Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Highline (2010)

autoreview

Volkswagen Polo 3-deurs
Volkswagen Polo 3-deursVolkswagen Polo 3-deursVolkswagen Polo 3-deursVolkswagen Polo 3-deursVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TSI 105pk Highline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf65.000 km
KM-stand laatst70.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 70.800 km

Ik heb deze polo gekocht voor mijn nieuwe baan. Hierbij moet ik elke dag 140km rijden. Dit is voor een deel 80 weg en het andere deel A2. Omdat ik om Eindhoven moet rijden en de kans royaal is op files heb ik gekozen voor een automaat.
Na een tijdje zoeken ben ik bij deze Polo uitgekomen. Een vrij standaard Polo met een lage kilometerstand en op het oog perfect onderhouden. Tijdens de proefrit niks geks opgemerkt.
Nadat de auto was gekocht en een tijdje gereden te hebben zijn er toch een aantal punten opgevallen die tijdens de proefrit niet waren opgevallen.
- de wielen begonnen met trillen tussen de 95 en 105 km/h. niet ideaal als dit 70% van de rit is elke dag.
- Het stuurt trekt naar links dus moest wat uitgelijnd worden.
- Het contact slot draaide niet goed, ik moest vaak een minuut proberen om de auto gestart te krijgen.
- Tijdens het stationair draaien van de motor op 600 toeren rammelt er iets in de omgeving van de passagiersstoel in het dashboard.
Alles was opgelost tijdens een bezoek aan de garage onder garantie, behalve het trillen tijdens het stationair stil staan.
Ik heb nu inmiddels 5000km gereden en dit heb ik met plezier gedaan. De auto is naar mijn idee redelijk zuinig zoals te zien is in de verbruiksmonitor. Het comfort van binnen is goed, de stoelen zitten goed en de auto maakt niet te veel lawaai tijdens het rijden op de snelweg. Het is zeer goed mogelijk om rustig te rijden maar indien het nodig is kan de auto zeer snel zijn met de 105pk.
Op het moment van schrijven is het stuur toch weer wat naar links gaan trekken, het trillen bij het stationair draaien is er nog steeds en de baard van de sleutel is afgebroken. Daarbij kraken de schokdemper heel erg in de ochtend (ik heb gelezen dat dit een Polo kwaaltje is en kan opgelost worden door het in te vetten, even vragen bij de garage). Binnenkort dus nog een rondje maken bij de garage.
Zodra er weer nieuws is zal ik een nieuwe review schrijven.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens