Volvo V60 Cross Country D4 AWD Pro (2020)

autoreview

Volvo V60 Cross Country D4 AWD Pro (2020)

Signalement

UitvoeringV60 Cross Country D4 AWD Pro
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf16.199 km
KM-stand laatst63.715 km
Lezerswaardering: 44%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Terug naar diesel

  • 17.688 km

Na de vorige XC60 T6 AWD '17 R'Design toch weer een Volvo. Ik was niet tevreden over de kwaliteit van de XC en de gebruikskosten waren ook aan de maat.
Nu dus een V60 CC D4 in silver metallic met alle opties.
Alleen geen external styling kit en 18inch. De rest is aanwezig. B&W was een vereiste. Als je dit gewent bent wil je niet anders. De stoelventilatie met massage is ontspannend. De standkachel zeer prettig en het HUD zeer helder en duidelijk.

Hij rijd comfortabel en toch een beetje sportief. De extra veerweg geeft 'm net dat beetje meer ontspannen rijgedrag mee. De zit is laag maar prettig. Moest wel even zoeken naar de beste instelling.

Het verbruik is tot nu toe 1 op 15km. Netjes gezien het gewicht. Vermogen genoeg. Hij nodigt niet echt uit tot racen. Te verwachten is dat de afschrijving hoog zal zijn. Zelfs met 5k afschrijving per jaar is ie goedkoper om te rijden ivm de XC60.

Het zit tussen de XC60 en de V60 in. Rijd als een V en de gebruiksvoordelen van een XC.

Daarbij vindt ik 'm mooier. Al is dat smaak.

Er komt nog een draadloos CarPlay dongle in en misschien dat ik de external styling kit nog ooit eens doe. Ligt aan hoe de Volvo zicht gaat houden

Na de vakanties zal ik de review updaten

4000 kilometer verder

  • 20.690 km

Nu 2 maanden kan ik wat meer vertellen. Deze Volvo bevalt me veel en veel beter dan de XC60. De diesel tokkelt er stilletjes en zuinig op los. Rijden is comfortabel en erg relaxt. De auto voelt extreem rustig en degelijk aan. Zitten in de zetels is een genot. Zoals een Zweedse auto betaamt is de klimaat verzorging tot. De standkachel is erg prettig. Stuurverwarming goed instelbaar.
Ik heb er de 20 inch op belegt. Staat ‘m erg goed. De styling kit wordt deze week aangebracht en het blinderen van de achterste ruiten eind van de maand.
Daarna is ie af. Erg fraai vindt ik zelf.
Het aller lekkerste is toch wel de B&W installatie. Wat een geweldig geluid komt hieruit.
Door de 20 inch is ie wat onzuiniger geworden. 1 op 14 is altijd haalbaar.
In het voorjaar gaat de caravan erachter. Daarna zal ik de review updaten.

Goede caravan trekker

  • 30.860 km

Wat een heerlijke voiture. Betrouwbaar, comfortabel, relatief zuinig, sterk. Het zo maar een paar woorden die in me opkomen. De 1800 kg caravan gaat met gemak mee. En ook nog eens zuinig. 1 op 9,5 is met 90 gemiddeld prima te doen.

De polestar upgrade zorgt ervoor dat je tussen de 1700 en 2200 rpm op koppel zeer lekker kan rijden. Ook de verdeling van het vermogen tussen voor en achter is een vooruitgang. Deze upgrade kan ik iedereen met een D4 aanraden. Het geld gewoon waard. Ondanks dat je slechts 10 pk bij krijgt.

Top

  • 41.300 km

De afgelopen maand met de CC naar zuid Italië geweest met de Dethleffs. Bij elkaar 5500 km met de caravan erachter gereden. Op geen enkel moment het gevoel gehad dat er minder controle was. De caravan weegt toch 1800 kg. Over de slechtere wegen heeft de Volvo genoeg comfort. De D4 polestar is echt top. Stoelen met massage geweldig. B&W…. Tja onovertroffen.
Het verbruik blijft over de gehele rit op 11 op 100 steken. Netjes als het mij vraagt.
Bij elkaar nu 25.000 in de auto gereden. Geen enkele steek laten vallen.
De fijnste en mooiste auto die ik tot nu toe gereden heb.

Eerste APK en

  • 50.890 km

Er zijn toch wat dingetjes voorgevallen de afgelopen periode. Alleerst begon na de vakantie het motorstoringslampje te branden. Gewist en een software-update hebben dit probleem opgelost. Daarna wilde ik een een beurt en APK doen... zie ik olie op de grond liggen. Slecht verhaal dus.
Volvo heeft de krukaskering vervangen. Onder garantie gelukkig.
Net 1 dag voor verlopen garantie opgemerkt gelukkig. Anders ben je het haasje.
De Volvo rijd nog altijd wel geweldig. En ik vindt het ook nog altijd met afstand de mooiste in het segment. Er zitten nog wel 2 kleine upgrades aan te komen. Daarover later meer.

Kapot gelopen

  • 63.715 km

Op 30 augustus is deze auto met de caravan erachter op de A1 tussen Bologna en Florence stuk gelopen. Zonder waarschuwing rook en geratel.
Na veel heen en weer gepingpong heeft de verzekering de schade gedekt. Vervuilde brandstof was de boosdoener. Defecte verstuiver zorgde voor een gat in de cilinder. Forse schade. Alles moest vervangen worden. Economisch Total loss.
Wel jammer. Het was een heerlijk apparaat . Nu een BMW.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volvo V60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.