Volkswagen Golf 1.4 TSI 140pk ACT Highline (2014)

autoreview

Volkswagen Golf 1.4 TSI 140pk ACT Highline (2014)

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 TSI 140pk ACT Highline
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst3.200 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

VW Golf, 1.4TSI. DSG ACT Hghline

  • 3.200 km

Sedert eind mei 2014 ben ik in het bezit van een nieuwe VW Golf met DSG7 bak. Ik heb gekozen voor een highline omdat hier opties in zitten, waar ik anders spijt van zou krijgen als ik die niet genomen had.

De DSG 7 traps. Automaat is geweldig. Er zit een normale stand op, maar ook een sport stand of je kan zelf tikken tegen de pook waardoor je van versnelling kan veranderen.
Je voelt niet dat de auto met schokken naar de volgende versnelling gaat.
Het verbruik is in de 3200 km die ik inmiddels heb gereden uitgekomen op 1 op 18,4. Ik heb wel de auto af en toe eens uit geprobeerd en dat drukt het verbruik. Als ik rustig rij, kan ik makkelijk 1 op 19 halen.

Een nadeel is, vindt ik, het ACT systeem. Dit houdt in dat de motor op 2 cylinders gaat draaien, zodra je wat rustiger ben met het gaspedaal.
Bij lagere snelheden, voel je - net als bij de auto's vroeger, dat de motor op 2 of 3 poten loopt. Als je dan weer wat gas bij geeft, loopt ie weer lekker op 4 cylinders. Het helpt wel om je verbruik naar beneden te brengen. Je kan het niet uit zetten.

Waar ik ook nog steeds over twijfel, is het start/stop systeem.
Als je net lekker gescheurd hebt, en je moet stoppen, stopt de motor. Uiteraard stopt dan ook de turbo. Maar,..... heeft deze dan geen olie nodig om " uit te draaien "? Volgens mij is het niet goed als ie ineens zonder olie draait.
Mede daarom, zet ik altijd het start/stop systeem uit.
Daar zit een knopje voor, links van de pook.

Met de 140 pk in combinatie met de dsg, is het een snelle auto.
De auto heeft nog geen olie verbruikt.

Ik heb de optie dat de auto zich zelf kan inparkeren. Een geweldige gadget. Werkt prima en is volgens mij meer voor de fun, dan voor dagelijks gebruik.

Ideaal vind ik de automatische verlichting en regen sensor.
Er zitten overal lampjes, bij de voeten, onder de buitenspiegels, zelfs in de striping in de deur, aan de binnenkant !!

Ik heb de volgende opties;
Elektrische buitenspiegels
Parkeer sensoren met zelf inparkeren
Radio discover media, met navigatie, geheel Europa

De boordcomputer geeft ruim voldoende info aan. Leuk is dat indien je gebruik maak van de navigatie, je op je display ( tussen toeren- en km teller ) nauwkeurige info hebt wanneer je de volgende afslag kan nemen.

Ook is er een gelegenheid om een usb stick met mp3 muziek af te draaien. Nadeel is dan weer dat je de stick, bij starten, telkens weer even uit en weer in moet steken. Anders ziet de radio de usb stick niet.
Misschien is dat een instelling of zo, maar die heb ik nog niet gevonden.

Iedereen weet wel hoe de auto er uit ziet, daarom twee van de binnenkant.
De boordcomputer is ook erg uitgebreid.

Awel, ruim 3000 km gereden. Conclusie,..... Prima bakkie !!!

Inmiddels al 9.000 km op de teller.
Zonder problemen rondgereden. Hier in de buurt is de auto superzuinig. Woon-werk is 30 km over o.a. 80 km wegen. 1 op 20 is ruim haalbaar !!
Net terug van Zuid Frankrijk.
De auto is opvallend stil, trekt goed op indien nodig. 2200 km gereden, gemiddeld verbruik was 1 op 17,5.( over de gehele 2200 km )
Wel 0,5 liter olie bijgevoegd.
Problemen met usb stickje zijn opgelost. Dit was een kwestie van een nieuw (8 gb ) stickje en het probleem deed zich niet meer voor.
Conclusie na 9000 km,...... aanrader !!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.