Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2011)

autoreview

Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2011)

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst25.350 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Stap kleiner

  • 645 km

Na 28 jaar met 60-75000 km per jaar zakelijk rijden nu naar een prive auto met 10-15000 km per jaar. Testen, rekenen en beoordelen wat voor en welk merk auto het moet worden.Ten eerste wilde ik een degelijke zuinige auto waar ik een aantal jaren mee verder kon. Uiteindelijk bleef de keuze over tussen een Opel Corsa, Fiat Punto en VW Polo. De 4 cylinders en meer vermogen van de Opel en Fiat hadden mij aan het twijfelen gebracht. Het uiterlijk en mijn ervaringen met VW hield de Polo in de race. Na test ritten met alle drie, kwam de Fiat voor mij op de derde plaats en viel af omdat de auto bij mij niet robuust genoeg overkwam. Ook het zitcomfort viel mij een beetje tegen en dan nog de CO2 uitstoot die net binnen de wettelijke norm viel van 95. De Opel vond ik best goed overkomen en reed zeker ook erg goed. Toch viel ook deze auto af bij mij omdat ik het zitcomfort tegen vond vallen, het uiterlijk niet echt mooi vond, en ook deze auto net binnen de wettelijke CO2 uitstoot norm van 95 viel. Het is niet dat ik milleufreak ben maar als er toch gekozen moet worden, met in gedachte dat de CO2 norm aangescherpt gaat worden in 2013 dan blijft in dit opzicht de Polo over met een CO2 uitstoot van 87. Ook het uiterlijk van de Polo vindt ik persoonlijk geweldig. Dan de mogelijkheden om de Polo te maken zoals je dat zelf graag wilt omdat er genoeg ruimte voor is zonder buiten de wettelijke norm te vallen, vindt ik zeer aantrekkelijk.
Het is dus uiteindelijk een VW Polo Bluemotion geworden.
Nadeel was voor mij dat er een levertijd aanvast zat van 4 tot 6 maanden. De VW dealer heeft het voor mij perfect opgelost en is mij naar mijn volle tevredenheid tegemoet gekomen in de tussen liggende periode.

Het is een witte Polo Bluemotion Comfortline geworden met lederen bekleding,5 deuren en een aantal opties.
De auto is begin dit jaar afgeleverd en mijn eerste kilometers zitten erop.
Ik wil en kan deze auto niet vergelijken met de auto´s die ik hiervoor gereden heb. Wel vind ik dat deze Polo voor zijn formaat erg goed en degelijk met 1050 kg. overkomt. Het rijden is met in acht genomen zijn drie cylinders gewoon goed. De Polo komt goed mee in het verkeer en voelt aan als een volwassen auto. De stoelen zitten erg goed en de binnen ruimte voorin is meer dan toereikend. Achterin is de auto uiteraard minder royaal wat ruimte betreft maar ook hier kan men goed zitten. Het mooie beeld van meer dan 30 km met een liter diesel is in de praktijk een sprookje net als de verbruikcijfers van de andere merken. Maar met normaal rijgedrag is er gemiddeld makkelijk met 1 liter diesel 24 kilometer te rijden. De Polo is met mijn eerste ervaring voor mij een goede, fijne keus en zeker een auto die ik iedereen kan aanraden om in overweging te nemen als je aan een nieuwe auto gaat beginnen.

Over een paar duizend kilometer zal ik een update maken over mijn verdere rijervaring.

Wat meer rij ervaring

  • 3.150 km

Ruim 2500 km verder en ondertussen een reisje naar Nancy in Frankrijk gemaakt. Tot op heden geen enkel probleem gehad. In de Ardennen deed de auto het gewoon erg goed en bleef constant op cruise control 125km rijden, zowel bergje op als bergje af. In 1 woord geweldig. Het 3 cylinder dieselmotortje klinkt ook steeds rustiger en is zelfs stil te noemen op de snelweg. Koud is de motor met name tijdens het optrekken best wel rumoerig maar vindt ik niet storend. Momenteel rij ik op de orginele velgen met de nieuwe Michelin Alpin 4 greenline winterbanden. Ook staat bij mij de airco en verlichting constant aan, verwarming op 21 graden en gebruik ik regelmatig mijn stoelverwarming. Het brandstof verbruik bleef toch gemiddeld tot nu toe 1:24 bij mij. Ook moet ik zeggen dat ik tot nu toe alleen maar op de duurdere diesel rij(V-POWER enz.) Welke diesel rijden de meeste van jullie? In de eerste weken had ik ook wel veel last van condens binnen op mijn ramen die heel langzaam verdween. Nu ontwasemt mijn Polo perfect en zijn mijn ramen zo schoon. Thuis staat de auto wel altijd binnen en dat scheelt ook, in de garage wordt het nooit beneden de 3-4 graden. Wat comfort betreft ben ik ook volledig tevreden en voldoet de Polo erg goed. Ben zelf 1,83 mtr.dus niet al te groot. Al met al ben ik heel erg tevreden tot nu toe en ga ik de Polo als auto steeds meer waarderen. Nog even iets anders, wat mij opvalt is dat er op de weg toch wel met enige regelmaat wat agresiever op de Polo gereageerd wordt dan voorheen op mij Passat. Met name heb ik de indruk dat de mensen met wat grotere auto's problemen hebben met het wegenbelasting vrij rijden denk ik. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Met POLO en caravan naar Spanje

  • 25.350 km

Even na lange tijd en veel ervaringen een paar woorden over onze VW POLO. Nooit gedacht ,maar toch uiteindelijk met onze Polo 1.2 Bluemotion naar Spanje geweest met de caravan erachter. Het ging gewoon GEWELDIG!!! Onze Polo gedroeg zich ver boven onze verwachtingen. Vlakke weg gewoon in de vijfde versnelling 100 / 110 km per uur op cruise control. Bergen op terug naar de 4e, af en toe naar de 3e versnelling maar dat was het. Vanuit stilstand op een helling van ruim 14% gewoon wegrijden en doorgaan naar 2e en 3e versnelling.Verbruik met caravan gemiddeld 1 op 14. Wij hebben met onze Polo alleen maar veel plezier en tot nu toe geen enkel probleem verder gehad. Ook in de sneeuw op wintersport heeft de auto het fantastisch gedaan. Wel op winterbanden uiteraard. De auto heeft bij deze ruim 25.000 km nog geen druppel olie gebruikt en geen enkel kraakje of piepje gelaten. Wij hebben ook met onze dealer PON in Amersfoort ook allen maar hele fijne ervaringen en kunnen zeggen dat het een TOP VW dealer is met een groot gevoel voor service. Begin juni gaan wij naar Oostenrijk, Italie, Frankrijk en Spanje met de caravan en laten onze ervaringen wel weer horen. Voor wij gaan eerst de eerste onderhouds beurt.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.