Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)

Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline (2019)

UitvoeringGolf Variant 1.5 TSI 150pk Highline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019

Golf als voorloopauto

Hier is hij dan de eerste review die ik schrijf. Eerst zal ik mijzelf kort even voorstellen. Mijn naam is Lucas en ben 28 jaar sinds kort ben ik aangemeld op Autoweek om mijn ervaring met auto's te delen.

Eigenlijk zit ik mijn hele leven al in de auto's, op jonge leeftijd handelde ik in auto's. Op mijn 16de knapte ik auto's op die ik dan weer doorverkocht, voornamelijk kevers, oude golfjes etc. De afgelopen jaren heb ik vele verschillende auto's gereden doordat ik werkzaam ben geweest bij verschillende dealerbedrijven als occasionmanager en inkoper.

Vanaf januari heb ik een andere baan buiten de automotive en zal ik veel onderweg zijn. Daarbij hoort ook een andere auto en wat is het toch leuk om te mogen shoppen met een leasebudget! Ik heb dan ook een mooie Audi A4 avant gekozen, als ik deze heb mogen ophalen zal ik hier ook een review van schrijven en bijhouden!

Maar nu de Golf, in de tussentijd heb ik van de dealer de keuze gekregen om te gaan rijden met de Volkswagen Golf Variant highline met een 1.5 TFSI motor gekoppeld aan een automaat.

De Golf was voor mij in eerste instantie niet direct een auto waar ik warm van wordt. Dat komt eigenlijk meer omdat het een auto is die naar mijn idee niet spannend is te noemen. Misschien zelfs wel degelijk en saai (sorry voor de liefhebbers!). Maar bij het ophalen van de auto was ik toch verrast, de auto was aangekleed met een aantal leuke opties zoals; pano dak, highline met de fijne comfortstoelen inclusief massage! adaptive cruise control en leuke velgjes. En omdat de auto bedoelt is om maar even in te rijden zal ik mij meer dan kunnen redden met de Golf.

De auto heeft een fijne 1.5 motor met turbo die zorgt dat hij vlotjes van zijn plek is en je al snel aan de maximale snelheid zit. In Duitsland even "doortrappen" leert dat de auto gemakkelijk doorgaat tot de 170 a 180 km per uur. Toch voelt de motor lichtjes aan maar dat staat in verhouding met de kleine cilinderinhoud.

Het comfort van de auto heeft mij zowel verrast als verbaasd. De verassing zit hem in de stoelen die zitten gewoon geweldig! De verbazing zit in het geluid in de auto, het lijkt wel alsof je constant met het raam open rijdt zoveel lawaai! Misschien overdrijf ik wat, maar oké je begrijpt mijn punt.

De connectiviteit van de auto is naar mijn idee top. Ik gebruik eigenlijk altijd de apple carplay in combinatie met waze. Het geluid van de speakers is voor mij ook voldoende.

De auto staat nu op een goede 15.000 kilometer. En ik ben blij dat de Audi dealer gebeld heeft met de mededeling dat mijn auto in de eerste week van maart verwacht wordt. Ik kijk ernaar uit!

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf