Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk BMT Edition (2013)

autoreview

Volkswagen Polo 3-deurs
Volkswagen Polo 3-deursVolkswagen Polo 3-deursVolkswagen Polo 3-deursVolkswagen Polo 3-deursVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TSI 90pk BMT Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf48.600 km
KM-stand laatst70.265 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijn Polootje

  • 48.600 km

Sinds 5 maanden rij ik nu in deze VW Polo (5) BMT Edition TSI 1.2 66 kw/ 90 pk 4 cilinder uit 2013.
Benzine uitvoering. 58.000 km op de teller ( bij aanschaf 48000 km.).

Hiervoor reed ik, naar tevredenheid, in een Skoda Fabia 1.9 TDI Combi LK uit 2006. De Skoda dieselde al ver voorbij de 300.000 km zonder motorproblemen maar daarnaast wel veel andere problemen de laatste tijd; Gebroken voorveer, gebrekkige uitlijning, weigerende raammechanieken (raam valt naar beneden in de deur), lekkende airco en in het vooruitzicht een nieuwe distributieriem en waterpomp.

Polo bij de VW dealer gekocht. Is daar onderhouden. Ziet er van binnen en buiten keurig uit. Mooi prijsje voor de Skoda gekregen.
Uit de onderhoudsfacturen blijkt dat er geen mankementen zijn geweest behalve het reguliere LongLife onderhoud met nieuwe bougies

De auto staat op Vredestein Quatrac 4 seizoensbanden. Voor 2 nieuwe Quatrac 5 uit 2017, achter 2 oudere Quatrac 3 banden uit 2013). Ik ben benieuwd naar de slijtage gedurende de afgelopen zomer met langdurig extreme warmte.

Rijervaring
De Polo rijdt fantastisch, stuurt strak door de bochten met een zeer aangenaam geluidsniveau. Nu ben ik natuurlijk al jaren een dieselgeluid gewend maar als ik de Polo start en weg rij, hoor ik een tevreden gesnor onder de motorkap vandaan komen. Enig windgeruis als het waait op de snelweg.

Het interieur is sober uitgevoerd in grijstinten maar ik hoor geen rammeltje of piepje. Stoelen in hoogte verstelbaar waardoor ik een perfecte zit ervaar. Veel steun rondom ( Ik ben 1.78 m). Ik denk wel dat langere en bredere mensen minder comfort gaan ervaren van de stoelen.
Handbediende airco voelt zeer aangenaam bij de extreme warmte

Verbruik:
In de stad 1 op 15. Op de snelweg, waar ik 75 % van de tijd doorbreng, rijdt de Polo veel zuiniger. Ik kom in de verbruiksmonitor uit op 1 op 17, 1 km. ( Skoda 1 op 18,5)

Onderhoud:
Voorlopig nog niet aan de orde. Tot nu toe is er geen enkele storing of mankement opgetreden

Tevredenheid:
Ik ben zeer blij en tevreden met deze Polo. Soms rij ik tussen 2 of 3 andere Polo's op de snelweg maar dat zegt veel over het vertrouwen in de Polo gedurende de afgelopen jaren.

Bij het eerst komende onderhoud kom ik weer terug bij deze review.

Zorgeloos rijden

  • 70.265 km

Heb de auto nu precies een jaar in bezit. 21.675 km gereden op 1300 l. benzine wat volgens de verbruiksmonitor betekent dat de Polo 1 op 16,7 rijdt. Dat is uiteindelijk wat teleurstellend want in het 1e halve jaar reed de Polo met gemak boven de 1 op 17. Maar ja, dat was het zomerseizoen. Naarmate het kouder werd daalde ook de gereden kilometers per liter.
De auto rijdt prima. Geen mankement, geen piepje of kraakje of enige hapering.
Als de airco een tijdje niet gebruikt is dan ruik ik hem enigszins bij het aanzetten. Dat wordt dus wel een airco check bij de eerstkomende 30.000 km servicebeurt. Dat is over ongeveer 5000 km. De km teller staat nu op 70.000 km.
De stoelen zitten prima maar wat niet bevalt is de armsteun aan de portierskant. Het lukt me niet om langere tijd mijn linkerarm daarop te laten rusten terwijl ik met mijn linkerhand het stuurwiel vasthoud en mijn rechterarm niet gebruik bij het sturen ( bv. langere tijd op de snelweg). Het zit gewoon niet lekker. De armsteun loopt schuin af naar voren en zijdelings af naar beneden. Ik heb mijn stoel en stuur al in alle standen t.o.v. elkaar uitgeprobeerd maar het wil maar niet lekker zitten. In die zin vind ik de Polo minder comfortabel zitten dan de Fabia combi die ik hiervoor had. Jammer.
De Vredestein Quatrac 3 all season banden uit 2013 zitten nu op gemiddeld 4 mm ( bij aankoop 4,7 mm) en de Vredestein Quatrac 5 all season banden uit 2017 gemiddeld op 6,5 mm ( was 7,5 mm). Dat wordt voor de komende winter 2 nieuwe achterbandjes denk ik want 6 jaar oud is volgens mij ook wel een hele leeftijd .
Al met al dus dik tevreden. Ik laat binnenkort weten hoe de 1e servicebeurt na aankoop verlopen is.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.