Volvo S60 D5 (2009)

autoreview

Volvo S60
Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60 - interieurVolvo S60 - interieurVolvo S60Volvo S60

Signalement

UitvoeringS60 D5
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst300.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste pech, maar nog steeds vertrouwen

  • 234.000 km

Het was me opgevallen dat er vaak nieuwe of net aangeschafte auto's worden gereviewd. Mijn Volvo en ik zijn al een tijdje samen dus ik had al een account aangemaakt en wachtte slechts op een vrij moment om in mijn eerste review te melden dat ik de auto sinds 2010 in bezit heb, toen met een kilometerstand van 50.000 en vanaf het begin geen enkel probleem heb gehad. En ja hoor, gisteravond ineens al het vermogen kwijt. De auto staat voor het eerst zonder afspraak bij de garage.
Niettemin, met 243K op de teller (Volvo-kilometerstanden gaan in K's, toch?) niets te klagen over de betrouwbaarheid. Het is een D5 met automaat en ja, als je van Volvo's houdt dan is dat een heerlijke combinatie. Geen raceauto maar wel snel. Wintersport is altijd een feestje, want op de Duiste autobahn kan je je goed meten met de snelleren. Goed er komt er wel eens een voorbij maar daar lig ik dan weer niet wakker van. In 10 uur uitgerust op de plaats van bestemming vind ik belangrijker. Maar ook in Nederland heerlijk comfortabel toeren. Verbruik ligt rond de 1 op 16, ook niet verkeerd. De stoelen worden terecht geroemd. En nog geen enkel piepje of kraakje.
En wat ook altijd leuk is, is als de Wegenwacht zegt dat als de auto weer terug is hij op kan voor de volgende 234K. Kortom, ik hoop dat-ie weer snel terug is!

Aanvulling

  • 234 km

Het is overigens een zes traps automaat, geen 5.

Kwart miljoen

  • 250 km

Nog geen wereldprestatie maar wel een memorabel moment: de 250.000 km gepasseerd.

De pech van de vorige review bleek uiteindelijk een lekke turboslang. Iets van € 170 meen ik, maar met arbeidsloon het dubbele. Ligt onder de motor door of zoiets. In ieder geval iets om rekening mee te houden bij aanschaf van een S60 van deze leeftijd.

Tsja, en veel meer heb ik niet te melden. Regelmatig in verleiding gebracht maar toch steeds weer besloten deze te houden.

Still going strong

  • 300.000 km

We zijn er: 300K op de teller. En toevallig in dezelfde week zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt. En weer geen bijzonderheden. Minimale onderhouds- en afschrijvingskosten bevestigen dat dit een goede keus was. De beurt kostte € 580, incl. Btw. Da’s toch niet veel?

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.