Volkswagen Passat 1.8 90pk CL (1996)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat 1.8 90pk CL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf69.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een geweldige, saaie bak, gemaakt voor de lange ritten. Het interieur is grijs, zwart, een tikje groen.

Mijn Golf was een sprintertje, hetgeen in Nederland met om de 500m een verkeerslicht en om de 5km wegwerkzaamheden totaal zinloos is. Nee, deze Passat werkt absoluut onthaastend, terwijl hij als het moet ook vlot uit de blokken komt. 120 voelt als 50, relaxed! Constant 140 op de Autobahn geen probleem, maar in de zomer mis ik wel airco. De motor is ook oersterk, trekt met gemak in z’n 3 op, 50 in z’n 5 geen probleem.

De ruimte achterin is veel groter dan bij zijn opvolgers, 3 volwassenen achterin geen probleem, practische opklapbare achterbank, dat heeft de A6 niet eens!

Hoewel voorzien van dubbele airbags, weegt hij ook nog geen 1200kg, wordt de Belasting niet veel wijzer van.

Het nieuwe rijden heeft zijn prestaties naar een hoger plan gebracht: gemiddeld 16.6 km per liter als ik me consequent aan de maximum snelheid houd. Dat is een actieradius van meer dan 1000 km!

Ik dacht erover om ’m in te ruilen als-ie 10 wordt, maar waarschijnlijk rijd ik nog wel even door.

PROBLEMEN

Nieuwe uitlaat, nieuw spatbord (’anonieme’ parkeerschade, nog bedankt!), nieuwe koplampen (steenslag). Eén keer lege accu.

Ook bij mij: roest onder de achterklep!

Bij de dealer altijd aardige mensen, prima onderhoud, maar kwaliteit van het buitengewone werk is slecht: doen ze NOOIT in 1 keer goed, moet je toch weer een paar keer terug.

Aanvulling November 2006, km-stand 230.000:
Nieuwe voorbanden (160€) en voor 250€ nieuwe claxon en startmotor erin laten zetten. Verder nieuwe ruitenwisserbladen, gaan amper een jaar mee.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.