Volkswagen Touran 1.6 16V FSI Trendline (2004)

autoreview

Volkswagen Touran 1.6 16V FSI Trendline (2004)

Signalement

UitvoeringTouran 1.6 16V FSI Trendline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf15.500 km
KM-stand laatst256.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 15.000 km

VW had de Touran 5 jaar eerder moeten uitbrengen. Een wereldbak.
Na mijn Mercedes A160 elegance (problemenbak) en een Opel Zafira 1.6 16v. Elegance (topbak) is dit toch wel de overtreffende trap (sorry Opel-rijders).
Het afwerkingsniveau is top, wegligging is top, gebruiksgemak is top (geen geschuif met achterbank alvorens de achterste stoelen omhoog te halen), alleen de kunstof binnen bekleding is slecht. Als je met een handtas met rits of een weekend tas met harde kunstof beugels langs de deurpanelen of het dashboardkastje gaat, is de kras niet te verwijderen en doet afbreuk op het geheel.
En natuurlijk het wel bekende klacht: de prijs.
Maar goed zoals ik schreef de Touran is de overtreffende trap.

PROBLEMEN

  • 90.670 km

Nieuw voor koplamp unit (condens)
Twee nieuwe achterlicht units (condens)
Een nieuw raambedieningsknopje (afgebladerde coating)
Omhoog kruipende viltlaag tussen deur en binnenpaneel laten verwijderen.

Update 1:Km stand 43566

Nieuwe lambda zone gemonteerd (garantie) nieuwe knipperlichten in spiegel (alg aanslag)
En deuren plus achterklep afgesteld.

Update 2: km stand 51580

Het is raar maar waar naar mate de kilometers vorderen krijg ik alleen meer waardering voor onze prive Touran, wegligging blijft een topper en de airco doet zijn uiterste best met 35+ hittegolf.
Ik zou nu niet weten wat ik moet verzinnen want hij is en blijft TOP.


Update 3 :km stand 64440

Onze Touran met de T van Toppie heeft zijn eerste grote beurt gehad ennnnn...
Nada nopie niks aangesleuteld,alleen een stekkertje voor de gordelherkenning zat los en verders alleen regulier onderhoud (olie, filter, bougies, longlife service).
Nog steeds een W E R E L D W A G E N


Update 4 : km stand 90670

Onze touran is er een van een zeer sterke serie want.........
Na de gebruikelijke 30.000km beurt bij 87000km geeft de 1.6fsi geen krimp.
Het torretje en de airco zijn weer fris net zoals de remmen.
Alleen wat al eerder in mijn review te lezen was is het bladeren van de coating op knoppen van radio,ruitbediening,enz. van slechte kwaliteit.
Volgens VW heeft dit te maken met het gebruik van creme,s enz maar dat gebruiken we allemaal toch, da,s geen excuus.

Maargoed,ik wil wel een andere Touran maar er leven dagelijks 6 kids in van en naar school in de leeftijd van 5-11 jaar dus een nieuwe word meteen al uit gewoond dus nog even wachten......

verders alles toppppppppppieeeeee

Lekker weer dokken

  • 101.650 km

Nu onze Touran de 100000km heeft gepasseerd zijn er een paar vervelende dingen gebeurt sinds 64440km.
Bij 85435km een nieuwe temperatuursensor a 150 euro en na een beurt plus airo service een nieuw achterklepslot die zomaar opensprong en niet meer dicht ging!!! nu bij 95000km na een grote beurt iedere keer SEVICE JETZST blijkt de auto niet op longlife service te staan heeft nu eerst een beurt nodig voordat deze melding opgelost kan worden......
Ennnnnnnn na een nieuw achterklepslot nu een nieuw bedienings unit
aan de buitenzijde (drukknop plus kenteken verlichting)a 110 euro...
Het blijft een heerlijke wagen maar al die kleine dure dingen word ik wel een beetje zat......

Word een beetje minder.....

  • 127.010 km

Na 2 keer met pech te hebben gestaan (2 kapotte bobine,s) begint de lol er aardig af te raken nu zeker ook blijkt dat de motorsteun kaduuk is en er GEEN coulance mogelijk is...
Na meer dan 100.000km blijkt wel dat de meerwaarde die je betaald niet aan meer betrouwbaarheid bied...... en dat valt me zwaar..
had veel vertrouwen in VW maar moet toch bekennen dat de kwaliteit beneden maat is en onderhoudskosten erg duur zijn(grote beurt gem.1000euro).
De wagen rijd prima bevalt prima maar bied niets meer dan een ander merk tegen een beduidend meerprijs kwa aanschaf....jammer

KOOP NOOIT EEN TOURAN

  • 149.000 km

Ik ben een illusie armer,wat begon als een mooie fijne wagen is me de afgelopen 30.000km kompleet vervaagt.
Wat een dure onbetrouwbare wagen....
bobines vervangen ramen die naar beneden vielen,en nu als klap op de vuurpijl een nieuwe distributie "ketting"(hoef je nooit te vervangen hahaha "VW Kneus" misschien een leuk nieuw type voor het te dure jan modaal merk)en nokkenas verstelling moet vervangen worden kosten.....1200 euro en dat weet VW want dit is geen nieuws maar coulance hoo maar.
Los latende achteruitkijk spiegels nou het is gewoon troep....wat een hondehok...
NOOIT EEN TOURAN KOPEN KOOP EEN ZAFIRA!!!!!!

Bye bye Touran

  • 256.000 km

Afscheid genomen van de Touran!
Na veel ellende en gezeur hebben we de touran ingeruild vood een Seat Ateca Exellance 1.4 150pk
Veel plezier maar ook veel ellende gehad met daarbij torenhoge onderhouds kosten!
Nog even een opsomming!!!
3 x distributie kettingen.
3 x achterklep sloten
4 x bobines
1x temperatuur sensor
3 x nox sensoren
1 koppeling set
2 achter schokdempers
4 spiraalveren
1 x versnellingbak revisie
1 x katalysator
2 x rondom schijvenen blokken
1 x remklauw links achter
1 x tussen stukuitlaat
2 x raam mechanismen ( ramen vielen naar beneden)
10 sets banden plus 4 x uitlijnen!
Dus een maandag model?

Nu verder met de Seat Ateca

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.