Volkswagen Polo 1.2 70pk Comfortline (2010)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 70pk Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf37.700 km
KM-stand laatst76.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

net gekocht

  • 38.000 km

Bij het uitzoeken van een tweedehands vw polo kon ik kiezen uit een aantal 1.4's en deze 1.2. Dus bij de vw dealer even een rondje in een 1.4 gemaakt en de 1.2 polo. Wat me onmiddelijk opvalt is hoe traag een polo op het gaspedaal reageert, alsof er een nog een veer tussen je schoen en het gaspedaal zit. Ik ben een Suzuki Baleno 1.3 (85pk) gewend en verbaas me dan ook dat Suzuki in 1996 zoveel meer pk's levert dan volkswagen nu. Maar ik ben redelijk overtuigd dat de nieuwe vw motors een stuk zuiniger moeten zijn. Ik zie de kaartjes bij de dealer. 4l/100km beloven ze op de snelweg bij de 1.2 en de 1.4. De 1.2 moet nog wat zuiniger in de stad zijn volgens vw.
Na even twijfelen ga ik toch voor de 1.2 omdat die nieuwer van binnen is en minder kilometers heeft gedraaid.
Een week later haal ik hem op. Ik vind het een ontzettend mooie auto en rij naar huis.

startproblemen?

  • 44.000 km

Buiten is het momenteel -6. Ik ga een dagje naar Almere met de auto en rijd s'avonds terug. 9 uur later wil ik naar mijn werk, ik draai de sleutel om en...niets...
de accu lijkt vol. Ik ga naar het werk in een andere auto en mijn vader probeert mijn auto te starten en vertelt later dat dat in een keer lukte. De vw dealer heeft m later uitgelezen maar kan niets vinden. Dus vanaf nu ben ik altijd een beetje bang dat de auto niet start als het heel koud is.

ramen

  • 45.000 km

Al een maanden valt me op dat de randen van de ramen groen worden. Blijkbaar houden de deuren water vast en waait er gewoon zand naar binnen door de raamgleuven. Je kunt namelijk gewoon een schoon raam naar binnen doen en als je het weer omhoog doet is ie vies en nat. Een tegenvaller dat zo'n jonge auto daar last van heeft.

verbruik zomer/ winter

  • 50.000 km

Wat me erg opvalt is dat het verbruik van de polo 1.2 erg afhankelijk is van rijstijl, wind en temperatuur.
Voor mijn werk moest ik vorig jaar altijd 40 kilometer snelweg rijden. Wanneer je gewoon 120/130 rijdt, kom je meestal niet onder de 7liter op 100km. afhankelijk van de buitentemperatuur en tegenwind kan dit zakken tot 6.2/100.
Sinds een maand woon ik ergens anders en hoef ik niet meer via de snelweg naar het werk. Mijn route bestaat nu voornamelijk 80/100 wegen en dit scheelt enorm in het verbruik.
Wanneer het boven de 20 graden is en er staat weinig wind, rij ik gemiddeld 4.5/100 op de heenreis en 5/100 op de terugreis. Als het kouder is, is het nog steeds makkelijk om 1 op 18 te rijden

Ik denk er momenteel wel over na om de auto in te ruilen voor een seat ibiza ST met een trekhaak. ik mis vooral dat beetje extra kofferbakruimte voor wanneer je af en toe naar IKEA gaat of op vakantie lekker makkelijk wat kampeerspullen er in wil gooien.

eerste apk

  • 75.000 km

Deze week heb ik de auto naar de vw dealer gebracht voor zijn eerste apk. Ik wist dat er een scheur in mijn ruitenwisser rubber zat die toch wel een streep van een paar mm achterlaat. De APK zou 45 min. Duren. Ik heb erop gelet wanneer ze m van de parkeerplaats naar binnen reden en weer terug. De polo is in totaal hooguit 15 minuten binnen geweest en ze hebben niets gevonden, ook niet de kapotte ruitenwisser. En het koste maar 19€. Ik heb wel meegemaakt dat niet dealers vloeistoffen gingen bijvullen en perfect werkende ruitenwissers gingen vervangen. Dus ik ben erg blij met mijn VW dealer 😁

verkocht

  • 76.000 km

Ik heb de polo ingeruild voor een seat ibiza st. De voordelen van de polo zijn achteraf:
-waardevast (stijgt zelf in prijs, zo lijkt het)
- interieur is mooier
- voorkant exterieur is mooier
- verbruik is makkelijker laag te houden. Het maakt niet uit of je hard optrekt.
- stuurt iets beter, gaat makkelijker door de bochten
- rijdt van 0 tot 80 beter dan een 1.2 TDI

De voordelen van de seat zijn voor mij
- inhalen op de snelweg boven de 100 gaat een stuk makkelijker
- lekker veel bagageruimte
- lage tildrempel
- bespaart als je veel kms per jaar rijdt

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.