Volvo V70 2.0T R-Edition (2010)

autoreview

Volvo V70
Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70Volvo V70

Signalement

UitvoeringV70 2.0T R-Edition
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst42.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 700 km

Na 3 maanden een hybride te hebben bereden was de frustratie over het comfort van de Auris zo hoog opgelopen, dat het financiele voordeel niet langer op woog tegen de nadelen. De Auris moest het veld na 6000 kilometer ruimen voor iets anders.

Voor de Auris was ik de trotse bezitter van een Audi A4 avant 1.8 tfsi met automaat en alle opties. Het betrof een witte Avant met 18 inch velgen, erg gaaf! Wat een geweldige wagen. Iedere dag met veel plezier in gereden. Alleen de bijtelling over de nieuwwaarde van €69.000,- was vreselijk. De Audi moest weg en een hybride kwam. Na enig zoeken bleek de Auris het beste idee. Ik zal de details besparen, maar na een Audi met S-line interieur wennen de Auris stoelen echt niet.

De frustratie liep zo hoog op dat ik besloot om iets nieuws te kopen. Na enig speurwerk op www.autoweek.nl besloot ik de Volvo dealer in Den Haag te bezoeken. De V70 r edition leek mij een perfecte opvolger van de Audi A4. Na een proefrit bleek de Volvo V70 ruim, snel, comfortabel, groot, luxe en door het r-design pakket ook redelijk sportief. De grootste verrassing kwam toen Volvo een offerte ging maken. Een Volvo V70 2.0t met powershift en r-edition pakket en comfortline voor iets meer dan €40.000 euro. De deal was rond.

De volvo is mooi stil en zeer comfortabel. Het sportonderstel en 18 inch velgen maken de auto beduidend minder hard dan de A4 met sportonderstel en 18 inch velgen. De sportstoelen zijn perfect, maar jammer dat de zitting niet te verlengen is. Het dashboard is strak en vrij van rammels. Het straalt een robuuste sfeer uit, maar minder luxe dan een Audi. Mijn V70 heeft het RTI navigatie systeem. Even wennen in vergelijking met het MMI systeem, maar na een tijdje werkt het prima met de knoppen achter het stuur of de afstandbediening. Fijn dat het scherm in het dashboard gaat als je het niet gebruikt. Bij Volvo, en dat is echt super, krijg je perfect geupdate kaarten en krijg je 2 keer gratis nieuwe kaarten. Super, want bij Audi betaal je een paar honderd euro voor een update.

De Volvo rijdt erg goed. Het sturen gaat redelijk zwaar, maar direct en met redelijk veel gevoel (veel beter dan de Audi). De motor en automaat werken mooi samen. De powershift is een fijne bak, maar minder snel dan een DSG van Volkswagen. Bij normaal rijden is de bak echter perfect. De 2.0t met 203 PK is ruimschoots voldoende voor de Volvo. Voor €900 is deze op te voeren, maar dat kan later. De Volvo behoudt dan de garantie en krijgt er 40 pk en 60 nm koppel bij.

Het verbruik is met 1 op 10 netjes. De ruimte gigantisch en de opbergmogelijkheden groot. Kortom, deze Volvo is een perfecte aanbieding die erg veel waar biedt voor zijn geld. Hopelijk duurt deze relatie langer dan 3 maanden...

Problemen met V70 2.0T powershift

  • 42.000 km

Afgelopen donderdag heb ik de V70 ingeruild na een periode van 2 jaar. In de afgelopen 2 jaar heb ik goede en minder goede ervaringen opgedaan met mijn auto.
Beginnen met het positieve nieuws, de auto rijdt heerlijk. Fijne stoelen, lekker stuurwiel (r-edition), en prima rijgedrag. De auto is erg stil op hoge snelheid. Wel is de auto gevoelig voor spoorvorming op de weg (18 inch velgen en brede banden). Het verbuik is uitgekomen op 1 op 10 over de gehele periode. De ruimte in de auto (vooral bagageruimte) is enorm. Eigenlijk zou je zeggen, waarom toch inruilen?

De afgelopen maanden zijn er een aantal problemen met de V70 ontstaan. Een aantal maanden geleden is de auto terug naar de garage gegaan vanwege problemen met de motor/versnellingsbak. De auto schokt bij lage toeren (en lage snelheid) en het schakelen verloopt niet erg soepel. In eerste instantie gaf de dealer aan dat er geen probleem was, maar bij een tweede bezoek ontdekte de dealer dat de turbo los zat en de software van de bak niet in orde was. De problemen leken verholpen. Helaas kwamen ze na een paar weken weer terug. Eerst trad het schokken soms op, nu altijd. De dealer blijft ontkennen dat er een probleem is. Vorige week was de druppel toen er verschrikkelijke geluiden uit de bak kwamen. Onderweg naar de garage verdween het geluid weer, maar was het lot van mijn auto definitief. De combinatie van de problemen, de aflopende garantie en een dealer die mij maar een vervelende klant vindt, maakt dat de auto nu is ingeruild. Ik kreeg een prima prijs bij een Bovag dealer voor mijn auto. Ik weet zeker dat als de problemen worden opgelost de nieuwe eigenaar een hele fijne auto koopt.

Binnenkort zal ik een nieuwe review schrijven van mijn nieuwe auto. Ik kan hem deze week ophalen!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.