Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 2.0 TDI 150pk Highline (2013)

autoreview

Volkswagen Golf 2.0 TDI 150pk Highline (2013)
Gert2007
  • Gert20078
  • Gebruikersreview
4 mei 2018 om 21:10
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 TDI 150pk Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst178.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Balans na 4 maanden

  • 167.000 km
  • 4 mei 2018

Heb nu 4 maanden in de Golf-7 gereden en zeker geen spijt gehad van deze keuze.

Hoe rijdt hij?
De Golf-7 rijdt heerlijk, comfortabel zonder een zwabberbak te zijn.
Schijnbaar zit er een sportonderstel onder, dat is standaard bij het type velg dat eronder zit.
Hij is niet stug, maar ligt toch strak op de weg.
Stoelen zitten goed en heb met mijn 1.96m meer dan genoeg ruimte.

Van binnen:
Het dashboard is zwart kunststof en tja typisch VW, strak en praktisch. Zitten wat led-strips hier en daar om de boel wat op te vrolijken, maar het zal in de ogen van sommigen wel "saai" zijn.
Ik zat laatst in een nieuwe Opel Astra en dat dashboard leek net een soort toetsenbord, sloeg nergens op en zag er niet uit, doe mij maar VW-saai dan ;-)
Ook geen piepjes of kraakjes.

Motorisch:
De 150pk TDI vond ik standaard een beetje tam, ik denk dat de anti-sjoemel-software erin zat...
Dus naar mijn grote vriend bij JB-autoservice en laten tunen naar ongeveer 200pk en 435NM koppel.
Daarna reed hij een stuk vlotter zonder echt opgefokt over te komen.
Grote verschil met mijn oude Polo is dat de Golf wat later op stoom komt, maar veel langer doortrekt.
Het motorblok is exact hetzelfde als dat van de GTD, alleen er zit een kleinere turbo op.
Eigenlijk ben je gek als je een GTD koopt voor 7000 euro meer.
Voor 2000 euro heb je een turbo upgrade en tuning waarmee je 240pk hebt zonder het extra gewicht en de duurdere verzekering van de GTD.
Of je moet het GTD-uiterlijk heel mooi vinden...

Verbruik:
Ik rij vooral snelwegkilometers buiten de spits dus het verbruikt is misschien niet representatief maar zit tussen de 1:20 en 1:22 gemiddeld.
Ik denk dat bij meer stad- en filegebruik de 1:18 - 1:20 makkelijk haalbaar is, ook met een tuning.

Kosten:
De kosten kan ik nog weinig over zeggen, wegenbelasting is duur natuurlijk, want Nederland haat zuinig rijdende auto's.
Een VW is niet extreem goedkoop in onderhoud, maar goed onderhouden gaan ze wel lang mee.

Minpunten:
Wat ik jammer vind is dat er geen parkeersensoren opzitten, mag tegenwoordig best standaard.
Hij is ook erg gevoelig voor steenslag, dat neusje is een soort steenslagschep en helaas zie je dat ook.
Hij zou onderin iets meer pit mogen hebben, kan natuurlijk zijn dat ik verwend ben door mijn Polo die vanaf 1750 toeren af begon te trekken.

Conclusie:
Al met al dik tevreden, hij rijdt lekker, is na tuning lekker vlot en blijft toch zuinig.
Je wordt doodgegooid met Golf-7's op de Nederlandse wegen, maar misschien is dat ook met een reden.

Verkocht ivm lease

  • 178.500 km
  • 11 november 2018

Helaas met pijn in het hart heb ik mijn Golf onlangs weer verkocht.
De reden is een carrière switch waar o.a. een leaseauto bij hoorde.
Om dan een Golf voor de deur te hebben die elke maand 200+ euro kost met alleen maar stilstaan is dan niet handig.

Heb ook wat foto's toegevoegd, zo stond hij erbij, mooi strak zoals het hoort.

Heb hem bijna een jaar gereden en ben nog steeds heel positief. Helaas is de anti-diesel hetze aan het doorslaan dus zien we over een tijdje misschien helemaal geen diesels meer. Ondanks dat ze veel zuiniger zijn dan benzine en de uitstootverhalen zijn ook beetje gebaseerd op de diesels van 20 jaar geleden.

Over de Golf, jaar gereden en 0 problemen!
Snel, zuinig, comfortabel, mooie strakke auto!
Standaard beetje tam, maar met een chip gewoon lekker cruisen.
Een aanrader voor iedereen die redelijk wat km's maakt en niet dagelijks een heel gezin hoeft mee te slepen.

Mijn leasebak wordt trouwens de nieuwe Polo, alleen geen diesel meer ;-)

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Stel samen ▸
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 545
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 1.4 TGI CNG Comfortline

    Volkswagen Golf 1.4 TGI CNG Comfortline

    • 2017
    • 157.355 km

    € 17.000

    Volkswagen Golf 1.2 TSI 77KW Variant 2012 Highline/ECC/Navi!

    Volkswagen Golf 1.2 TSI 77KW Variant 2012 Highline/ECC/Navi!

    • 2012
    • 215.995 km

    € 4.995

    Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline + Executive Pakket

    Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline + Executive Pakket

    • 2017
    • 149.600 km

    € 15.950

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Audi A3 E-tron - Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE - Occasiondubbeltest

Audi A3 E-tron - Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE - Occasiondubbeltest

Nog niet helemaal toe aan een volledig elektrische auto maar al wel zo ver om er een beetje...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI Performance (2016)

    Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI Performance...

    9
    • 19 december 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE Connected Series (2016)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE Connected Series...

    5
    • 16 december 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI (2015)

    Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI (2015)

    1
    • 12 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 TSI 4Motion R (2014)

    Volkswagen Golf 2.0 TSI 4Motion R (2014)

    2
    • 12 september 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)

    6
    • 21 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2014)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2014)

    4
    • 3 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series (2016)

    Volkswagen Golf 1.0 TSI 115pk BlueMotion...

    1
    • 25 november 2020
meer reviews
Volkswagen Golf VII - Occasion Aankoopadvies

Volkswagen Golf VII - Occasion Aankoopadvies

422

Ooit zorgde de Volkswagen Golf voor de defintieve doorbraak van de compacte hatchback. Sindsdien...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een R32?

    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een...

    11
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Golf R 20 Years is sterkste Golf ooit

    Volkswagen Golf R 20 Years is sterkste...

    80
    • 24 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    43
    • 27 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon...

    • 19 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline Business (2017)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline...

    3
    • 27 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Overname Europcar door Volkswagen bijna rond

    Overname Europcar door Volkswagen bijna...

    36
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen treft miljoenenschikking met Britten over dieselfraude

    Volkswagen treft miljoenenschikking met...

    116
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een R32?

    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een...

    11
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox' opnieuw tot leven

    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox'...

    12
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    1
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    101
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308 en Opel Astra

    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308...

    65
    • 25 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden