Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 110pk Comfortline (1998)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 110pk Comfortline (1998)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 110pk Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf179.000 km
KM-stand laatst405.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 405.800 km

Auto gekocht in 2005, 179.000km op de teller. met bovag garantie.
Tijdens de garantieperiode ging de motor van de achterruitenwisser stuk. Kan gebeuren en is prima verholpen.

De auto altijd volgens het boekje laten onderhouden (niet bij dealer, maar een gewone garage). 1 keer gestrand in het buitenland met een pas vervangen multiriem. 1 keer een lekke band. Verder nooit een nieuwe accu nodig gehad en geen uitlaatproblemen gehad. Altijd zonder problemen willen starten in de winter. Originele koppelingsplaten zaten er nog onder.

Auto onlangs verkocht bij 405.800km. De reden van verkoop was dat er grootschalig onderhoud nodig was wilde je er nog verder mee rijden. Schokdempers waren af, een lager van de drukgroep was niet goed meer, en er was wat lekkage van koelvloeistof.

Wat heeft de auto gehad in die 226.000km dat ik er mee gereden heb:
-verlichting trekhaak stuk, 50 euro
-2 keer nieuw setje zomerbanden en 2 keer nieuw setje winterbanden, gewoon normale prijs
-1 keer remschijven en blokken, 300 euro
-1 keer distributieriem met waterpomp (en grote beurt met draagarmen 1300 euro)
-1 keer een kleine beurt met een hartverzakking toen de rekening kwam van 720 euro, was eigenlijk niets bijzonders aan de hand met de auto, dus nooit meer bij die garage geweest.
-1 keer abs sensor stuk, 270 euro
-1 keer een airbagsensor stuk, 250 euro
-1 keer luchtmassameter stuk, 250 euro (ergste was dat ik zonder vermogen nog naar huis moest met aanhangwagen)
-airco stuk, 800 euro
-grote beurt met vervanging draagarmen en distributieriem, en oplossen enorme olielekkage, had 1 L olie per week nodig en elke dag nieuw karton onder de auto om het op te vangen. 1000 euro (dus in totaal 2 keer distributieriem+waterpomp+draagarmen vervangen in 226.000km)
-lekkende dieselpomp
-lekkende pomp stuurbekrachtiging (bij sloop laten halen en samen met apk was dit 250 euro)
-Bij vorst breekt de bodemplaat doormidden op de snelweg (70 euro voor een imitatieplaat)
-2 keer lekkage remmolie gehad bij een achterwiel. Kosten vielen per keer mee, een 30 euro.
-Deur aan de bestuurderskant wilde niet meer open, 300 euro.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.