AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Polo

autoreview

Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline (2011)

Anoniem
  • Review
23 augustus 2011 om 21:21
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPolo 1.6 TDI Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst56.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

VW Polo 1.6 TDI Comfortline

  • 4.200 km
  • 23 augustus 2011

Ik mocht ook wat gaan leasen van mijn nieuwe baas. Dus dan ga je eens een beetje rond kijken naar diverse modellen. Het was al snel duidelijk dat het een hatchback moest worden. Al snel was er een lijstje met de volgende modellen:
- Audi A1 - helaasch moest ik een diesel leasen. Dan wordt een A1 met wat leuke opties snel te duur.
- Renault Clio - ik weet niet waarom maar er is geen diesel GT versie in NL. In frankrijk en duitsland wordt deze versie wel geleverd. In plaats daarvan kun je kiezen voor twee vrij 'goedkope' versies. Helaasch een gemiste kans van Renault.
- VW Polo 1.6 TDI - Een aardige mix tussen een fatsoenlijke motorisering/uitvoering en de eigen bijdrage die ik betaal.

Het is dus de Polo geworden. Zwart pareleffect in de comfortline uitvoering met nette velgen eronder. Ik rijd aardig wat km's (50k pj.), dagelijks ga ik de grens over naar Duitsland. Daarom was de ondergemotoriseerde 1.2 geen optie, ook de proefrit in deze variant bevestigde dit. Deze is niet in Duitsland leverbaar volgens mij? Want deze zijn net zoals de hybride voertuigen een schaarse vertoning in D.

Na 4200 km vind ik het niet slecht rijden. In NL kan de Polo goed meekomen, in Duitsland kan ie nog niet met de grote jongens mee. Maar 160@2900 rpm als kruissnelheid is goed te doen. Tis vooral erg relaxt rijden met die nieuwe common-rail diesel van VAG. Ook het onderstel is vrij comfortabel ook op de autobahn waar het niet overal mooi vlak is. Bochten vind ie ook leuk, maar dat hangt natuurlijk ook af van je rijvaardigheden.

Je kunt ook merken dat de motor zuinige software heeft meegekregen, 5.2 l/100km. Ik denk dat er toch wel de 300 nm en 120 pk wel te halen zijn met dit blok, zonder dat het onbetrouwbaar wordt. Topsnelheid is 190 met airco en verlichting aan. Zowel in de 4de als in de 5de versnelling haalt de auto deze snelheid.

Na 4200km is het toch wel jammer dat ik niet voor de highline 105 met sportpakket heb gekozen. Aan de achterkant vind ik de polo nogal hoog en het intrieur van de highline ziet er toch wel stukken beter uit. Maar dat zijn dan ook de enige dingen. Voor de rest nog geen een probleem gehad. Ik kom m'n 3,5 jaar wel door met deze auto.

Daarna maar een mooie 120d autobahn cruizer aanschaffen :p.

Aardig wat mee gereden

  • 56.000 km
  • 4 juni 2012

Nu er bijna een jaartje mee te hebben gereden kan ik wat meer van deze Polo zeggen:
- Zeer degelijk (bijna saai :p), nog geen probleem gehad en wordt dagelijks toch flink aan de tand gevoeld. Misschien wat olieverbruik, maar heb nog niet hoeven bij te vullen.
- Tank is vrij klein. Ik kan er max 43 liter in krijgen en dan staat de boordcomputer op 0 km. Als je veel rijdt wil je niet 3x in de week bij de pomp staan.
- Omdat ik geen sportpakket heb genomen staan de voorkant lager dan en achterkant en moet je drempels voorzichtiger nemen dan met een Golf/Megane/Clio bijvoorbeeld. Is maar een kleinigheidje.
- Bij het nieuwe rijden wordt de kachel niet warm. Ook werkt de airco dan niet optimaal.
- Op de Autobahn komt ie gewoon te kort.

Over het algemeen een best aardige lease auto. De auto brengt de op een redelijk comfortabele wijze van A naar B. Maar als je net wat wil meer zou ik toch naar iets anders gaan kijken.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Polo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0 TSI Highline Business R R-line exterieur | Navi | Climate control | Adaptive cruise control | Parkeerhulp |

    Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline Business R R-line exterieur | Navi | Climate control | Adaptive cruise control | Parkeerhulp |

    • 2019
    • 7.375 km

    € 22.500

    1.2 TSI Style - 105 pk **PDC / Stoelverwarming / Carplay

    Volkswagen Polo 1.2 TSI Style - 105 pk **PDC / Stoelverwarming / Carplay

    • 2012
    • 103.400 km

    € 8.200

    1.0 BlueMotion Edition App Connect | Telefoon | LM velgen |

    Volkswagen Polo 1.0 BlueMotion Edition App Connect | Telefoon | LM velgen |

    • 2016
    • 91.084 km

    € 12.900

Meer Volkswagen Polo occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Polo specificaties
  • Volkswagen Polo occasions
  • Volkswagen Polo video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Polo tests
  • Volkswagen Polo gebruikersreviews
  • Volkswagen Polo index
Volkswagen Polo 1.4 TSI GTI - Op de Rollenbank

Volkswagen Polo 1.4 TSI GTI - Op de Rollenbank

Er zijn Volkswagen-bezitters die koude rillingen krijgen door de combinatie TSI en DSG. Die...

Lees meer
 

Volkswagen Polo reviews

  • Review
    Volkswagen Polo (2013)

    Volkswagen Polo (2013)

    1
    • 11 mei 2020
  • Review
    Volkswagen Polo 1.4 Highline (2011)

    Volkswagen Polo 1.4 Highline (2011)

    8
    • 4 april 2020
  • Review
    Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk BMT Edition (2013)

    Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk BMT Edition...

    2
    • 20 september 2018
  • Review
    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2011)

    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline...

    7
    • 5 maart 2018
  • Review
    Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2011)

    Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline...

    2
    • 29 november 2017
  • Review
    Volkswagen Polo 1.4 TSI BlueGT (2013)

    Volkswagen Polo 1.4 TSI BlueGT (2013)

    15
    • 16 april 2017
  • Review
    Volkswagen Polo 1.4 TSI BlueGT (2013)

    Volkswagen Polo 1.4 TSI BlueGT (2013)

    1
    • 24 januari 2017
meer reviews
Volkswagen Polo 1.2 TDI  Bluemotion – 2011 – 508.714 km - Klokje Rond

Volkswagen Polo 1.2 TDI  Bluemotion – 2011 – 508.714 km - Klokje Rond

Het is nog maar vier jaar geleden dat Valdet Mustafa zijn Polo Bluemotion aanschafte met nog...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Volkswagen Polo weer als Harlekin

    Volkswagen Polo weer als Harlekin

    53
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Gefacelifte Volkswagen Polo gaat Golf achterna

    Gefacelifte Volkswagen Polo gaat Golf achterna

    70
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Polo als R-Line Edition

    Volkswagen Polo als R-Line Edition

    19
    • 8 januari 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline...

    2
    • 6 januari 2021
  • Review
    Volkswagen Polo (2020)

    Volkswagen Polo (2020)

    • 4 januari 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2019)

    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2019)

    6
    • 21 december 2020
  • Autonieuws
    Vijf spaardiesels voor minder dan € 5.000

    Vijf spaardiesels voor minder dan € 5.000

    52
    • 30 november 2020
Merk
Merk
  • Volkswagen Golf GTI Abt - Op de Rollenbank

    Volkswagen Golf GTI Abt - Op de Rollenbank

    12
    • 21 januari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen's Project Trinity: elektrisch vlaggenschip

    Volkswagen's Project Trinity: elektrisch...

    26
    • 21 januari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen verwacht forse verkoopgroei in China

    Volkswagen verwacht forse verkoopgroei...

    24
    • 20 januari 2021
  • Review
    Volkswagen ID4 1st Max (2020)

    Volkswagen ID4 1st Max (2020)

    12
    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Polo weer als Harlekin

    Volkswagen Polo weer als Harlekin

    53
    • 18 januari 2021
  • Review
    Volkswagen ID4 1st (2020)

    Volkswagen ID4 1st (2020)

    6
    • 16 januari 2021
  • Autonieuws
    Duitse justitie ziet deels af van vervolging Martin Winterkorn

    Duitse justitie ziet deels af van vervolging...

    37
    • 15 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep