AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Sharan
19

autoreview

Volkswagen Sharan 1.4 TSI BlueMotion T. Comfortline (2011)

Anoniem
  • Review
23 januari 2011 om 16:41
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringSharan 1.4 TSI BMT Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst18.685 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geleverd!

  • 507 km
  • 23 januari 2011

Hij is geleverd, de Sharan ik wist niet dat het nog beter kon dan de Touran die wij hadden want dat is ook een fantastische auto alleen kon ik wel wat meer laadruimte gebruiken, en we konden een goeie deal met de dealer maken dus hebben we besloten de knoop door te hakken en hem te bestellen, nou naar de eerste week rij ervaring geen spijt. wat een perfekte auto! En wat een laadruimte! gemakkelijk te vergroten door eenvoudig de bank iets naar voor te schuiven of door hem in te klappen, dan onstaat er een ruimte van ruim 2440 liter! Het rijcomfort ligt hoger dan bij de Touran, de hobbels in de weg daar merk je niet veel van, en hij rijd als een limousine zoals m'n zoontje dat iedere keer zegt, de extra's die wij naast de comfortline hebben is een sportonderstel, dit heb ik gedaan omdat ik hem orgineel nogal hoog op de poten vond staan, ik vind het niet mooi als je zo in de wielkassen kan kijken, en hij is sportief af geveerd met een strakke wegligging, verder hebben wij donkere achterruiten genomen, een trekhaak, Carkit, chromen dakreling en metaallak. de eerste ervaringen; starten is een feest! lijkt wel een 6 cilinder! het motorgeluid is minimaal, remmen gaat vanzelf, je moet altijd weer een beetje wennen aan de omvang van een auto, maar met inparkeren valt het mee, als je bij twijfel uitstapt blijkt dat je nog een 1/2 meter meer ruimte hebt dan verwacht, rondom goed zicht, waar we wel een beetje aan moeten wennen is de automatische handrem, gewoon een knop, je hebt toch iedere keer van, waar is die hendel gebleven? maar goed dat went wel. Verder vind ik dat het gezeur ook maar eens afgelopen moet zijn dat VW's standaard weinig extra's hebben, hij is ruimvoldoende voorzien van allerlei snufjes en extra's, alleen het menu van de boordcomputer al, is zo uitgebreid dat ik naar een week nog niet weet hoe het allemaal werkt, dus kom ik er later nog eens op terug!

Meer ervaring

  • 7.004 km
  • 15 maart 2011

Zo nu heb ik weer wat meer ervaring met "Das Auto"! want dat is het wel, alleen het verbruik valt mij wat tegen, ondanks de bleumotion technologie, vind ik het verbruik behoorlijk, ik weet het is een auto van 1700kg, maar toch gemiddeld 9 liter op 100km is aan de hoge kant als er in de boekjes staat dat het verbuik 7,6 liter is, wie compenseert mij? voorral met de huidige benzineprijs is dat op jaarbasis wel een tegenvaller, ik ben geen slak maar ook geen racer, en ik schakel door voordat hij 2500 toeren heeft. Laatst een rit naar de Dordogne gehad dan presteerd de auto veel beter wat betreft verbruik! 7,9 tot 8,5 liter per 100km is dan het gemiddelde. Verder zijn we er helemaal tevreden over, alles zit waar je het verwacht, en de cruisecontrol is veel beter uit gedacht dan bij onze vorige auto, het is een hendel onder de knipperlicht hendel, als je de juiste snelheid hebt dan druk je op de voorkant, wanneer je moet remmen en daarna weer dezelde snelheid wilt rijden dan trek je de hendel naar jezelf toe waardoor de snelheid weer hetzelfde wordt voordat je remde, echt ideaal, allen heb ik in het begin ook weleens gehad dat ik een seintje met groot licht gaf doordat ik de verkeerde hendel te pakken had, nu gebeurd me dat niet meer, verder is het zo dat als je 10km sneller wilt de hendel naar boven moet bewegen en 10km eraf de hendel naar beneden, heel gebruiksvriendelijk! en daardoor gebruik je bijna altijd de cruise. De wegligging is subliem! in Frankrijk heb je van die slinger snelwegen met bochtje naar rechts bochtje naar links, met behoorlijke snelheid blijft tie mooi in z'n spoor, en je hoeft maar licht te sturen, bij zo'n rit weet je waarvoor deze auto gebouwd is! En had ik al verteld hoe ruim hij is?

update

  • 10.469 km
  • 3 mei 2011

Vandaag is de Sharan terug geweest naar de garage voor een update van de software van het ABS systeem, alles is goed verlopen, ik kreeg een aantal weken geleden een brief van VW nederland dat de auto om veiligheidstechnische redenen, terug moest naar de dealer, eerst schrik je, maar naar een telefoontje bleek het allemaal erg mee te vallen en dat ik gewoon een afspraak kon maken, zo gezegd zo gedaan.

Verder bevalt de auto steeds beter al is het alleen al omdat hij per dag zuiniger wordt, inderdaad 1:12 1:13 is nu steeds vaker het gemiddelde, wel fijn bij de huidige benzineprijzen, het gebeurt nu steeds vaker dat ik eens per twee weken tankt, in het begin was hij iedere week leeg. Wat mij verder erg bevalt is de dagrijverlichting, misschien vind je dat onzin maar ik rij graag met licht aan ook overdag, bij de Touran was het zo dat als je hem op automatisch zet dat je dan overdag zonder verlichting reed, maar als je hem aanzet ook de statische bochtverlichting werkt, ik vind dat onzin overdag, nu heb ik de schakelaar in de Sharan op automatisch staan, dit betekend overdag dagrijverlichting, en waneer het gaat schemeren gaan de stadslampen aan en werkt de statische bochtverlichting automatisch mee, dus nu hoeven we er niet meer aan te denken en gaat alles vanzelf.

Maar wat ik het allerfijnste vind aan deze auto, als ik hem vergelijk met de Touran is; dat de overbrenging heel anders is, de Touran een 6 bak met een 140 pk sterke Tsi en de Sharan een 6 bak met 150 pk sterke Tsi, weinig verschil zou je denken, maar niets is minder waar, hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar de motor loopt veel rustiger, bij de Touran was het bij 90km en 3000 toeren overschakelen naar z`n 5 en bij 110 km en 3000 toeren naar de 6e versnelling, bij de Sharan is het bij 100km en 2500! toeren naar z`n 5 en bij 120-125km en 2500 toeren naar z`n 6, en dat is een genot! Heel rustig en voldoende kracht, je kan je wel voorstellen wat er gebeurd als je bij die versnellingen doortrekt naar de 3000 toeren of meer!

Vakantie inspectie

  • 15.302 km
  • 2 augustus 2011

Vandaag is de Sharan in de garage geweest voor een vakantie inspectie ivm de vakantie naar Italië, de adriatische kust, geen problemen gevonden, alleen een halve liter olie was nodig, dat is normaal naar 15000km

Vakantie ervaringen

  • 18.685 km
  • 2 augustus 2011

Net terug uit Italië, en ruim 3000km op de teller bij gezet, nog steeds geen slechte ervaringen gehad, wat een Auto! Eerst het verbruik, gemiddeld 1:13, nou werd er terplaatse niet echt hard gereden ivm 2 baans wegen maar de weg er naar toe en terug hebben we hem flink de sporen gegeven, maar hij geeft geen krimp! blijft goed presteren ondanks de hoge bergen en diepe dalen en met z'n vijven erin met bepakking, andere auto's zie je terug zakken berg op maar de Sharan niet, met de cruise control sleurt hij hem gewoon naar boven, zonder dat er ook maar 1 km van de snelheid afgaat, wat door de kinderen als zeer goed werd ervaren was de ruimte, ze konden lekker ruim zitten, liggen, luieren, dvdtje kijken, en kwamen dan ook uitgerust aan op de plaats van bestemming! Wat ook ideaal is, is de climat control, wat een genot is het als je gaat tanken met 32 graden en je stap in de auto die lekker 19 graden is en blijft, op de terugweg hebben we de Fernnpass gereden ddor Ostenrijk ook lekkere bochten en hoogte verschillen maar ook dan blijft hij goed in zijn element en aan de weg kleven.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Sharan
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.4 Tsi 150pk DSG Comfortline 7-Persoons | Navigatie | Clima | P-Sensoren |

    Volkswagen Sharan 1.4 Tsi 150pk DSG Comfortline 7-Persoons | Navigatie | Clima | P-Sensoren |

    • 2012
    • 93.387 km

    € 18.990

    1.9 TDI Trendline 7-persoons | Climate control | Cruise control | Trekhaak

    Volkswagen Sharan 1.9 TDI Trendline 7-persoons | Climate control | Cruise control | Trekhaak

    • 2002
    • 377.114 km

    € 1.900

    1.8 Turbo Trendline

    Volkswagen Sharan 1.8 Turbo Trendline

    • 2002
    • 224.650 km

    € 1.450

Meer Volkswagen Sharan occasions

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Sharan specificaties
  • Volkswagen Sharan occasions
  • Volkswagen Sharan video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Sharan tests
  • Volkswagen Sharan gebruikersreviews
  • Volkswagen Sharan index
Volkswagen Sharan 2.8 V6 4Motion - 2006 – 472.882 km - Klokje Rond

Volkswagen Sharan 2.8 V6 4Motion - 2006 – 472.882 km - Klokje Rond

Soms weet je niet hoe een Klokje Rond-aflevering gaat lopen. Bij een auto die al veertien jaar...

Lees meer
 

Volkswagen Sharan reviews

  • Review
    Volkswagen Sharan 2.0 TSI Highline (2011)

    Volkswagen Sharan 2.0 TSI Highline (2011)

    2
    • 11 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 170pk BMT Highline (2012)

    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 170pk BMT Highline...

    1
    • 25 april 2019
  • Review
    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 140pk BMT Highline (2011)

    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 140pk BMT Highline...

    3
    • 19 december 2018
  • Review
    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 140pk BMT Highline (2014)

    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 140pk BMT Highline...

    • 24 januari 2018
  • Review
    Volkswagen Sharan 1.4 TSI BMT Comfortline (2012)

    Volkswagen Sharan 1.4 TSI BMT Comfortline...

    • 31 augustus 2015
  • Review
    Volkswagen Sharan 1.4 TSI BlueMotion T. Highline (2012)

    Volkswagen Sharan 1.4 TSI BlueMotion T....

    • 24 augustus 2012
  • Review
    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 140pk BlueMotion T. Comfortline (2012)

    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 140pk BlueMotion...

    3
    • 23 augustus 2012
meer reviews
Kia e-Niro vs. Volkswagen ID.4 - Dubbeltest

Kia e-Niro vs. Volkswagen ID.4 - Dubbeltest

130

Als Volkswagen met een op zichzelf staand, relatief betaalbaar elektrisch model op de markt...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Volkswagen Sharan 2.8 V6 4Motion - 2006 – 472.882 km - Klokje Rond

    Volkswagen Sharan 2.8 V6 4Motion - 2006...

    • 9 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Sharan 2.0 TSI Highline (2011)

    Volkswagen Sharan 2.0 TSI Highline (2011)

    2
    • 11 februari 2021
  • Autonieuws
    Facelift Friday: Volkswagen Sharan/Seat Alhambra

    Facelift Friday: Volkswagen Sharan/Seat...

    34
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    EuroNcap trekt eindsprint met twaalf auto's

    EuroNcap trekt eindsprint met twaalf auto's

    17
    • 4 december 2019
  • Review
    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 170pk BMT Highline (2012)

    Volkswagen Sharan 2.0 TDI 170pk BMT Highline...

    1
    • 25 april 2019
  • Autonieuws
    Volkswagen Sharan is miljonair

    Volkswagen Sharan is miljonair

    14
    • 12 april 2019
  • Autonieuws
    De Tweeling: Ford Galaxy – Volkswagen Sharan – Seat Alhambra

    De Tweeling: Ford Galaxy – Volkswagen Sharan...

    40
    • 27 januari 2019
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    76
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess als Tesla-CEO'

    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess...

    43
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels compenseren

    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels...

    55
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen laat ID6 zien

    Volkswagen laat ID6 zien

    62
    • 9 april 2021
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    11
    • 3 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla in China

    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla...

    51
    • 2 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de prijslijst

    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de...

    34
    • 1 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep