Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2011)

autoreview

Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2011)

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst5.684 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De overstap naar volkswagen

  • 5.684 km

Op 20 januari heb ik besloten om me huidige opel Corsa weg tedoen.
Na lang kijken en vergelijken beleven nog maar 2 opties over, een nieuwe opel corsa of een volkswagen polo BlueMotion.
Uiteindelijke won de volkswagen polo op comfort en veiligheid.
Dus op naar de volkswagen dealer om een polo te bestellen, de verkoop vertelde al toen ik aan het rond kijken was dat de levertijd rond Mei/Juli lag.
Om zolang vond ik niet erg.
De versie die ik heb gekozen bestaat uit het volgende:

Executive pakket:
Radiosysteem 'RCD 310'
Multimedia aansluitbox
Park Distance Control
Licht & Zicht pakket
Shadowblue (politieblauw)

Tevens had ik besloten om de auto niet bij de dealer op te halen maar in Autostadt in Wolfsburg.
Eind januari begin februari kreeg ik een telefoontje van de dealer dat de auto rond 28 februari van de band af kwam en dat hij rond begin april af te halen was in wolfsburg.
4 weken voordat de auto wordt afgeleverd werd ik gebeld door het reisbureau om de reis te regelen, helaas was het 5 sterren hotel vol maar het Tryp hotel(4sterren) in de buurt had nog ruimte zat.
7 april heb ik me opel corsa in geleverd bij de dealer in Naarden, daar kreeg ik me kenteken platen mee die ik moet in leven bij aankomst in wolfsburg, en me reispapieren mee+ een schema wat de 2 dagen op het programma staat.
De volgende dag vroeg op om de trein vanaf Naarden-Bussum naar Utrecht CS te pakken om vervolgens met de ICE via Duisburg naar Wolfsburg te gaan(alleen moest ik 1uur wachten op de volgende aansluiting naar wolfsburg)
Bij aankomst eerst in gecheckt bij het Tryp hotel, en de spullen op de kamer gelegd. De kamers waren zeer goed in gericht.
Vervolgens gemeld bij het kundecentrum om daar de kenteken in de geven, hier krijg je allemaal voyeurs mee, 1 voor het op halen, 1 voor de activiteiten( rondleiding door fabriek, toureg training en rondleiding door de paviljoens) en tegoed voor het eten en om wat dingen te kopen.
Toen ik de reis boekte, heb ik me ook opgeven om een Toereg 4x4 ervaring te doen, mensen die van uitdaging houden is dit zeker aan te raden…
Voor de mensen die een rondleiding willen door de paviljoens in het Nederlands, is het mogelijk, maar je moet het van te voren boeken, ook de turnfart(in de autotoren in een doorzichtig bakje) is het handig om vooraf te boeken.
Zaterdag was het dan zover, rond 10 over halve 1 was ik aan de beurt om de auto op tehalen, maar ik was al wat eerder aanwezig en ik zag op dat moment dat er al 2 ander landgenoten op het punt stonde om de deur uit reden. Toen was ik aan de beurt, de persoon die de aflevering begeleid liep zelf met mij een rondje om de auto en legde de in en outs van de auto compleet uit.
Tijdens het rondje om de auto troffen we een plekje aan wat nog niet goed was schoongemaakt, hij nam de auto weer mee en het plekje werd weer netjes gepolijst bij me ingeleverd.
In de buurt van het hotel, effe afgetankt en vervolgens om weg naar Nederland.
De reis verliep prima, onderweg wel de diverse files gehad ivm ongeval en werkzaamheden en daar bij hoorde omleiding. De start/stop kwam zeer goed van pas tijdens het file rijden.
Bij thuis komst was de tank bijna halve vol, en dat deed me zeer goed. Volgens de boord computer kan ik nog ongeveer 300km rijden op deze tankt. Wel a.s. maandag nog even naar de dealer ivm met diverse foutjes waar ik tijdens het rijden achter kwam en verkeerde boekje voor de radio handleiding.
Voor ander mensen is dit uitje zeker aan teraden…….

een up-deat:

vandaag naar de dealer geweest, voor wat me onderweg opviel. als ik de AC aan zet, dan gaat ook meteen het knopje van geen verse lucht naar binnen branden. onderweg naar de dealer deed hij het niet, en toen ik thuis was ging die weer aan toen ik de AC weer aan zette.
ook onder me voorbumper zat wat kleins los, dat kwam weer door die vervelende drempels hier in nederland(ook wat kleur weg, maar dat zie je niet totdat je onder de auto ligt, en ik ben er langzaam over heen gegaan)
waarom ik geen nieuwe opel heb gedaan is:
veel problemen gehad met me laaste 2 auto's(beide opel)en steedts weel gezeur bij de dealer en slechte service. mensen in mij omgeving rijden langer volkswagen en zijn zeer tevreden over het merk, en met de lage CO2 grens. de corsa is 94 en de polo 89. de wagen is vanaf 95 BPM en wegenbelasting vrij.

gister ook voor het eerst aan de nederlandse pomp, totaal heb ik zo 788km gereden op deze tankt, ook heb een foto boven aan de pagina gezet, dat komt uit op ongeveer 1 op 20

Even terug naar de Garage.(5684km)

ik ontdekten begin mei een raar geluid bij de bestuurdersraam, ik naar de garage om het probleem vast te stellen. Daar bleek het raam moterje/mechanisme defect te zijn. Het raam werkte wel gewoon. Helaas waren de onderdelen in back-order en konden pas op 26mei geleverd worden, in die tussen tijd bleek ook de bijrijdersraam het zelfde probleem te hebben.
Op 26mei waren beide ramen weer herstelt en deden ze nog beter dan toen ik de auto kreeg.
Tevens heb ik een parrot carkit in de auto laten bouwen.
Ondanks het probleem ben ik nog steedts zeer tevereden over de wagen, zelf mijn collega’s en zelf de branche manger zijn zeer onder indruk over mijn auto.

Problemen met de bestuurders stoel+winter banden besteld (15111 km)

Afgelopen week kwam ik per toeval een scheur in de bekleding tegen van de bestuurders stoel. Deze zit net onder de hendel om de voorstoel naar voren te doen. De dealer heeft er naar gekeken en wat foto’s gemaakt voor de importeur, wat hem op viel was dat de airbag die in de stoel zit niet netjes er in was gemonteerd en dat het 100% een garantie is.
Tevens heb ik ook 2 maanden geleden winterbanden besteld en worden 5 november tijdens de wintercheck/winterbanden wissel gemonteerd.
Voor de rest geen veder problemen met de auto en rijd nog steeds als een zonnetje.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.