Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 110pk Comfortline (1998)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Passat Variant 1.9 TDI 110pk Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 179.000 km |
KM-stand laatst | 405.800 km |
- 405.800 km
Auto gekocht in 2005, 179.000km op de teller. met bovag garantie.
Tijdens de garantieperiode ging de motor van de achterruitenwisser stuk. Kan gebeuren en is prima verholpen.
De auto altijd volgens het boekje laten onderhouden (niet bij dealer, maar een gewone garage). 1 keer gestrand in het buitenland met een pas vervangen multiriem. 1 keer een lekke band. Verder nooit een nieuwe accu nodig gehad en geen uitlaatproblemen gehad. Altijd zonder problemen willen starten in de winter. Originele koppelingsplaten zaten er nog onder.
Auto onlangs verkocht bij 405.800km. De reden van verkoop was dat er grootschalig onderhoud nodig was wilde je er nog verder mee rijden. Schokdempers waren af, een lager van de drukgroep was niet goed meer, en er was wat lekkage van koelvloeistof.
Wat heeft de auto gehad in die 226.000km dat ik er mee gereden heb:
-verlichting trekhaak stuk, 50 euro
-2 keer nieuw setje zomerbanden en 2 keer nieuw setje winterbanden, gewoon normale prijs
-1 keer remschijven en blokken, 300 euro
-1 keer distributieriem met waterpomp (en grote beurt met draagarmen 1300 euro)
-1 keer een kleine beurt met een hartverzakking toen de rekening kwam van 720 euro, was eigenlijk niets bijzonders aan de hand met de auto, dus nooit meer bij die garage geweest.
-1 keer abs sensor stuk, 270 euro
-1 keer een airbagsensor stuk, 250 euro
-1 keer luchtmassameter stuk, 250 euro (ergste was dat ik zonder vermogen nog naar huis moest met aanhangwagen)
-airco stuk, 800 euro
-grote beurt met vervanging draagarmen en distributieriem, en oplossen enorme olielekkage, had 1 L olie per week nodig en elke dag nieuw karton onder de auto om het op te vangen. 1000 euro (dus in totaal 2 keer distributieriem+waterpomp+draagarmen vervangen in 226.000km)
-lekkende dieselpomp
-lekkende pomp stuurbekrachtiging (bij sloop laten halen en samen met apk was dit 250 euro)
-Bij vorst breekt de bodemplaat doormidden op de snelweg (70 euro voor een imitatieplaat)
-2 keer lekkage remmolie gehad bij een achterwiel. Kosten vielen per keer mee, een 30 euro.
-Deur aan de bestuurderskant wilde niet meer open, 300 euro.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.