Volvo S60 2.4 140pk Drivers Edition II (2007)

autoreview

Volvo S60 2.4 140pk Drivers Edition II (2007)

Signalement

UitvoeringS60 2.4 140pk Drivers Edition II
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst180.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Blind gekocht

  • 180.000 km

De aanschaf
Ook deze auto heb ik enkele jaren geleden gehad. Toch leuk om nog even mijn ervaring te delen.
Zoals in mijn review van de Volvo 340 te lezen valt, tevens mijn eerste auto, was een auto voor mij geen noodzaak. Enkele maanden eerder had ik die auto verkocht om die reden en omdat deze net te onbetrouwbaar was in het gebruik. Als autogek wel altijd aan het kijken natuurlijk. Zo ook maandelijks op de website van het rijk, de domeinen roerende zaken waarbij maandelijks auto's worden verkocht tegen de hoogste prijs, mits deze wordt gegund. Met mijn ouders eerder al eens de kijkdag bezocht en toen zaten we net €1.500 onder het gegunde bod van een Porsche 911 type 997, balen! We hebben wel vaker een bod uitgebracht waar we in onze ogen geen buil aan konden vallen. Ook deze maand op afstand de foto's bekeken en een bod uitgezet op deze S60 die er op basis van drie foto's keurig uitzag...
Daarna op vakantie gegaan en eerlijk gezegd hier verder niet meer aan gedacht.
Tot ik een mail met factuur kreeg en de mededeling dat de auto volgende week opgehaald diende te worden. Oops! Leuk maar dan zat ik zelf nog op vakantie en werd ik toch wel zenuwachtig of het geen miskoop zou zijn voor €6.500... Niet gezien, niet gehoord en gekocht op basis van slechts drie foto's. Gelukkig kon ik mijn ouders en broertje op trommelen om de auto op de desbetreffende dag op te halen. De auto was te starten! Dat was de eerste opluchting. Er bleek zelfs een onderhoudsboekje in te liggen waar een dealerstempel in zat van slechts 5dkm geleden. De rit naar huis schijnt de auto erg te hebben getrild. Een rondje banden op spanning brengen heeft dit opgelost! Verder moest ik het doen met de foto's en verhalen...

Het bezit
Na mijn vakantie kon ik niet wachten om de gekochte S60 in het echt te bewonderen en dat viel niet tegen! Er zaten mooie velgen, wel wat hardnekkig vuil, onder met goede banden, nergens een deukje of kras van buiten, super net beige leer met sportstoelen, een open dakje, dik sportstuur, automaat en een carkit. Op de voorruit zat een sticker van de recherge. Het verhaal achter de inbeslagname heb ik nooit kunnen achterhalen helaas. De vorige eigenaar heeft deze uit de lease gekocht en slechts een aantal maanden in bezit gehad.
Als eerste maar eens een afspraak inplannen voor een apk met algemene inspectie bij de Volvo dealer om te kijken wat ik nu had gekocht. Ook dit pakte goed uit, geen opmerkingen anders dan een uitlaatbeugeltje van 25 euro. Top!

Dan nog een mooi tripje naar de Volvo dealer waar de auto slechts 5dkm zijn laatste beurt had gehad. De inhoud van de beurt wilden ze niet telefonisch geven maar ik kon wel langs komen. Daar aangekomen kreeg ik de laatste factuur van ruim €1.100 met een beurt en distributieriem. Het bleek te gaan om de laatste beurt van de leasemaatschappij voordat die werd verkocht. Nogmaals top!

Na deze meevallers was er wel budget om en originele tweede sleutel te laten bijmaken. Wel zo handig mocht de sleutel kwijt raken. Duur grapje wel met €261...
Ook heb ik de Tom Tom gekocht waarvan de houder was ingebouwd. Achteraf een beetje suf aangezien een routeplanner op de telefoon nog sneller, goedkoper en actueler is.

Bij het ophalen kon die niet mijn naam maar is die op die van mijn vader gezet. Op dat moment nog een student en een auto voor erbij, net zoals mijn eerste auto. Na een half jaar kreeg ik mijn eerste vaste baan. Door de beroerde markt destijds eentje waarvoor ik 100km moest gaan rijden dagelijks. Prima om de S60 voor te gebruiken! Omdat dit een druk traject over de A15 betrof kreeg ik post om mee te doen met een proef waarbij je standaard iets van 30 euro per maand kreeg en er 2 euro af ging op het moment dat ik in de spits reed. Dit was een manier om de file te verminderen. Bij mij werkte het wel! In overleg met mijn werkgever mijn uren verplaatst van 10 tot 18 uur zodat ik en beter door kon rijden en er nog wat aan over hield, prima.
Hierdoor en omdat ik eigenlijk altijd op cruise control rijd noteerde ik een net verbruik van 1 op 12.
Wel lag de auto niet zo super lekker bij een dwarsriggel op een lange doordraaien van A15 naar A16. Het voelde of hij dan een stapje zette. Maar daar stond wel bijzonder comfortabel weggedrag tegenover voor de overige 99% van de tijd.

Met 100km per dag gaat het wel hard met kilometers en zou een diesel mogelijk voordeliger zijn. Vanuit mijn oom werd een oudere golf gtd aangeboden. Hiervoor heb ik vriendelijk bedankt. Dan mis je wel veel comfort en ik ben natuurlijk een echte Volvo man. Maar toch heb ik nog een keer een proefrit gemaakt in een Mini Cooper SD. Vanuit mijn bijbaan waarbij ik lease auto's reed was de Cooper eerder eens erg goed bevallen! De proefrit in de diesel variant deed dat niet. Een echte rammelbak en een slechte inruilwaarde deden mij besluiten lekker met de S60 door te rijden.

Goede keuze want na een jaar vond ik werk dichterbij. Als je dan een tijdje werkt en nog thuis woont dan is er de mogelijkheid om goed te sparen. Daarom zijn er ook meer mogelijkheden op autovlak. Omdat de de S60 als auto mij goed beviel, fan van sedans ben en graag meer vermogen zou willen hebben is deze ingeruild op een zeldzame facelift S60R met slechts 67.000 km. Achteraf geen goede zet, haha. Wordt vervolgd in een nieuwe review.

Inmiddels rijdt de nieuwe particulier al sinds 2014 met deze auto en zal die wel bevallen.
Eigenlijk weinig aan te merken op deze auto gehad. Anders dan dat er net wat meer vermogen in zou mogen zitten of iets strakker op de weg mag liggen. Iets wat je de auto niet kunt aanrekenen en met de komst van een R was opgelost. In de 1,5 geen bijzonderheden of problemen ondervonden. Buitengewoon comfortabel cruisen en als Edition II lekker goed in de opties.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens