Volvo V40 2.0 Europa Elegance (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V40 2.0 Europa Elegance |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 326.000 km |
KM-stand laatst | 350.000 km |
eerste auto
- 350.000 km
Dag lezers,
Mijn naam is Thomas, ben 20 jaar oud en nog studerende. Na mijn stage in het buitenland moest ik in januari mijn opleiding afmaken op een andere vestiging. Nu zou ik meer onderweg zijn. Eerst het openbaar vervoer maar eens bekenen, maar hier niet vrolijk van. Dan maar naar een auto kijken, na veel lezen op het internet dacht ik dat het een polo moest worden. Maar mijn vader heeft in het verleden veel op lpg gereden, die stelde voor om dat maar eens te bekijken. Op het internet staan veel auto's op lpg te koop, waaronder veel Volvo's. Het moest dus ook een Volvo worden, maar welke dan? Zelf dacht ik een v70 of 850 maar deze zijn nogal zwaar, dus dan een v40 (1996-2004). Helaas is het aanbod van deze auto op lpg wat kleiner dan van een v70 of 850. De prijs verschilt ook nogal per auto, dit gaat van 1000 euro tot 4000 euro. Uiteindelijk heb ik een gevonden die er tussen in zat. Dit exemplaar is de 2.0 met automaat, had 326,000 km gereden en was van de nodige opties voorzien (denk aan cruisecontrol, halfleer, stoelverwarming etc). De auto heeft altijd redelijk onderhoud gehad. Maarja een auto van deze leeftijd en km stand is altijd een gok. Ik heb de auto gekocht met een nieuwe apk en nieuwe remblokken.
eerste kilometers,
Eind januari heb ik hem opgehaald. Het eerste wat ik heb gedaan is de olie en olie filter vervangen. Verder zijn er nog wat dingen die ik in het begin heb gedaan, denk aan ruitenwissers vervangen. Ik gebruik de auto voornamelijk voor langere afstanden dus dan rijdt hij op lpg. korte stukken probeer ik op benzine te rijden, dit om de brandstofpomp goed te houden. De automaat is niet de modernste maar schakelt goed. de auto start altijd op benzine en slaat afhankelijk van de buitentemperatuur over op lpg. Het verbruik valt me nogal mee dit is rondt de 1 op 10, maarja wat wil je met een oude auto. 1 keer in de 2/3 duizend km moet ik wat olie bijvullen maar dit vergeef ik hem. de eerste maanden waren probleemloos en de v40 heeft zicht bewezen als heerlijke comfortabele reisauto.
Na 10 duizend km
De 5 maanden waren probleemloos, starten en lopen. Tot het moment dat ik uit een parkeervak draaide en een soort van klap hoorde, en wat bleek de veer rechtsvoor was gebroken. Dus nieuwe veren besteld, heb er meteen schokdempers bijgedaan omdat deze ook niet best meer zijn en toch alles er onderuit moet. Na deze reparatie viel het mij op dat de auto een beetje achterover lag. Ik wist wel dat de schokdempers achter ook niet goed meer waren. Dit was ook wel te merken wanneer ik met een volle gastank over een drempel heen ging. Dit was dus ook een aankomend project. Ik vind dit allemaal niet erg omdat ik wist dat ik een auto met ervaring ging aanschaffen. In mijn ogen moet je niet gaan klagen als een oude auto problemen krijgt, dit kan je verwachten.
Na 20 duizend km
Inmiddels heb ik er 20 duizend km meer gereden en heb ook de achterschokdempers, achterveren en stabilisatorstangen vervangen. Hij gaat veel beter over drempels heen. Buiten een paar lampje zijn er geen problemen geweest. Binnenkort ga ik de olie weer vervangen. Omdat het kouder wordt duurt het langer om over te gaan op lpg. In deze koude maanden is de spiegelverwarming en stoelverwarming een fijne extra.
Binnenkort meer!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren