Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2011)

autoreview

Volkswagen Polo BlueMotion
Volkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotion

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Waarom eem Polo BM?

  • 500 km

Op mijn 19e had ik het geluk dat ik gelijk een vw Passat kon kopen. Het zag er toen al naar uit dat ik veel km zou maken. Het werd een Passat sedan uit 1998, 110PK. Hier precies 2 jaar en 1 ton mee gereden.
Vervolgens een Passat gekocht uit 2002 met 130PK sportline. Echt geweldige auto! 2,5 jaar mee gereden en iets maar dan 1,2 ton op de klok er bij gezet. Nauwelijks onderhoud. Maar die kosten..... wegenbelasting, verbruik en verz.


Ongeveer 3 maanden geleden keek ik op mijn bankrekening en zag dat het mogelijk was om eens te gaan shoppen voor een nieuw model in het B segment. Wederom een diesel en dan zonder wegenbelasting. De maandlasten kunnen dus omlaag.


Buiten mijn privékilometers rij ik zakelijk ook veel km in veel verschillende auto's in het hogere segment.Volvo, BMW, Audi en Mercedes Hierdoor is mijn kijk zeer kritisch. Ben gewoon verwend!!

Op het lijstje stonden 3 modellen. Skoda Fabia, Seat Ibiza en VW Polo. Alle A label.

Eerst bij de Fabia. Redelijk leuke auto. Niet echt voor mijn leeftijd , 24 Aanschafprijs viel mee. Weinig optie mogelijkheden en het geluid van de radio in de auto was wel heel heel erg slecht tijdens de proefrit! Wat ik redelijk belangrijk vind! Qua rij eigenschappen vond ik de auto zeker niet slecht.Het verbaasde mijn zelfs een tikkeltje. Qua motor was ik de 130 pk diesel gewent. Binnen de bebouwde kom ik met het 1.2tje goed mee komen. Op de snelweg iets minder, ook logisch. Het viel mij zeker niet tegen! Ligt er natuurlijk ook aan welk mind-set je hebt. Voor een Audi zou het te min zijn. Maar ik kreeg niet het gevoel, JA dit is hem. De verkoper was daar in tegen ook drama.
"Waarom moet ik een Skoda kopen ipv VW of Seat?" Het antwoord heb ik niet gekregen.

Naast de Skoda zit tevens de Seat. De Skoda verkoper vriendelijk bedankt, toch nog even mee gegeven dat ik niet totaal gecharmeerd was van zijn verkoop skills. Zal zijn reactie maar niet vertellen.

Bij Seat, goed ontvangen en een verkoper die gelijk begon te lachen toen ik vertelde dat ik bij de Skoda vandaan kwam.
Op de Ibiza bleken veel meer opties mogelijk wat ik een pré vond. Het model van de auto vind ik erg mooi. Mooier dan de Skoda. Het dashboard vind ik alleen minder mooi, de kwaliteit kon mij ook niet geheel bekoren.
Kreeg gelijk netjes een proefrit aangeboden.
Auto vond ik beter rijden dan de Skoda, nieuwer onderstel. Het geluid qua radio is in de Seat is echt super goed. Ook beter dan in de polo.
Vervolgens om de tafel gaan zitten met de verkoper. Div opties aangevinkt, goed kunnen onderhandelen en er nog even een nachtje over geslapen.

Volgende dag besloten voor de Seat te gaan. Ook al spookte de Polo wel nog steeds door me hoofd maar die vond ik toch echt te duur. Ik naar de Seat dealer om me handtekening te gaan zetten. Maar.... de VW Dealer zit naast de Seat dealer. Toch nog even de VW dealer binnen gelopen. Gelijk netjes geholpen.
"Beste verkoper, u heeft 20 min de tijd om mij te overtuigen waarom ik een polo moet kopen en geen Seat." Lang verhaal kort. Het is hem gelukt. Ik rij zo'n 40.000 km per jaar. Het puntje restwaarde speelt ook een belangrijke rol. Een vw polo van 3 jaar met 1.20 verkoopt toch anders dan een Seat Ibiza. Stoelen vond ik beter zitten en dat dashboard..... toch een stukkie beter. 20 min later, 2000 euro extra kwijt dan bij de Ibiza, minder luxe opties maar wel weer een VW. En gekocht zonder proefrit. Wat zijn mensen soms toch rare wezens.

Ik kon uit div modellen uit voorraad kiezen en binnen 1,5 maand werd er geleverd of de auto zelf samenstellen en 6 maanden wachten. Toch maar gekozen voor een model uit voorraad. Dan maar iets minder opties, scheelt toch ook weer iets qua geld.

Precies 1,5 maand later netjes gebeld door de VW dealer. Hij was er. De Parrot werd er gratis in gebouwd. Had ik ook wel verwacht. Alles werd netjes gedaan door de verkoopster, ja wel een vrouwelijke!

De eerste 500km zijn inmiddels gemaakt. Om heel eerlijk te zijn, het gevoel moet nog komen! Hij is zeker niet slecht, dat niet! Ligt goed op de weg, vergelijkbaar met de nieuwe golf, de variabele stuurbekrachtiging werkt goed, soms iets te en op de snelweg is ie goed stil. Zeker voor de kilometers die ik maak is dat belangrijk. De bak schakelt goed, al werkt de middenarmsteun niet altijd mee.
Zelf ben ik 1,85 lang en zit nu precies met me stoel bij de B stijl, heel onhandig. Me rechter knie zit tegen het dash, als je de muziek aan hebt staan, niet echt heel hard, trilt de binnen spiegel als een malle. Het geluid voor uit de boxen is goed, achter wat minder. De usb aansluiting heeft alleen nu al de geest geven. Moet volgende week terug.

Qua uiterlijk veel positieve reacties! Vind het model zelf ook zeer geslaagd.

Het gevoel wat ik alleen bij mijn vorige Passat had mis ik nog even.

Ik reed 's nachts naar huis na een lange dag merkte ik wel dat het allemaal gewoon goed is. Alleen dat gevoel...... het ontbreekt nog ff. Wordt natuurlijk ook vaak over geschreven in de bladen. Dat is deels ook de kracht van VW. Gewoon goed!

U zal misschien wel denken, die gozer is gewoon te verwend en moeilijk. Is misschien ook wel zo. Dit zijn alleen punten waar je tegen aanloopt. De details!

De toekomst zie ik zeker positief. Het is verder gewoon een goede auto! Zeker in vergelijking met het vorige model. Bij de 10.000 verwacht ik ook een positief verhaal te kunnen schrijven.

Ik heb het verbruik expres nog niet genoemd. Is inmiddels wel bekend.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.