Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 90pk Comfortline (1999)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 90pk Comfortline (1999)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 90pk Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf390.000 km
KM-stand laatst402.000 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

het begin

  • 390.429 km

let op!!

deze auto is van belgie!!



altijd als mensen me vragen:

wat zal ik als eerste auto kopen??

zeg ik altijd:

koop een golf 3 of 4 met de 1,9TDI 90pk want die gaan bijna nooit stuk.

maar omdat ik 130kG weeg en 1,85 ben pas ik niet in zoon kleine golf(ja ik ben een beetje dik)

duss ging ik voor een passat als 2de wagen

een vw passat met de 1,9TDI 90pk motor

ik heb de wagen voor €1200 gekocht met Belgische keuring en inschrijving(slimme set)

optie zijn.
verwarmde achterruit(altijd met spiegels)
schuif en kantel dak
elec, ramen voor


de km stand boede me niet, al had hij naar mars en terug gegaan ik rij er mee.

omdat die passat door de keuring voor verkoop moet moesten er een paar dingen gebeuren:

4nieuwe draagarmen(van de 8) van voor vervangen

2 nieuwe koplampen(oude waren niet goed te krijgen)

2 nieuwe banden(te lage snelheids index en bijna kaal)

nieuwe canvas hoes(of hoe het mag heten)

en allemaal op de kosten van de verkoper.

hij moest er zoon 700euro in steken om de passat goed gekeurt te krijgen.

ik heb vandaag met de auto naar het werk gereden en vind dat je op koppel moet rijden(20 jaar, nieuwe bak, lekker racen) want na 2200 toeren vind ik niet echt dat je naar 90pk gaat.

bij 2000 toeren voelt de auto het snelst.

maar ik heb hem pas een dag en de eerste kosten(is gelukig niet ernstig) komen al op.

starten van morgen en pats radio geeft alleen maar sneeuw en rechte koplampje kapot(€14,95 voor een stom lampje)

ik wist dat de achter luidsprekers moesten na gekeken worden maar nu doen alleen de tweeters het nog(ik ga wel zelf frans na zingen)

achter banden waren wel goed voor de keuring maar voor mij zijn ze te klein(185/60/15 78T in plaats van 195/65/15 81T) duss morgen effe nieuwe banden kopen:S

maar voor de rest is de auto goed.

ga zelf de radio oplossen met een vriend en onderhoud ga ik zelf ook doen.(vind ik leuk)

deel 2

  • 398.000 km

ik heb nu al 8000 km gedaan met me passat:)

verbruik ligt aan hoe ik naar me werk rij.

meestal is het 5,5L/100km

tot nu was de enige kosten de diesel maar de auto heeft een 2de beurt gehad en een nieuwe thermostaat en carterpan dichting(325euro)

sinds die een nieuwe thermostaat heeft heb ik het niet meer koud als ik naar het werk ga.


helaas is de achterste demper verstopt(roet) en verlies ik wat power(als ik boven de 2,300RPM ga) drm rij ik nog lekker rustig door:)

ook de lMM moet vervangen worden binnekort zegt me garagist.

de auto heeft 2dehandse lichtmetaal(zie. foto's) en sinds die er op zitten met winterbanden in plaats van 4seisoens is het verbruik met 0,3L lager!!! toch blijf ik 4seisoens rijden.(vectors 5+ 195/65R15 94H)


van draagarmen heb ik geen last, maar wel antirolbaar die op is en klinkt als een oude ketel:)

ik probeer zoveel mogelijk onderdelen 2de hands te kopen(buiten zeer belangrijke onderdelen Waaronder thermostaat en carterpan dichting)

ik hoop zeker dat de auto binnen 5jaar een half miljoen heeft want ga elk jaar met een vriend europa rond rijden en zeker 15duizend km proberen te doen in 1 maand:)

wens me auto "the ducktape mobiel"(naam die me collega's bedachten) geluk om de 500.000km te berijken:)

over de 400.000 km

  • 400.650 km

op weg naar luxenburg was het zover the ducktape mobiel heeft de 400k km gedaan.

in de tussentijd van de reviews is de alternator vervangen(zonder de gehele voorkant er aftehalen)

verder is er niets aan te merken.

behalfe bergaf haalt de auto (op de gps) 226KM/H
voor iets dat een andere turbo heeft en de 400.000km heeft:) knap staaltje werk VW

problemen en kosten

problemen aan met de wagen:

nog niet echt iets


kosten:

lampje €14,95
occasie banden(4seisoens):€180
roll duck tape €3,99
5punts gordel €8
kleine beurt + lucht filter €65
temperatuur sensor €5
lichtmetaal en winterbanden erop + balanceren:130euro
nieuwe alternator: 120euro
turbo van de 130pk en ecu chip (2dehands gekocht):240euro

prullekes €10

VERKOCHT

  • 402.000 km

na 12duizend km van misbruik en rond gerace moet ik toch de wagen weg doen. reden??

je begon te zien dat die km er waren.

en ik wilde toch weer alfa rijden.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.