Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 2.3 V5 Highline |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 249.341 km |
KM-stand laatst | 294.561 km |
eerste indruk na 3 maanden
Lang moeten zoeken naar een golf die
a. een automaat moest hebben en
b. een aparte motorisering had,
Deze golf uiteindelijk gevonden in Helmond bij een particulier. Tijdens de bezichtiging bleek het om een exemplaar in highline uitvoering met nog wat extra opties die het leven aangenamer maken.
Er zit een winterpakket op (verwarmde spiegels, verwarmde ruitensproeiers, en verwarmde zetels)
licht en zicht pakket (Xenon verlichting af fabriek met automatische hoogteverstelling en koplampsproeiers en regensensor),
af fabriek telefoonaansluiting in de middenarmsteun, en dubbeldin mfd1 radionavigatie met cd-wisselaar in de kofferbak.
Na een proefrit overtuigd en geconstateerd dat ondermeer de draagarmen voor, remschijven voor, bussen in de achterwielophanging, distributieketting en automaatbak reeds waren vervangen. Dat geeft de burger moed, de vorige eigenaar had al diverse geïnteresseerden aan de deur gehad maar die wilden dingen aan de auto veranderen (verlagen, dikke wielen, spoilers) waarop de koop niet door ging.
Wat heb ik zelf nog aan de golf moeten doen ?
Grote beurt met nieuwe remschijven achter, nieuw tankelement. in totaal toch een beurt van €1000,-
Ik schaar dit onder foutjes wegwerken. De auto is een trouwe metgezel die ons zonder problemen overal naar toe brengt.
Wat staat er nog op het programma:
mistlampen voor in de bumper monteren en aansluiten en de originele carkit weer aansluiten. verder staat hij 's winters op imitatie rs4 velgen met winterbanden en 's-zomers op bbs rx622 velgen, alletwee in de maat 16 inch.
malheur
- 257.825 km
De eerste keer in de tijd dat ik auto rijd zodanige stukken dat de auto via de ANWB gerepatrieerd is. Bij het wegrijden van de camping kwam de melding in het dashboard dat de koelvloeistofstand te laag was. Bij controle onder de motorkap bleek het expansievat leeg te zijn. Tijdens het vullen hoorde ik het er ergens aan de onderkant weer uitlopen. Aangezien ik anwb europaservice met vervangende auto heb, contact opgenomen met de alarmcentrale van deze "wielrijdersbond". De volgende dag kwam zoals afgesproken een berger met oprijwagen uit nl die de auto en mijn vrouw terug naar nederland bracht. Zelf ging ik terug op de motorfiets. De golf is inmiddels onderhanden bij de garage en de eerste berichten gaan over een kapotte koelwaterslang. Binnenkort verder...
en weer door
- 259.172 km
De auto is inmiddels gerepareerd, twee koelwaterslangen die lek waren, deze laten vervangen door onze vertrouwde garage marco schoenmakers in nijnsel. goed gerepareerd en niet al te duur. Verder heeft een of andere onverlaat het v5 embleem aan de voorkant ontvreemd. Eerst naar de dealer (van den udenhout hier in Son). Nee sorry meneer, kunnen we niet meer leveren, uiteindelijk zelf dus maar besteld via ruuds vw shop. Krijg ik dus een pakketje met daarin het embleem, komt dit van vw-classicparts. Dat is toch wel een vet minpunt voor de dealer want dit zou hij moeten weten, maar als meneer niet verder kijkt als ETKa dan zal hij het nooit gaan vinden. Verder is de auto gepolijst en gedetaild.
Wat staat er nog op de todo-lijst:
1. motorbeschermplaat monteren (is besteld)
2. originele carkit opnieuw aansluiten (ingepland)
3. mistlampen in de bumper monteren en aansluiten (ingepland)
4. wat softwareaanpassingen via vagcom/vcds)
5. stoelverwarming herstellen (liefst voor het koude seizoen weer begint)
en doorrr
- 284.941 km
De golf rijdt nog steeds formidabel maar door de enorme hoeveelheid electronica is de betrouwbaarheid niet 100%. Binnenkort maar weer eens naar de dokter brengen voor een checkup. Op dit moment zit er een airbagstoring in, loopt de auto warm bij filerijden (temperatuur loopt op boven 90 graden. De mfd radio heeft een storing in de navigatie, als ik de radio eruit trek doet alles het weer (voor een tijdje) en doen de achterruitensproeier het weer niet. Een tijdje geleden de auto laten polijsten en dat is niet helemaal goed gedaan want er zitten nu allemaal hologrammen in de lak. Vooral op zwart valt dit extra goed op
update
- 294.561 km
De storingen zijn verholpen, de airbag fout werd veroorzaakt door een gare stekker onder de chauffeurstoel. de mfd radio heb ik weggebracht naar verotronics in eindhoven die deze weer helemaal in orde heeft gemaakt. Verder staat de auto nu bij ABC in Helmond die hem gaan polijsten en in de wax gaan zetten. Een glascoating zou beter zijn maar dat is budgettechnisch even geen optie. Ik zal wel blij zijn als de auto verlost zal zijn van het hologrammencircus. Verder begint de accu nu het weer koud is te manifesteren dat hij niet meer zo goed is, gelukkig start de motor in een paar omwentelingen van de startmotor. Over een tijdje zal bij marco schoenmakers een parrot carkit en de bedrading voor de stoelverwarming gemonteerd worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.