Volvo 740 GLE 2.3 (1990)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 740 GLE 2.3 |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1990 |
| Jaar van aanschaf | 1999 |
| KM-stand bij aanschaf | 289.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Gekocht in mei 99 bij een Volvo dealer voor de meeneemprijs van NLG 5000,00 (Euro plm 2300)voorzien van LPG Trekhaak Elec. Schuifdak en alle opties die er toen voor deze auto waren. Ziet er van binnen en buiten absoluut als nieuw uit ondanks zijn leeftijd. Gebruik hem voor woonwerkverkeer. Grijsmetallic. Eerder gereden in: 142GL (geel 1972), 244DL (Blauw LPG 1975), 240DL (Groen 1979), 245GL (Blauw Diesel 1984)
Volgende auto wordt absoluut weer een Volvo.
PROBLEMEN
Fuseekogels vervangen, Waterpomp vervangen, Sensor op vliegwiel vervangen, uitlaatdemper vervangen, nwe banden 205/65-15, remblokken vervangen, storing in alarm gerepareerd (10 minuten werk), storing in snelheidsmeter en toerenteller gerepareerd, komt jaarlijks in de garage (niet de dealer, maar een volvo SPECIALIST), gemiddelde onderhoudskosten per jaar (excl Banden) EURO 425,00 100% betrouwbaar (nooit mee stil gestaan)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel
