Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfort Edition (2012)

autoreview

Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfort Edition (2012)

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TDI BlueMotion Comfort Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf60.572 km
KM-stand laatst167.350 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring met de polo 1,2tdi blue motion

  • 61.750 km

Na mijn vorige auto , een 96kw passat tdi was ik toch wel een beetje sceptisch over hoe de polo zou rijden.
Ik rijd elke dag ca. 130 km woon werk.
En de auto bevalt prima , tuurlijk een stuk stugger daan de passat maar best relaxed....
Ik was eigenlijk behoorlijk bang dat de polo niet mee zou komen met het verkeer maar dat valt mee zeg!
Als je em eenmaal boven de 2000 rpm laat komen kan ie er best vandoor gaan hoor , en bij het stoplicht ben ik misschien niet altijd als eerste weg maar vlot zat.
Het verbruik wat door de dealer voorgespiegeld werd was ca 1: 23 en ik zit in de buurt met 1:22,5 na de eerste tankbeurt.....
Tot zo ver voor nu

blijft lekker lopen

  • 63.067 km

Inmidels sinds de aankoop van 2 januari ongeveer 2500 km met de polo gereden , en bevalt prima.
Ik had in de eerste instantie nog voor ik de auto kocht naar aanleiding van andere reviews gedacht dat ik em inmiddels al bij de tuner zou hebben staan, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren.
Als je em de sporen geeft , let wel lekker in de toeren rost , dan kan ie er best vlot vandoor.
Aan de andere kant , als je em rustig rijdt en grote weg dan kan het zuinig aan.
Nu de vanmorgen de laatste tankbeurt een gemiddelde gescoord van 1op 23,5 , en dat is zeker omdat het een gemiddelde is boven mijn verwachting.
Een ding blijft me een beetje tegenvallen , en dat is hoe de stoel zit , en dan vooral de leuning, want die vind ik toch wel erg smal , vooral bovenin en ik denk dat ik op termijn toch wel een betere stoel zal gaan zoeken. ( iemand suggesties?)
verder gewoon een heerlijke wagen die hoop ik lekker door kachelt.
Tot zover.

Nieuwe stoelen geplaatst

Afgelopen maandag heb ik via Marktplaats een setje nieuwe stoelen en achterbank kunnen kopen.
Komt uit een polo teamline , ik kende de versie niet , maar dat is een actie model wat vooral in duitsland voorkomt en gelijk of hoger staat dan de bij ons bekende Highline.
Ik kan zeggen , ik heb een maand in de standaard stoelen gezeten , en ik heb bijna continu last van mijn onderrug en schouders hiervan gehad , maar de nieuwe stoelen zitten zo veel beter , zachter , betere vering , en een veel betere zijdelingse steun door het kuipmodel.
Ben er erg blij mee , en hoop er geen last van mijn rug meer in te krijgen.

zeer tevreden

  • 69.937 km

Twee weken terug heb ik omdat het maar geen winter wordt , zoals zovelen maar weer de zomerbanden onder de Polo gezet.
En gisteren na twee weken maar weer eens getankt na 1113 km .
gemiddeld 1 : 23,45 , denk lang niet slecht.
En uiteindelijk gisteren een ritje van Utrecht naar den Haag gemaakt waarbij de boordcomputer een gemiddeld gebruik aangaf van 3,3 liter per 10 km of te wijl 1 op 30.
En dat is tot op heden mijn zuinigste rit want meestal kwam ik niet onder de 3,9 liter per km.
Ik zelfs in mijn gedachte dat de polo minder zuinig zou worden , want ik had ook net het polo BM front / bovengrill vervangen door een Highline grill met chroombiesje waardoor ik had verwacht dat de polo minder zuinig zou worden. Niet dus....
Enfin ik heb nog in de 9500 km die ik tot op heden gereden heb geen onkosten of ander probleem gehad , behalve dat er in de Rai parkeerplaats een of andere onverlaat zo nodig zijn deur in mijn polo moest knallen ( dader onbekend natuurlijk)
Dus tot op heden presteert de polo boven verwachting , en het interieur wat ik er ingezet heb een maand geleden heeft er in elk geval voor gezorgd dat ik geen pijn in mijn rug heb gekregen , iets wat met het standaard interieur wel het geval was.

Eerste grote beurt

  • 90.147 km

Na 30.000 km gereden te hebben is de auto vandaag voor het eerst naar de dealer geweest voor een beurt.
In de 8,5 maanden die ik er mee heb gereden heb ik er niets aan gedaan , behalve een setje nieuwe ruitenwisserblaadjes.
Ook heb ik er geen druppel olie bij hoeven doen.
En met een gemiddeld gebruik van ca. 1 op 23 ben ik zeker niet ontevreden.
Nu is de auto in de beurt geweest en zijn er de gebruikelijke filters en olie gewisseld.
De dealer had een opmerking en dat was dat de beschermplaat onder de motor door een beestje aangeknaagd was , en die laat ik in januari voor het einde van de garantie vervangen (138 euro ex montage)
Dus eigenlijk zeer tevreden en geen klachten over de polo 1,2tdi BM

Een jaar met de polo gereden

  • 100.000 km

Vandaag heb ik de polo precies een jaar.
En hij bevalt gewoon nog steeds top.
Ik heb er met bijna 40.000 km welke ik er mee heb gereden helemaal niets geen problemen mee gehad.
Wel merk ik dat nu het winter is mijn verbruik iets omhoog is gegaan , of zou het aan mijn rijstijl liggen ( nogal stevig momenteel)
Ik heb een keer een grote beurt bij de dealer laten geven waar ook de airco is gereinigd en was daar 430 euro voor kwijt.
Vandaag is de auto wederom im de garage geweest voor APK , remvloeistof wissel en wintercheck en een terugroepactie voor de dieselfilterhouder die zou kunnen scheuren. Totaal 105 euro.
Allemaal wel stevig aan de prijs , maar omdat er fabrieksgarantie op zat was dit nu eenmaal iets wat er blijkbaar bij hoorde.
Kortom auto is nu uit de garantie en heeft in elk geval in die tijd geen manco's gehad.
Nu hij uit de garantie is hoop ik dat het zo blijft.

Hij gaat maar door

  • 157.000 km

Inmiddels ruim 157.000 km op de klok.
En de polo blijft lekker gaan.
We hadden uiteindelijk de gedachten om jonge 2e hands auto's te blijven rijden , maar waarom? Hij doet het prima en aan onderhoud bijna niets uit te geven behoudens het normale zoals olie verversen en nalopen.
Kwaaltjes; eigenlijk niet , behoudens als het wat kouder wordt dat de voorvering wel eens op verkeersheuvels iets kraakt.
Uiteindelijk ben ik nog steeds tevreden over de Polo, en ik zou em zo weer kopen.
Op naar de 200.000 km zou ik zeggen.

Ingeruild

  • 167.350 km

Omdat ik meer bagageruimte wil hebben heb ik de polo ingeruild voor een ibiza ST.
De polo was echt een topper, heeft in de ruim drie jaar dat ik em had niets gemankeerd, terwijl ik er 107.000 km mee heb gereden.
Wat verbruik betreft, met een gemiddelde van ca. 1:21 was hij ook niet verkeerd al was het laatste deel dat ik em reed nogal met de voet op de plank... stevig dus.
Ik zou em aan mijn beste vriend verkopen maar ja, inruil is ook goed en nu dus verder met de Ibiza met een zelfde motor, ook 1.2tdi 3 cilinder.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.