Volkswagen Touran 2.0 TDI Trendline (2003)

autoreview

Volkswagen Touran
Volkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen TouranVolkswagen Touran - interieurVolkswagen Touran - interieurVolkswagen Touran - interieurVolkswagen Touran - interieur

Signalement

UitvoeringTouran 2.0 TDI Trendline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Fijn, doordacht autootje. Is mi zijn relatief hogere prijs dan zijn concurenten waard.

Plus punten:
Hoge instap, goede stoelen en veel ruimte. De binnenruimte is net zoals in de Passat, zelfs de kofferbak heeft het zelfde vloeroppervlak. Je zit alleen veel hoger.

Soepele motor met een hoop merkbare PK’s en een prima wegligging, wel redelijk stug geveerd. vooral merkbaar met dwars en diagonaal riggels. Korte draai cirkel.

Eindelijk krijgen we in NL wat bij VW in Duitsland reeds jaren mogelijk was, een van fabriek af gemonteerde radio; geen gesleep meer met frontjes.

Enne... voorlopig nog even geen wanklank over de VW garage, een prima VW / Audi dealer in Oisterwijk.

Min punten:
1. De handgeschakelde 6 bak. Ik mis de afstemming op de grote trekkracht bij weinig toeren. Je schakelt je wezenloos door de eerste 3 versnellingen heen.
2. Constructie van portier / dak. Vocht en sneeuw op de auto betekent vocht en sneeuw in de auto als je een portier open doet.

Update: 31-07-04 (30.000Km)
De longlife olie die helpt om de lange service intervals te bereiken is niet zo long-life. Er moet regelmatig een litertje bij.

Update: 24-01-05 (59.000Km)
Olie verbuik is iet wat terug gelopen. Motor loopt rommelig stationair, blijkbaar lastig te verhelpen. Soms is er een tikkend geluid in het dashboard (rechterzijde?) zodra je het contact aanzet; lastige te detecteren en op te lossen.

Update: 09-07-05 (85.000Km)
Olie verbuik verder terug gelopen. Continentaal banden zijn niet geschikt voor de 2.0 TDI, slijtage is te hoog. Motor loopt mooier stationair met shell V-Power Diesel maar lijkt dan wel minder trekkracht te hebben.

Update: 20-01-06 (120.000 Km)
Het blijft een fijn karretje. Olie verbruik sterk terug gelopen, banden slijtage blijft hoog.
Geen problemen

PROBLEMEN

6500 Km - Geen problemen.
30000 Km - Voorbanden vervangen (door Michelins)
60000 Km - Voorbanden naar achter, nieuwe banden voor (Continentaal)
85.000 Km - Continentaal banden (kaal en versleten) vervangen door Michelins, ruitenwisserbladen vervangen.
120.000Km - Banden maar weer eens vervangen, schakel (sier) plaatje van de pook weer eens afgebroken. Tik in het dashboard vanuit het airco systeem. Plaatje en Airco onderdeel staan erg lang in backorder.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.