Volkswagen Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 2.0 16V FSI Turbo GTI |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 142.000 km |
KM-stand laatst | 146.600 km |
eerste ervaringen
- 143.000 km
Wat een verademing na de Peugeot, eindelijk gebeurd er weer wat als je gas geeft. Standaard 200 pk, nu met een speciale uitlaat en sinds vrijdag een fijne chip erin rond de 270 pk.
Bij 120 km even het gaspedaal indrukken en hij spuit er vandoor. Wat een power.
Ook het geluid is fraai, niet aso maar een mooie diepe brom.
De eerste tank laat een verbruik zien van rond de 1:11. Erg netjes. De DSG bevalt prima, wat een soepele automaat.
De GTI is verder niet erg rijk uitgerust, wel een grootbeeld navigatie maar bijvoorbeeld geen climatcontrol maar een simpele airco. Helaas ook net als bij de Cadillac die ik ook heb gereden weer eens een brandend lampje op het dashboard. Tja moderne auto's met moderne kwaaltjes.
Tot zover even het eerste verslagje
nare ervaring
- 146.600 km
De Golf is niet goed afgeleverd door de garage in Beetsterzwaag. Na een paar maanden (en niet veel kilometers verder) op een drukke 2 baans weg een klapband krijgen is eng, ik kon de auto het gras opsturen naast de weg. Geen pechstrook of parkeerplek helaas. Bleek het reservewiel niet te passen, wie kijkt dat nou na bij de koop? Wegenwacht was snel ter plekke en kon een reservewiel vinden in zijn voorraad. Hij gaf wel aan dat ook de andere band erg slecht was en ook op klappen stond. Dan rij je niet echt lekker door.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.