Volkswagen Polo 1.9 D (1999)

autoreview

Volkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.9 D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf49.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Overstappen van een Ford Focus TDDI met 90 pk en 200 nm naar een VW Polo met 60pk en 125nm geeft een beetje een vertekend beeld, ook omdat je in principe een andere klasse (lees: lagere klasse) gaat rijden. Ik zal proberen om niet te veel te vergelijken.

Deze wagen kreeg ik uit de leasepool van mijn werkgever toen ik net in dienst kwam.

De auto is uitgevoerd in de ’Trend’ uitvoering, dit is een actiemodel waarbij sportstoelen met vrolijke bekleding, hoofdsteunen en electrische spiegels (verwarmbaar) zijn inbegrepen. Door afwezigheid schitteren de electrische ramen, de airco (in die tijd niet standaard) en de interval op de ruitenwissers.

Rijden in de Polo is een aparte ervaring. De wegligging is wat je ervan mag verwachten: stabiel zolang je het niet al te gek maakt, want dan wil de auto in bochten nog wel eens rechtdoor gaan!

Acceleratie is wat je mag verwachten van een turboloze diesel. Echter is VW erin geslaagd door slimme overbrengingsverhoudingen de acceleratie naar een acceptabel niveau te tillen... wat weer als gevolg heeft dat er een ’gat’ van 1500 toeren valt als je van 4 naar 5 schakelt. Over het algemeen is hier boven de 130 km per uur de koek duidelijk op. Met veel moeite, wind mee en heuvel af is er dan nog een 150 km uit te halen, maar meer ook niet terwijl het onderstel het goed aan zou kunnen. Verbruik lag tussen 1:20 en 1:24.

Ruimte achterin was niet echt om over naar huis te schrijven. Gelukkig had ik maar 1 kind in die tijd, dus was het, ondanks de 3 deurs uitvoering, goed te doen.

Al met al een eenvoudig, sterk werkpaard. Overigens een van de weinige kleine auto’s waar ik met bijna 100.000 km per jaar geen last kreeg van mijn rug.

PROBLEMEN

Tijdens de periode waarin ik de auto heb gereden tot aan einde lease (49.000 tot 141.000 km) helemaal niks!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens