Volkswagen Touran 1.4 TSI Trendline (2011)

autoreview

Volkswagen Touran 1.4 TSI Trendline (2011)

Signalement

UitvoeringTouran 1.4 TSI Trendline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf94.638 km
KM-stand laatst101.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Probleemloos

  • 101.000 km

De eerste 6.000 km zijn probleemloos verlopen. In januari een week naar Oostenrijk geweest en in maart nogmaals een lang weekend op- en neer naar Oostenrijk. Daarbij blijkt wat een fijne reiswagen dit is. De 195-er winterbanden hebben het ook weer goed gedaan. Ik mis de 215-er zomerbanden eigenlijk niet.
Het verbruik is ietsje hoger dan de Golf Variant uit 2010 met dezelfde motor en 7-versnellings-DSG die ik hiervoor had. Maar de Touran heeft dan ook 140 pk en 220 Nm (ipv 122 pk en 200 Nm in de Golf). En is natuurlijk ook ietsje groter en zwaarder. Dus 1:14 is heel netjes lijkt me.
Inmiddels staat de auto weer op z'n zomerbanden, rijdt door de Corona-crisis niet veel de laatste tijd. Dus even afwachten, hoe die banden bevallen.
De auto heeft de neiging om bij langzaam rijden, waarbij hij nog net in z'n 2 staat en vervolgens wat gas bij gegeven wordt, te stotteren in de DSG. Dit treed vooral op, wanneer op een lichte helling wordt verdergereden. Een oplossing hiervoor is de DSG even met de hand in 1 zetten en vervolgens bij 2500 - 3000 tpm weer in automaat. Dan treed dit verschijnsel niet op. Met de Golf die ik hiervoor had, trad dit verschijnsel vrijwel nooit op.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.