Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI (2014)

autoreview

Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI (2014)

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 TSI GTI
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst56.000 km
Lezerswaardering: 48%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Daar is tie dan! Mijn eigen Golf 7 GTI!

  • 56.000 km

Ik was al maanden bezig met het zoeken naar een Hot hatch en omdat ik hiervoor een Clio 1. 6 GT heb gehad (zie ook andere review) was ik gefocust op de RS versie van de Clio maar zag ik per toeval deze Originele Nederlandse auto voorbij komen bij een erkende VW dealer in Schoonhoven, wat al snel vertrouwd aanvoelde. Stoute schoenen aangetrokken en gebeld voor een afspraak. 5 minuten proefgereden en vond het wel welletjes. Ik had 'm al gekocht in m'n gedachten. Uiteindelijk een mooie deal gemaakt met inruil van de Clio.
Belangrijk voor mij was dat de auto niet al te veel eigenaren heeft gehad, Orgineel Nederlands is, en standaard. Dus niet helemaal geupgrade met performance en uiterlijke upgrades. Dit laatste vond ik nog het belangrijkst want kan toch wel een indicator zijn dat het door een jonge bestuurder is gebruikt die er misschien niet al te voorzichtig mee is geweest.

Eindelijk was het zover. Op 1 maart van 2019 kon ik mijn eigen Golf 7, GTI ophalen. Het begon alleen wat minder.. de eigenaar van toen was namelijk van een particulier die zijn auto te koop had gezet bij een Auto de Bruijn in Schoonhoven en was zijn meldcode kwijt geraakt. De aflevering van de auto had dus wat vertraging en dat kan echt vervelend zijn als je al vooraf hebt betaald. Uiteindelijk kon de dealer er niks aan doen en lag het volledig bij de particulier die wat slordig is geweest.

Ik kocht de gti aardig kaal; zo zaten er bijvoorbeeld nog halogeen kop en achter lampen op. Voor een auto uit 2014 en zelfs een gti vind ik dit echt niet kunnen. Uiteraard heb ik het dus ook laten veranderen, maar later meer.

De opties die er al opzaten:
-Oryx White Pearl 3 lagen lak
-19 inch Santiago velgen
-Inklapbare en elektrische trekhaak
-Parkeer sensoren rondom de auto
-Full map composition media
-Start stop systeem

Al gauw heb ik de GTI van wat upgrades voorzien, wat eerst niet de bedoeling was??.

>Een Air Intake is een makkelijke mod om zelf te installeren. Ik had geen zin om na elke beurt de filter te laten vervangen, op den duur is een Air Intake trouwens ook goedkoper dan elke keer een nieuwe filter bij onderhoud. Bovendien geeft het een leukere Zoefff bij het accelereren.
Het is de wat duurdere R600 intake van VWR (Volkswagen Racing geworden).

>Al gauw volgde de muffler (einddemper) van de Clubsport S. Dit gaf net dat extra's wat de standaard gti mist en voor iedereen met een Golf 7 gti echt een aanrader!! Wat zo mooi aan deze einddemper is, is dat hij door Volkswagen zelf is gemaakt en het geluid bij normaal rijden helemaal niet storend is, pas bij flink doortrappen gaat het kabaal produceren. Pluspunt zijn ook nog is grotere tips, welke identiek aan de Golf 7.5/tcr is

>Hierna volgde originele led achterlichten van de Golf 7 R20/Clubsport, deze zijn kersen rood en wat donkerder dan de standaard licht rode (@EM Services).

>Later was het tijd voor de koplampen, dat rode streepje miste ik namelijk wel een beetje. Het zijn ze van Osram geworden. Full led en met dynamische knipperlichten waar ik erg blij mee ben (thanks opnieuw to EM Services).

>Uiteindelijk heb ik nog wat cosmetische mods toegepast namelijk: Carbon spiegelkappen met dynamische knipperlichten en ook de VW logo's zijn nu van carbon (@Car Details NL).

>Laatst heb ik ook nog de vwr600 intake upgrade met een Inlet Turbo Elbow en een Hose. Hierdoor zou die meer lucht moeten pakken om vervolgens lekker soepeltjes naar de turbo te brengen.
@MTC Motorsport.

>Omdat de Clubsport S muffler zo goed is bevallen heb ik er nog voor gekozen om de middendemper ook te vervangen naar die van de Clubsport S. Helaas bij monteren bleek dat deze nog meer geluid dempt dan die van de standaard Golf 7 gti en om het geluid weer wat meer tot zijn recht te krijg en heb ik daarom een 200 cell 3 inch downpipe laten monteren, waar ik blij mee ben. Gelukkig totaal geen last van resonantie (wat wel eens optree), maar pas bij flink doortrappen ga je hem lekker horen met leuke farts.

------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo beste mensen! hier weer even een update na een tijdje..

De downpipe die in maart van dit jaar gemonteerd is heeft weer plaatsgemaakt voor de originele. Ik bleef me er aan ergeren dat ik regelmatig een benzine lucht rook als ik uit de auto stapte. Dit heeft te maken met een legere cat dan de originele maar ik vond het maar stinken :-p.
Omdat de Clubsport S muffler mijn 1e aanpassing was nadat ik de auto een jaar geleden heb gekocht wist ik hoe het klinkt en is het al een stuk beter dan de standaard einddemper van de gti, alleen toch nog iets te soft voor mij vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een passende oplossing. Iets ruiger maar ook weer niet te sjonnie! De downpipe viel dus af en al gauw kwam ik bij het idee om de middendemper die ik laatst al had vervangen door die van de Clubsport S maar juist meer resoneerde, te vervangen voor een rechte buis. Wat autozaken in NL gecontact en hier kwamen ze al gauw op €200,- incl. montage. Best duur voor een rechte buis..
Uiteindelijk terecht gekomen bij Cobra in de UK, zei maken hele mooie uitlaatsystemen en gebruiken ook een speciaal soort RvS. De naden worden TIG gelast wat altijd goed is en man man wat ben ik blij met deze keuze zeg. Het geluid is duidelijk zwaarder geworden en e auto klinkt totaal niet meer als een stofzuiger bij het optrekken. de 2.0 komt nu echt to z'n recht. Het leuke ervan is dat als je teruggeschakeld je zelf de uitlaat lichtjes hoort knetteren en nog belangrijker: geen resonantie bij snelweg kilometers! Voor iedereen met een CSS muffler is een resonator delete echt een aanrader.

Voor de mensen die geintresseerd zijn naar het geluid kunnen naar mijn Instagram account gaan @ RICK_GTI of via:

https://www.youtube.com/watch?v=kfWoz0lY6do
en
https://www.youtube.com/watch?v=6b0dhcPn7h4

Ook zijn er laatst nog Eibach veren gemonteerd wat er voor zorgt dat de auto net iets strakker komt te staan en dit is ook duidelijk te zien.

RICK_GTI @ Instagram

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.