Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2015)

autoreview

Volkswagen Golf GTE
Volkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTEVolkswagen Golf GTE

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 TSI GTE
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf25.000 km
KM-stand laatst42.000 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heuvel-af auto

  • 42.000 km

Oh dear...

Ja, het is VW gelukt om een GTI behuizing rond een hybridemotor te bouwen die op papier heel goed is. Helaas hebben ze het ook van de band laten rollen, omdat ze niet meer tijd hadden voor verdere productontwikkeling....Audi kwam immers ook met hun A3-versie. Er mankeert nogal wat aan...voor een auto van 42k dan...deze techniek in een Polo en we hadden het een unicorn genoemd...maar helaas.

Het positieve: bijna alles zit er op en aan...bijna...genoeg dus ook voor normaal dagelijks gebruik...Hij rijdt redelijk goed, trekt wel aardig, stoelen zitten tot 150km ook wel ok, techniek heeft me nog niet in de steek gelaten...so far so good. Helaas kan ik dat van iedere andere auto van 42k ongetwijfeld ook zeggen, dus hier onderscheid de GTE zich niet mee.

Je koopt...sorry...least dit ding om de specs, verbruik, luxe en eventueel zelfs uitstraling. Kopen doe je niet...dit is leaseauto pur sang...dit is een bijtellingsauto. Letterlijk en figuurlijk. Dat betekent dat je op papier laag verbruik en uitstoot wil hebben. Op papier....praktijk maakt ons leaserijders geen bal uit uiteraard. En dat is maar goed ook.

Ik ben geen excel-wizard, maar zelfs de rekenmachine in mn hoofd kan nog uitrekenen dat het in kosten geen reet uitmaakt of je gemiddeld 1:16 benzine rijdt (en dat is al redelijk positief afgerond) of dat je elektrisch bijschakelt en dat verbruik laat meetellen. In kosten scheelt het letterlijk 0 cent. Het scheelt alleen op je display...

Aan de lader of niet...reken maar uit...range 32 km real, laadkosten vol ca 2,80 euro, heb je ook twee liter benzine voor waar je dezelfde range mee rijdt. Done.

Ja maar! Ja maar! Hij laadt toch tijdens het rijden? Ja klopt...goed bedacht, maar de software is niet bedacht in de praktijk maar vanachter een bureau op maandagochtend. De vier standen helpen je niet verder in zuinig rijden, wat je ook doet...de brandstof motor doet altijd moeite om de batterij op te laden en daarmee gaat hij 1:12 rijden. En daarvoor krijg je paar km elektrisch voor terug...kan niet uit...echt niet.

GTE stand is voor fun...granted...je hoort iets meer, stuur gaat iets zwaarder, verbruik maakt geen bal uit...cosmetische shit...verder geen functie....laden en laden en laden die batterij...gemiddeld 1:16

Battijerij sparen doet ongeveer hetzelfde; hij gebruikt een klein beetje en laadt weer een klein beetje..gemiddeld 1:16.

Batterij gebruiken: idem...

Volledig elektrisch: logisch dat dit soort beeldscherm cijfers er goed uit zien...echter net zo duur als op benzine rijden in kosten.

Andere minpunten:
- lendesteun zit onder mn oksels ongeveer...kan niet in hoogte ingesteld worden
- voorwielophanging is echt niet..ik herhaal: echt niet ok. Voorbeeld rij een strakke bocht op de snelweg op een fly-over of iets dergelijks...vaak zitten er randjes in op twee plekken in de weg omdat de weg nu eenmaal in delen is geplaatst. je kent dat hupje wel dat de auto dan doet, right? Zonder belachelijke snelheden te rijden krijgt deze auto het voor elkaar om minimaal 20cm van plek in de bocht te verspringen naar buiten...geen druk, geen tractie...rubbish. Wegligging wordt flighttracking.
- Zoals gezegd is de software voor de hybride niet ok, maar de rest van de software is ook niet echt goed uitgedacht, menu is lousy in elk geval.
- Elektronica kun je niet uitzetten zoals esp etc
- Ruiten beslaan bij het minste of geringste...zijn wel weer droog te blazen, maar het is absurd hoe snel het volledig voor je is beslagen bij minimaal buitje...


Conclusie: nee, niet weer...dit is mn derde hybrid....ok de Auris was qua comfort een ramp, de peug 508 Hybrid4 was de beste so far...dit is niet wat. Deze auto is perfect voor heuvel af rijden....kost je niks....laadt hij lekker gratis op en kun je daarna misschien wat elektrisch doorpuffen...eventjes...heuvel op...don't. Serieus! Don't! De auto denkt dat het een goed moment is om de batterij OP te laden op dat moment waardoor je 1:3 rijdt....I kid you not!




6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.