Volvo V70 2.4 170pk Europa Exclusive (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.4 170pk Europa Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 315.000 km |
KM-stand laatst | 316.000 km |
Mooi auto met nare bijsmaak
- 316.000 km
De auto is aangeschaft nadat de versnellingsbak van de v40 kapot is gegaan. In verband met redelijke ervaringen met een v70 tdi nu een benzine v70 (classic) aangeschaft. Wat mij stoorde aan de vorige v70 waren de hoge onderhoudskosten en het tractorgeluid.
Deze auto geeft een fijn geluid met voldoende prestaties maar helaas wel hoge kosten.
Helaas heb ik de aanschaf niet zorgvuldig gedaan. Ik had tijdens de proefrit een paar dingen moeten merken die ik achteraf niet heb geconstateerd. Zeg maar gerust alle beginnersfouten opgeteld. Op zich bij mij een bekend probleem aangezien ik laatst ook een Toyotay Previa heb aangeschaft (130000 km + boekjes) en ook hier was naar een paar duizend kilometer de versnellingsbak kapot.
Aanschafgegevens
V70 (2.4 motor met 170 pk en stc).
Donkergroen metallic in goede staat.
Beige interieur met het obligate nephout.
Onderhoudsboekje bij de dealer afgestempeld tot 306.000.
Auto zwabberde een beetje bij aanschaf en hield in.
Aanschaf e 2.900.
In verband met spoed ben ik naar een volvo garage gegaan. Deze hebben in verband met het zwabberende rijgedrag en lawaai uit het vooronder de remmerij gecontroleerd en opnieuw ingesteld.
Resultaat: nihil, na klachten hierover vond men dat de auto goed reed, er was niks aan de hand.
De kwaliteit van de volvo garage is belabberd. Vervolgens heb ik hem naar mijn eigen garage gebracht (deze had na de vakantie pas tijd) en hij is er dik een week mee bezig geweest.
Uiteindelijk was kapot:
Stuurhuis en bepaalde aansluitpunten vervangen.
Rechterachterband
Wielophanging linksvoor (fuseekogels etc)
Handremmen achter
Gaskleppenhuis
Nieuwe versnellingsbakolie
Totaalrekening e 1.300
Al met al heeft mij garage mij hier een groot plezier gedaan. Goede kwaliteit tegen lage kosten. Bij mijn vorige V70 had ik ook een kapot stuurhuis. De dealer had hier destijds een gereviseerd exemplaar ondergezet. Dit koste alleen al e 1.300
Nog kapot (maar ga ik niet vervangen aangezien auto als 2e auto dient).
Airco: heb ik uitgeschakeld, in de praktijk gebruikte ik deze praktisch niet.
CV: de AB is kapot. Ik mis het niet echt.
Ik hoop maar op een voorspoedige toekomst want het blijft een mooie auto die heel fijn rijdt.
Betrouwbaarheid zet ik op goed. Bovenstaande is veel achterstallig onderhoud dat de vorige dealer allemaal had moeten hebben gerepareerd (hij zetten tenslotte ook een stempel in het onderhoudsboekje).
Gebruikskosten is voldoende. Uiteindelijk is een V70 nooit goedkoop. Dan had ik een Nissan Primera moeten kopen uit 2000 voor e 2000.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren