Volvo 440 Turbo (1989)

autoreview

Volvo 440
Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440 - interieur

Signalement

Uitvoering440 Turbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf221.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na vele problemen met mijn (niet al te snelle) Uno ben ik op zoek gegaan naar iets snellers. Ik kwam via internet aan mijn Volvo 440 turbo met alles er op en eraan, voor die tijd dan. Ik noem: boordcomputer, electrisch bedienbare ramen voor en achter, elektrisch bedienbaar schuif-/kanteldak, centrale portiervergrendeling, stuurverkrachtiging (veel te licht). Kortom erg complete auto voor €175,-!

Na een half jaar er in gereden te hebben kwam er aan de HTS-Autotechniek (waar ik studeer) een poster te hangen met daarop een aankondiging voor een circuitdag op Zandvoort voor en door studenten. Na kort aarzelen toch in geschreven met mijn turbo. Ik heb de auto vervolgens verlaagd en de turbodruk iets op geschroefd. Tot aan het rode gebied op de meter. En de katalysator verwijderd. Ik moet zeggen: hij ging als de spreekwoordelijke brandweer! Om gewicht te besparen nagenoeg het gehele interieur verwijderd en er eigenhandig een rolkooi in gelast. Verder is de auto nog een beetje opgeleukt met een witte ’Viper striping’. Deze auto komt de openbare weg dus niet meer op.

De race verliep zeer voorspoedig. Ik kon de Astra OPC pacecar zeer netjes bijhouden...

PROBLEMEN

Ik heb in het halve jaar op de openbare weg geen problemen met deze auto gehad. Motor pakte altijd snel aan en liep mooi regelmatig. Ik heb na een hevig piepend geluid de beide spanrollen van de distributieriem moeten vervangen.

Verder gingen op Zandvoort in ’Bos uit’ de wielbouten van het linker voorwiel een eigen leven leiden. Met als gevolg een aflopend wiel bij 100 km/h! Maak je ook niet iedere dag mee! Gelukkig geen schade. Deze auto kan dus nog wel een paar circuitdagjes mee!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.