Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 110pk Comfortline (1998)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 110pk Comfortline
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf1998
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto is zeer prettig om in te rijden. Hij is zeer breed inzetbaar en ik vind dat het model er goed uit ziet. Het verbruik van 1:15 met automaat en altijd de airco aan vind ik acceptabel. Door het maximale trekgewicht van 1600kg is het ook een goede caravan trekker. De auto was relatief duur in aanschaf tov vergelijkbare auto"s. De technische kwaliteit van de auto valt mij tegen. Ik heb in vier jaar veel reparaties gehad (zie hieronder). Om die reden zal ik bij een volgende auto niet weer voor VW kiezen. De degelijke uitsraling die de auto heeft en de prijs die VW aan de auto koppelt worden in de praktijk door de betrouwbaarheid niet waar gemaakt. Ter vergelijk een toyota starlet die wij in 1987 nieuw kochten heeft in de 14 jaren (100000 km) die wij hem hebben gehad 1 reparatie gehad aan de brandstoftank.

PROBLEMEN

portiersloten achter
vooruit spontaan gescheurd
katalysator
hydraulische spanrol met gevolg schade door breuk- geribde riem
regelenheid klimatronik
cruise control
homokinetische koppeling
sensor koelvloeistof
portierslot bestuurder
verlichtingsschakelaar bagage ruimte
Zowel remvoeringen als alle schijven bij 115000 km vervangen(schijnt normaal onderhoud te zijn).
Bij 115000 km bleek dat de olie van de automaat al sinds de aflevering te hoog is. Wat voor schade dit heeft aangericht moet ik nog afwachten.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.