Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 90pk (1999)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf136.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto rijdt ongelofelijk zuinig als je opschakelt bij 2000 toeren en gewoon lekker met het verkeer meetuft (1 op 20 is geen ongewone verschijning)

Hij zit vrij hard maar wie van stugge stoelen houdt heeft aan de Passat geen verkeerde. (Een rit van 6 uur heb ik volgehouden)

De neerklapbare achterbank zorgt voor een vlakke laadvloer waardoor er makkelijk een wasmaschine in past.

De TDI motor zorgt met z"n hoge koppel voor een lekker stukje sleuren van 1500 tot 2500 toeren, ook op de snelweg zit je zo op de 160-170. Wel geef ik eerlijk toe dat 90pk niet veel is voor deze auto maar dit is zo gepiept: EGR afsluiten en de katalysator leegslaan. Dan rijdt hij een stuk beter. Er is zelfs een TDIclub in Nederland omdat er zo veel fanaten zijn van deze motor.

PROBLEMEN

Helaas vond ik de auto niet zo hard optrekken bij aankoop, maar ik dacht dat dit te wijten viel aan de zware auto en het prille vermogen. De topsnelheid nam langzaam af en op het laatst (170.000km) kon ik nog 142km/u halen. Doortrekken boven de 3000 toeren/min was absoluut zinloos.

Toen las ik op internet dat de luchtmassameter een nogal fragiel onderdeeltje is met een vrij korte levensduur in de TDI.

De LMM is vervangen en hij ging weer als een raket, na 1,5jaar met een slak gereden te hebben gaat hij nu weer als een raket.


Ook is het dashboardkastje afgebroken door het gammele slot. Hier heb ik met een 35mm boor aan de binnenkant een gat gemaakt en daar het slot gemaakt met tywraps. (Dit waren de mindere punten)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.