzine v70 (classic) aangeschaft. Wat mij stoorde aan de vorige v70 waren de hoge onderhoudskosten en het tractorgeluid.
Deze auto geeft een fijn geluid met voldoende prestaties maar helaas wel hoge kosten.

Helaas heb ik de aanschaf niet zorgvuldig gedaan. Ik had tijdens de proefrit een paar dingen moeten merken die ik achteraf niet heb geconstateerd. Zeg maar gerust alle beginnersfouten opgeteld. Op zich bij mij een bekend probleem aangezien ik laatst ook een Toyotay Previa heb aangeschaft (130000 km + boekjes) en ook hier was naar een paar duizend kilometer de versnellingsbak kapot.

Aanschafgegevens
V70 (2.4 motor met 170 pk en stc).
Donkergroen metallic in goede staat.
Beige interieur met het obligate nephout.
Onderhoudsboekje bij de dealer afgestempeld tot 306.000.
Auto zwabberde een beetje bij aanschaf en hield in.
Aanschaf e 2.900.

In verband met spoed ben ik naar een volvo garage gegaan. Deze hebben in verband met het zwabberende rijgedrag en lawaai uit het vooronder de remmerij gecontroleerd en opnieuw ingesteld.
Resultaat: nihil, na klachten hierover vond men dat de auto goed reed, er was niks aan de hand.

De kwaliteit van de volvo garage is belabberd. Vervolgens heb ik hem naar mijn eigen garage gebracht (deze had na de vakantie pas tijd) en hij is er dik een week mee bezig geweest.


Uiteindelijk was kapot:
Stuurhuis en bepaalde aansluitpunten vervangen.
Rechterachterband
Wielophanging linksvoor (fuseekogels etc)
Handremmen achter
Gaskleppenhuis
Nieuwe versnellingsbakolie
Totaalrekening e 1.300

Al met al heeft mij garage mij hier een groot plezier gedaan. Goede kwaliteit tegen lage kosten. Bij mijn vorige V70 had ik ook een kapot stuurhuis. De dealer had hier destijds een gereviseerd exemplaar ondergezet. Dit koste alleen al e 1.300

Nog kapot (maar ga ik niet vervangen aangezien auto als 2e auto dient).

Airco: heb ik uitgeschakeld, in de praktijk gebruikte ik deze praktisch niet.

CV: de AB is kapot. Ik mis het niet echt.

Ik hoop maar op een voorspoedige toekomst want het blijft een mooie auto die heel fijn rijdt.

Betrouwbaarheid zet ik op goed. Bovenstaande is veel achterstallig onderhoud dat de vorige dealer allemaal had moeten hebben gerepareerd (hij zetten tenslotte ook een stempel in het onderhoudsboekje).
Gebruikskosten is voldoende. Uiteindelijk is een V70 nooit goedkoop. Dan had ik een Nissan Primera moeten kopen uit 2000 voor e 2000.








8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.