Volkswagen Passat Variant 1.8 5V Turbo Highline (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant 1.8 5V Turbo Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 158.000 km |
KM-stand laatst | 161.000 km |
status tot nu toe
- 161.000 km
Mijn ervaringen.
Het dilemma; wordt het een pittige V5 of een 1.8t?
Gezien de ervaringen en adviezen/tips van andere forumgebruikers heb ik de keus laten vallen op de 1.8t versie van de Volkswagen Passat.
De aankoop van deze auto (07/06/2010) ging niet gepaard zonder extra kosten.
Ik heb hem kunnen kopen onder de €5000 waarbij de ABS pomp is gereviseerd maar na een week kwamen er extra kosten om de hoek kijken zoals het vernieuwen van de distributieriem met de spanrollen en niet verwachtte versleten koppelingsplaten.
Mijn VAG specialist in Ommen heeft dit alles voor een zacht prijsje kunnen herstellen en vanaf die dag rijdt ik rond als trotse bezitter genietend van elke kilometer in deze blauwe prachtkar. Want dat is het zonder meer!
Zeker de Highline uitvoering mag er zijn. Wat een luxe.
Bi-color bekleding (zwart leer icm blauw alcantara), elektrische ramen (voor/achter), verwarmde spiegels, sportstuur, sportpook en sportstoelen die uitmuntend zitten, antraciet biesje in het interieur, met leer beklede portieren, een flitsend dashboard in blauwe achtergrond met rode wijzers (in het donker rijden is een feest met die verlichting), stoelverwarming, gekoeld handschoenenkastje, leeslampjes, portier en xenon verlichting, afneembare trekhaak met 13-polige stekker, climat control, een (mini) boordcomputer en een deelbare achterbak.
Zelfs een brandblusser, gevaren 3-hoek en EHBO doos ontbreken niet in deze van oorsprong polak die in Nederland in 2002 is ingevoerd. Ook de kilometers zijn echt volgens de NAP.
Helaas moest ik de originele radio (met cassette!) vervangen door een moderne Sony. Dus die kleurtjes van die Sony kloppen niet helemaal. Ook een cruise control ontbreekt helaas.
In vergelijking met mijn vorige Passat 1.8 zonder turbo is dit een krachtpatser die power geeft als je er om vraagt en mijn caravan zonder moeite de heuvels en bergen optrekt. Dat is de voornaamste reden dat ik de 1.8 heb ingeruild voor een 1.8 turbo. Dit type heeft een zeer geruisloze motor, ligt perfect op de weg, remt snel en accuraat en is zelfs bij topsnelheid stil binnenin.
De top ligt hoog (226 op de teller) bij een acceptabel aantal toeren (+- 5000).
Daarbij blijft het verbruik binnen de grenzen. Bij 120km
"zuipt" ie 1:12,5 en bij 80km meet ik zelfs 1:15,5.
Al met al redelijke lage verbruikskosten. Dit geldt ook voor de wegenbelasting die aan de acceptabele kant blijft.
Kort samengevat:
Een heerlijke reisauto waarmee je naar believen kunt scheuren of relaxed je kilometers kunt rijden, Moe word ik in elk geval niet.
Tot dusver sinds de aankoop 3000km probleemloos gereden. Echt een toppertje.
Zolang mijn monteur Paul Kelder het onderhoud doet hou ik een goed gevoel bij deze auto.
PS: vanaf 14 juli ga ik met het gezin 2 weken op vakantie naar Frankrijk. De caravan gaat ook mee.
Na de vakantie zal ik mijn ervaringen met jullie delen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren