Volkswagen Passat Variant 2.3 V5 Highline (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant 2.3 V5 Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 129.000 km |
KM-stand laatst | 169.000 km |
ERVARINGEN
- 169.000 km
Een geweldige auto om veel snelwegkilometers te maken. De motor is bij hogere snelheden heel stil en heeft altijd wat over. Wel valt de trekkracht onderin wat tegen en kan de motor dan ook wat rumoerig zijn (al vind ik het persoonlijk een prachtig geluid). Na zo’n 40.000 km stap ik nog altijd heel graag in de auto. Het verbruik is redelijk, ik haal gemiddeld 1 op 11.
Van binnen is de auto op z’n Volkswagens strak uitgevoerd met mooie materialen. Stoelen zitten goed en zijn op meerdere manieren verstelbaar. We hebben met onze 2 kids achterin voldoende ruimte over voorin (wat ook een reden was om de Passat aan te schaffen). Ook de kofferbak is groot.
*** Update oktober 2008:
Jammer genoeg is de achterbank niet breed genoeg om 3 kinderstoeltjes (of 2 stoeltjes + zitverhoger) op kwijt te kunnen. Daarom ga ik toch op zoek naar een auto die dat wel kan: een Touran of V70. Helaas is de kofferruimte van de V70 dan weer iets kleiner. Misschien toch een meer exotisch iets als een Honda FR-V of LandRover? We zullen wel zien.
PROBLEMEN
- 169.000 km
Uitlijning is niet helemaal perfect, ook niet na opnieuw uitlijnen.
Auto verbruikt olie, 1x bijvullen per 5000 km.
Problemen met rammels of electronica waar ik in andere reviews over lees heb ik geen last van gehad tot nu toe.
Bij 149.000 km. is de tandriem (geribde riem oftewel multiriem) gebroken tijdens het rijden op de snelweg. Dat betekende direct aan de kant en weg laten slepen.
APK bij 142.000 km:
- nieuwe koplamp voor ca. 300 Eur
- overige (waaronder voor mijn eigen plezier nieuwe pookknop en matten) 140 Eur
Pech verhelpen + grote beurt bij 149.00 km:
- Tandriem en spanrollen vervangen ca. 650 Eur
- Remblokken en remslangen voor ca. 300 Eur
- Kosten grote beurt, klein grut: 350 Eur
Al met al in 1,5 jaar 1800 Euro verder, hopelijk kunnen we weer een tijdje vooruit.
*****
Update oktober 2008 bij 168.000 km:
Grote beurt in augustus bij 165000 km is probleemloos uitgevoerd. Geen reparaties nodig. Ook tussendoor geen problemen gehad. Volgens de dealer (Kamsteeg in Voorschoten) kan ik nu tot 195.000 doorrijden zonder beurt. Ik moet nog even navragen waarom ze nu niet zoals gebruikelijk een interval van 15.000 km in het boekje gezet hebben.
In elk geval komt er een sterretje extra bij de betrouwbaarheid te staan.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Klokje Rond - Volkswagen Passat

Klokje rond Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 110pk Trendline (1999)

Volkswagen Passat Variant 1.8 5V Turbo Trendline (1998)

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV

Lezersreacties (0)
Reageren