Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Trendline (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.9 TDI 90pk Trendline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 64.000 km |
KM-stand laatst | 88.000 km |
- 64.000 km
Net begonnen bij een nieuwe werkgever, helaas is er al een leaseauto, een Golf TDI van 2,5 jaar oud, een 3 deurs.
Niet mijn eerste keus, en dat zal het nooit worden ook.
Ik heb Opel, Mazda, Fiat en Peugeot gereden, maar een Volkswagen nog niet.
In de 1e week bij mijn werkgever krijgt de auto een servicebeurt.
Ik heb het geweten, ben de auto 2 dagen kwijt omdat de airbag van de bijrijdersstoel defect is. (gemeld bij afspraak, en toch niet in huis)
Iedereen geeft hoog op over VW en de kwaliteit, maar wat zit daar veel hard plastic in, en wat een rammeltjes, de stoelen zijn ook niet erg comfortabel, en het is een stuiterbak..
in de afgelopen 20.000 km die ik in 8 maanden heb gereden heb ik er 2!!!!! liter olie in het dieselblok moeten bijgooien, de enige andere olieboot die ik heb gehad was en 15 jaar oude Honda uit 1979, ik heb nu voor de zekerheid een fles olie in de auto......
Overigens is de 1.9 diesel wel een snelle en sterke motor, dat is een mooi pluspunt, nu nog het olieverbruik eruit halen (dealer zegt dat dit komt omdat sinds 2001 de olie dunner is?!?! hallo, auto is van 2005, wordt er niet meer doorontwikkeld, en waarom ging het met mijn vorige auto uit 2004 met een 2.0 liter diesel wel goed, nog geen 2 liter bijgegooid in 4 jaar, en 180.000 km buiten het regulier onderhoud)
Bij 84.000 km leek het wel of ik in een tractor zat, wat een gerammel.
Ben de auto bijna 2 weken kwijt geweest, dealer wist niet waar hij het probleem moest zoeken.
Uiteindelijk nieuw koppelingsplaten erin, en nog een hoop poespas uitgehaald, maar het werkt weer.
Ook problemen met walk-in systeem berijders stoel, toch een nadeel, een 3 deurs auto.
Ook de electriciteit klopt niet, raam op een kier en dan dicht? vergeet het maar, ook al druk je het knopje naar boven (dicht) we gaan eerst helemaal naar beneden.
Is gerepareerd, is welgeteld 2 dagen goed gegaan.
Gelukkig, nog een paar weken, dan gaat de auto terug naar de leasemaatschappij, en krijg ik 2 jaar voor eind leasecontract een ander auto.
update/aanvulling
- 88.000 km
Het olielieverbruik werd door de dealer overigens als normaal verklaard, 1 ltr per 10.000 km, kwam door dunnere olie die sinds 2001 gebruikt wordt, kennelijk ligt het olieverbruik dan aan de olie en niet aan de auto.
Overigens rijden er in het bedrijf meerdere Golfjes rond, met hetzelfde probleem.
De kwaliteit en afwerking vindt ik niet premium, dit valt mij erg tegen van een merk waarvan men hoog opgeeft over de kwaliteit en afwerking.
De bevestiging van hoedenplank met de touwtjes is ook niet stevig, de pennetjes breken bij het minste of geringste af, en zijn al meerder malen gerepareerd, waarna ze snel weer los zijn. Ik heb ze zelf nu vastgezet met kit, en nu blijven ze zitten.
Na 84.000 km het halve blok uit elkaar en nieuwe koppelingsplaten heb ik nog nooit meegemaakt, overigens moest me wel lang zoeken voor het probleem gevonden werd.
Ik begreep altijd dat VW en Golf top producten waren, mijn vorige dealer (Peugeot) gaf eigenlijk ook al aan dat ik niet hoefde te klagen dat ik VW ging rijden, maar ik vind de afwerking en kwaliteit van deze auto niet van het niveau waar iedereen zo lyrisch over is.
Qua uitrusting is het niveau mager, er wordt naar mijn zin te veel hard en goekoop plastic gebruikt in het interieur, en in die korte tijd dat ik de auto heb, zijn er naar mijn zin te veel "kleine" problemen die je niet van een merk dat hoge kwaliteit pretendeerd zou verwachten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.