Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 150pk R-Line Business+ (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant 2.0 TDI 150pk R-Line Business+ |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand laatst | 40.000 km |
Heerlijke reisauto
- 40.000 km
Na mijn vakantie in juni 2021 en een mislukte uitstap naar Peugeot (zie mijn ervaringen met de 508 SW) en een tijdelijke huurauto (Skoda Superb station diesel, handgeschakeld) mocht ik gelukkig weer terug naar de Volkswagen Passat Variant. In de showroom van de leasemaatschappij stond hij mooi te glimmen, wat een vette bak voor de komende 180K kilometers. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 150 pk diesel R-Line interieur en exterieur. En ik moet zeggen dat ik het nog steeds een hele vette bak vind, in de kleur pyrit silver metallic. De type aanduiding heb ik wel laten verwijderen, vind dat niet zo mooi. Het interieur is weer heel wat mooier dan de vorige witte Passat R-Line die ik had, en vooral het schakelen (en dan ook nog met de schakelflippers) is veel prettiger dan voorheen. De auto doet voor mij alles wat ik van een zakelijke auto verwacht. Er is één uitzondering, en dat is de verbinding met de telefoon. Na een tijdje heb ik alles maar uitgeschakeld omdat ik telkens per mail wijzigingen door kreeg die er niet waren (status gewijzigd). Nu hoef ik ook geen verbinding met de auto te hebben, dus mis ik dat niet. Rijden is een genot, de ergonomie is helemaal top, zeker nadat ik de rails van de bestuurdersstoel (met massagestand) iets op heb laten hogen aan de achterzijde; de stoel staat redelijk in een achterover staande hoek terwijl ik liever een vlak zitoppervlak heb. Met de 65.000 km per jaar was dat wel een dingetje.
Zijn er dingen die opvallen? Jazeker, zoals gezegd is de huidige Passat veel minder kaal dan de vorige. Een elektrisch bedienbare klep is nu standaard in deze uitvoering, net als inklapbare spiegels en de verwarmbare voorruit.
Zijn er zaken die minder prettig zijn? Ja, al zijn dat er weinig. Af en toe een loos alarm, zoals van de bandenspanning, maar een keer uit en weer opnieuw aanzetten, dan is het weer voorbij. Twee dingen die wel minder zijn: de twee afdekkapjes van de achterbank die los komen als je er ook maar even tegenaan komt. En dan iets wat ik wel irritant vind: bij de vorige Passat kon je lane keeping in het menu definitief uitzetten, bij deze auto moet je dat èlke keer als je de auto start handmatig doen. Dus elke keer 3 handelingen voor telkens hetzelfde. Irritant!
Maar overall is de auto weer zuiniger dan de vorige Passat, véél luxer, stiller (die optie heb ik wel aangevinkt, extra geïsoleerd interieur) en mooier dan de vorige versie.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Comfortline( NL-auto, 1e eig, Navi groot, Trekhaak, Climate Control, Active Cruise, PDC, Etc)
- 2019
- 106.274 km

Volkswagen Passat Variant 1.5TSI 150Pk DSG ELEGANCE HIGHLINE DIGI DASH/HUD/NAVI/ACC/APP CONNECT/HALF LEDER/ERG COMFORT/STOELVERW./LMV 18''
- 2022
- 43.937 km

Volkswagen Passat Variant 1.5 Tsi 150pk DSG Comfort Business | Navigatie | ACC | Sportstoelen | Stoelverwarming | P-Sensoren | 18"Velgen | Garantie t/m 04-05-2024 of 100.000km
- 2022
- 5.938 km
Lees ook

Praktijkverbruik Volkswagen Passat TDI, TSI en GTE

Volkswagen Passat TSI lpg, GTE en TDI - Triotest

Back to basics: Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R

Volkswagen Passat Variant vs. Opel Insignia Sports Tourer - Dubbeltest
