Volvo 850 GLT 2.5i 20V (1992)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 850 GLT 2.5i 20V |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1992 |
| Jaar van aanschaf | 2004 |
| KM-stand bij aanschaf | 236.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Heerlijk comfortabele auto en aantrekkelijke occasion aanschafprijs.Prima prestaties, wel wat hoog in de toeren rijden. Vooral het geluid van deze 170 pk sterke 5-cilinder is werkelijk oorstrelend. Bij voorkeur elk viaductje even het raampje op een kier en gas op de plank. Vanwege de leeftijd van de auto wel wat kraakjes in het dashboard (ook vanwege het hard-plastic- dat toen nog werd gebruikt, maar dat mag. Ik rijd vrij veel snelweg, 1 op 11 is dan gemiddeld goed haalbaar. Wanneer er wat enthousiaster wordt gereden dan is 1 op 10 zeker ook acceptabel. Altijd gaan voor een 170 pk 2.5 GLT!
PROBLEMEN
Homokineet moet worden vervangen. Volgens Volvo gaat dit nooit stuk, helaas bij die van mij wel. Reparatie zo"n 400 euro. Tevens motorsteun licht verzakt. reparatie 85 euro. Verder in topconditie en gezien de aanschafprijs van 2750 veel vermaak voor weinig.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Volvo 850 GLT E2 – 1993 – 316.176 km - Klokje rond

Volvo 850 vs. Rover 827 - Dubbeltest - Uit de Oude Doos

Dit is waarom mysterieuze auto’s met blauwe lampen andere auto's aan de kant duwen

Nu zijn ze duurder maar Wiborg kon nog voor relatief weinig een Mazda MX-5 als eerste auto kopen

Lezersreacties (0)
Reageren