Volkswagen Polo 1.6 TDI Comfortline (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.6 TDI Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 56.000 km |
VW Polo 1.6 TDI Comfortline
- 4.200 km
Ik mocht ook wat gaan leasen van mijn nieuwe baas. Dus dan ga je eens een beetje rond kijken naar diverse modellen. Het was al snel duidelijk dat het een hatchback moest worden. Al snel was er een lijstje met de volgende modellen:
- Audi A1 - helaasch moest ik een diesel leasen. Dan wordt een A1 met wat leuke opties snel te duur.
- Renault Clio - ik weet niet waarom maar er is geen diesel GT versie in NL. In frankrijk en duitsland wordt deze versie wel geleverd. In plaats daarvan kun je kiezen voor twee vrij 'goedkope' versies. Helaasch een gemiste kans van Renault.
- VW Polo 1.6 TDI - Een aardige mix tussen een fatsoenlijke motorisering/uitvoering en de eigen bijdrage die ik betaal.
Het is dus de Polo geworden. Zwart pareleffect in de comfortline uitvoering met nette velgen eronder. Ik rijd aardig wat km's (50k pj.), dagelijks ga ik de grens over naar Duitsland. Daarom was de ondergemotoriseerde 1.2 geen optie, ook de proefrit in deze variant bevestigde dit. Deze is niet in Duitsland leverbaar volgens mij? Want deze zijn net zoals de hybride voertuigen een schaarse vertoning in D.
Na 4200 km vind ik het niet slecht rijden. In NL kan de Polo goed meekomen, in Duitsland kan ie nog niet met de grote jongens mee. Maar 160@2900 rpm als kruissnelheid is goed te doen. Tis vooral erg relaxt rijden met die nieuwe common-rail diesel van VAG. Ook het onderstel is vrij comfortabel ook op de autobahn waar het niet overal mooi vlak is. Bochten vind ie ook leuk, maar dat hangt natuurlijk ook af van je rijvaardigheden.
Je kunt ook merken dat de motor zuinige software heeft meegekregen, 5.2 l/100km. Ik denk dat er toch wel de 300 nm en 120 pk wel te halen zijn met dit blok, zonder dat het onbetrouwbaar wordt. Topsnelheid is 190 met airco en verlichting aan. Zowel in de 4de als in de 5de versnelling haalt de auto deze snelheid.
Na 4200km is het toch wel jammer dat ik niet voor de highline 105 met sportpakket heb gekozen. Aan de achterkant vind ik de polo nogal hoog en het intrieur van de highline ziet er toch wel stukken beter uit. Maar dat zijn dan ook de enige dingen. Voor de rest nog geen een probleem gehad. Ik kom m'n 3,5 jaar wel door met deze auto.
Daarna maar een mooie 120d autobahn cruizer aanschaffen :p.
Aardig wat mee gereden
- 56.000 km
Nu er bijna een jaartje mee te hebben gereden kan ik wat meer van deze Polo zeggen:
- Zeer degelijk (bijna saai :p), nog geen probleem gehad en wordt dagelijks toch flink aan de tand gevoeld. Misschien wat olieverbruik, maar heb nog niet hoeven bij te vullen.
- Tank is vrij klein. Ik kan er max 43 liter in krijgen en dan staat de boordcomputer op 0 km. Als je veel rijdt wil je niet 3x in de week bij de pomp staan.
- Omdat ik geen sportpakket heb genomen staan de voorkant lager dan en achterkant en moet je drempels voorzichtiger nemen dan met een Golf/Megane/Clio bijvoorbeeld. Is maar een kleinigheidje.
- Bij het nieuwe rijden wordt de kachel niet warm. Ook werkt de airco dan niet optimaal.
- Op de Autobahn komt ie gewoon te kort.
Over het algemeen een best aardige lease auto. De auto brengt de op een redelijk comfortabele wijze van A naar B. Maar als je net wat wil meer zou ik toch naar iets anders gaan kijken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren