Volvo 940 Estate Polar Turbo Diesel i.c. (1995)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 940 Estate Polar Turbo Diesel i.c. |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 445.000 km |
KM-stand laatst | 450.510 km |
De Groene Draak ontgroend...
- 446.500 km
Zo, de eerste 1500 km zitten erop.
Na een aantal jaren min of meer verplicht lease rijden heb ik nu weer een eigen auto. En eigenlijk wist ik zeker dat het een grote Volvo moest worden, en natuurlijk een Estate.
Reden hiervoor is dat ik 3 kinderen heb, en de vierde op komst is, en ik geen busje of mpv wil hebben.
En zo stond ik dus nog half verdoofd,van het vuurwerk een paar avonden eerder, bij een schade herstelbedrijf in Hoogeveen.
De prijs was heel klein, de auto heel groot en groen.
Wat kun je verwachten van een auto die 15 jaar oud is op de dag af ?
De eerste dagen rustig aan gedaan, kleine stukjes rijden. Aftasten wat er allemaal aan mankeerd. Maar ongelovelijk wat is dat 6 cylinderblok sterk, wat voelt de rest van de auto degelijk en solide aan. Schakeld soepel, heeft bergen koppel. je kan in de 4e versnelling rijden van 40 km/h tot 130 km/h !
Goed, wat mankeert er tot nu toe aan?
- Koude start bij vorst is adembenemend slecht.
- Af en toe houd de motor in bij +/- 3000 rpm.
- Bestuurderstoel is een balein van kapot.
- Schuifdak weigerd dienst.
- Achterruit sproeier is verstopt.
- Een aantal kleine deukjes en krasjes
De komende weken zal ik een aantal dingen aanpakken, te beginnen met de motor.
Onderdelen besteld, hulp geregeld.
Het is mijn bedoeling om met deze wagen de komende 2 a 3 jaar zo voordelig mogelijk mee te rijden, en daarvan hier regelmatig verslag van te doen.
Zo de eerste lange tocht gehad.
- 447.000 km
Dit weekeinde de kinderen gehaald en gebracht,Vrijdagavond 300km en zondag weer 300km erbij.
Geen centje pijn onderweg, moet alleen nog even wennen aan de cruise control. Deze zit een beetje raar aan de richtin aanwijzer stengel, en moet voor mijn gevoel wel erg lang ingedrukt worden voordat hij de snelheid vastzet.
De Snowtracs hebben hun waarde bewezen, wat een verschil in grip zeg. Wel een beetje zorgen om het verbruik, dat ligt nu zo rond de 1 op 12.Maar daar zitten ook veel korte ritjes bij, en daar houd de Draak niet zo van....
Wordt vervolgd.
Oh-Oh... APK
- 450.510 km
Tot dusver weinig gekke dingen aan de hand, helemaal nu de temperaturen weer een beetje lekker beginnen te worden.
Maar nu staat de APK voor de deur.
Gelukkig viel het allemaal reuze mee met wat de keurmeester gevonden had.
- Remslangetje linksvoor
- Hoorn defect
- Linker voorband
- Rechter voorband
- lampje kentekenplaat verlichting.
Gelijk maar nieuwe onderdelen besteld, inclusief 4 Vredestein sportrac 3 banden en uitlijnen nog geen 300,- euro.
Dus dit weekeind lekker klussen en op naar de 5 ton.
Wordt vervolgd !
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.