Volkswagen Polo 1.2 70pk Comfortline (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.2 70pk Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 25 km |
KM-stand laatst | 0 km |
De eerste ervaringen
- 8.750 km
Kinderen de deur uit,geen grote auto meer nodig voor de vakantie,en het merendeel van onze kilometers zijn stadsritjes.
Daarom leek het ons verstandig om voor een auto uit het B
segment te kiezen,en dus mee te doen aan de algemene trend van downsizing,grootste voordeel lagere auto kosten.
Volkswagen polo strak ontwerp,niet overdesignd precies goed.
Gekozen voor 1.2 drie cilinder betrouwbare bestaande techniek, ontwikkeld door skoda,in het leverings programma zuinigste benzine motor samen met 1.2tsi welke een stuk duurder is en betrouwbaarheid nog moet bewijzen.
De eerste ervaring met deze moter was verrassend,als je hem start denk je de eerste seconden dat je met een diesel te maken hebt.
Zodra hij aanslaat loopt hij lekker rustig,dankzij de balans assen.Geef je vervolgens gas hoor je een lekker sportief roffeltje
en gaat hij er toch redelijk snel vandoor dank zij relatief veel koppel onderin.
Vloer je het gaspedaal dan blijf je het roffeltje horen,rij je rustig en op kruissnelheid is het een stille auto.
De eerste keer dat de polo getest werd in autoweek(witte 1,4)vond de dienstdoende redacteur de 1.4 al matig,volgens hem kon je met de 1.2 beter zelf gaan duwen,dat is echte bullshit,hij rijd toch echt,zelf geen strepen trekker maar komt goed mee.
Mijns inziens een ondergewardeerd motortje.
Comfortline uitvoering,bevat alles wat auto rijden aangenaam maakt,airco,alles elektrisch,cruisecontol,boardcomputer,gekoeld dashboardkastje,bandenspanningssensor,tractioncontrol,enz.
Een handige assessoire is de hillholdcontrol bij stilstand op heuvel rol je niet terug als je de voet van de rem haald en versnelling inschakelt
Eenvoudige draaiknop bediening airco,draai aan knop en het word koud of warm simpel als je climatecontrol gewend bent maar het werkt goed kon je van climatecontrol niet altijd zeggen.
Bij voorruit ontwaseming gaat airco automatisch aan en evt weer uit.
Alle Schakelaars zijn bij donker mooi rood met leds verlicht.
Enige minpunt tot nu toe zijn de te korte stoelzittingen hoewel het geen auto is voor de hele lange afstanden.
Tot nu toe 8750 km geen problemen,olie verbruik niets en het benzine verbruik is na de winter gedaald tot 6.7 l per 100 km volgens de boordcomputer merendeel stads ritjes.word vervolgd.
update 12000 km
Voorjaars vakantie,vulcaanas,stakende grieken.Dus hebben het aan gedurft om met polo naar garda meer te rijden.
Dat viel hondert% mee heen weg 130-140km per uur gereden.
Opvallend stil bij deze snelheid,verbruik 6.2 liter per 100 km
Terug altijd meer haast 150-160 km per uur,zelfs klein stukje licht glooiend naar beneden 180 aangetikt(op teller)nog steeds zeer rustig in de cabine en slechts 5000 toeren nog lang niet in het rode toeren gebied wel 7.2 l/km verbruik.
Bij terug komst olie gepeild GEEN DRUPPEL VERBRUIK wel eens anders geweest bij andere vw fam (audi)
De motor lijkt nu ook lekker los te komen en rijd soepeler
Verder geen problemen niets stuk kraakt of piept,
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.