Volvo 940 Estate GLE 16V (1992)

autoreview

Volvo 940 Estate
Volvo 940 EstateVolvo 940 EstateVolvo 940Volvo 940Volvo 940Volvo 940Volvo 940 - interieur

Signalement

Uitvoering940 Estate GLE 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf192.000 km
KM-stand laatst248.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Volvo 940 estate is een grote auto maar mede door een uitgekiende stuurbekrachtiging en de grote stuuruitslag (achterwielaandrijving!) merk je daar tijdens het rijden niet veel van.

Het rijgedrag is erg neutraal, weinig bijgeluiden en andere ongemakken.
De motor is met z’n 155 pk goed berekend op het gewicht van de auto (1406 kg) en als je wat meer toeren maakt zijn vlotte acceleraties goed mogelijk.
Het was even wennen aan de elektrische overdrive (vijfde versnelling is een knopje bovenop de pook) maar dat gaat snel en het werkt prima.

De ruimte voorin is goed maar op de achterbank zouden langere mensen wat meer hoofdruimte kunnen gebruiken (komt ook door ingebouwd schuifdak).
De laadruimte is fenomenaal, en als dan ook de achterbank nog plat geklapt wordt onstaat een 186cm lange en vlakke laadvloer (wil je nog een stukje meer dan kan de zitting van de achterbank er makkelijk uitgehaald worden, dan heb je net geen twee meter!).

PROBLEMEN

Lek in ruitensproeierpompje
Kachelradiateur kraan defect (lichte lekkage)
Schuifdak defect (zat rommel in mechanisme)
Twee kleppen defect (verbrand)
Lichte olielekkage

Verkocht

  • 248.000 km

Vanwege de hoge kostend voor wegenbelasting, brandstof en onderhoud hebben we besloten de 940 in te ruilen voor een kleinere auto, een Suzuki Swift.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.