Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Trendline (2014)

autoreview

Volkswagen Polo BlueMotion
Volkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotion

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TDI BlueMotion Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst70.000 km
Lezerswaardering: 31%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een trieste middelmaat

  • 70.000 km

Van een Lexus tijdelijk naar een Polo (huurauto), is vanzelfsprekend zoiets als van een hotel naar een camping verhuizen, maar dat het niveau van deze specifieke VW zo laag was, had ik niet kunnen bevroeden.
Enkele opvallende ervaringen na een maand zijn achtereenvolgens: de indirecte sturing, de met vertraging reagerende remmen, het deprimerende en keiharde plastic van het dashboard en deurbekleding, het onvermogen van de luidruchtige motor en de zeer matige wegligging.
Ik begrijp dat na de reeks Focus, Prius en Lexus, ik niet veel mag verwachten van een Polo 1.2 Diesel, maar deze auto is niet goed. Het is een vierwieler waar een carrosserie omheen is gegoten van een Lego-achtig ontwerp. Men neme een schoenendoos, plakt daar een kleinere schoenendoos op, zet er vier wielen onder en daar heb je het; de te dure en met beperkte garantie uitgevoerde anonieme Polo.
Wat mij bovenal zorgen baart met de Polo 1.2 is het onvermogen van de dieselmotor. Het duurt 27 seconden om van 110 naar 145 km/h te kruipen en daar helpt het ferm terugschakelen naar de 4de versnelling weinig aan. Bij het terugschakelen valt de motor een fractie van een seconde stil, om dan met veel herrie in een iets kortere tijd naar die 145 te gaan. Waarom 145? Omdat als men in Duitsland wil inhalen, er vertrouwd moet kunnen worden op motorvermogen en dat is precies wat de Polo 1.2 Diesel niet heeft.

Iets positiefs is wel het verbruik. Met een volle tank kan men ongeveer 900 km rijden. Maar aan de andere kant is dat ook geen verrassing, want het zeer geringe motorvermogen van de auto zorgt in feite voor die prestatie.

Mijn advies? Indien u in een stad woont, dan is dat wellicht de omgeving waarin een Polo zich thuis kan voelen. Daarbuiten is deze auto niet aan te raden, althans niet in deze karige uitvoering en qua vermogen ongeschikte auto voor de autobahn.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.