Volkswagen Golf 1.4 TSI 140pk ACT Highline (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 TSI 140pk ACT Highline |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 37.000 km |
KM-stand laatst | 52.000 km |
Gloednieuwe occasion
- 37.000 km
Na een aantal maanden op zoek naar de perfecte Golf zag ik deze staan bij Auto Kanen in Brabant:
Zwarte Golf 7 Highline DSG 2013
-Panoramadak
-Massagestoel
-Stoelverwarming
-18"durban velgen
-Navi Pro
-Flippers op stuur
-Xenon
-Adaptive Cruise Control
-Automatisch inparkeren...
-Lane Assist, front assist.
Licht en Zicht, Winter en Techniek pakket.
En nog geen 40.000 op de teller.
Afspraak gemaakt voor proefrit en tja, er viel niets op aan te merken. Ik had ook nog nooit in zo'n nieuwe auto gereden. Hij was van binnen werkelijk net zo nieuws als van buiten.
Fijne deal kunnen maken en mijn oude bmw'tje daar achtergelaten.
Heerlijke ander half uur naar huis gereden. Eindelijk tijd om eens even te kloten met die adaptieve cruise control. Dat was wel ff wennen. Vind persoonlijk dat ie al vrij snel gaat remmen, ook al had ik 'm op de minst gevoelige stand gezet.
Na wat meer kilometers heb ik wellicht wat meer te vertellen.
15.000 verder
- 52.000 km
Inmiddels wat meer kilometers gemaakt met de Golf waaronder een tocht naar Spanje en terug met een omweg (3500km).
Echt de voordelen ervaren van de goeie stoelen en de massagefunctie. Ondanks onderstaande punten blijft het een heerlijke wagen.
ACC.
De adaptieve cruise control zorgt op de rustige wegen wel eens voor onnodig gepiep. Als je amper bochten maakt denkt hij dat je in slaap gevallen bent en begin ie te piepen. Om dit te voorkomen maak ik soms onnodige kleine stuur manoeuvres om hem te laten voelen dat ik er nog ben. Ook paar keer gemerkt dat de ACC bij een kras in de weg of een gevoegde scheur ineens een bepaalde kant op trekt. Best gevaarlijk. Tot nu toe 3x meegemaakt hetzelfde stuk asfalt op de A12 ter hoogte van Gouda. Deze functie overigens vrij eenvoudig aan en uit te zetten.
D/S.
De 'Drive' en 'Sport' stand hebben echt een ander karakter. In de sport stand komt er zelfs soms een gemene brom uit de uitlaat en blijft hij lekker hoog in zn toeren hangen. 5000rpm bij 50km/h. Wel suf dat het start/stop-systeem niet uitgeschakeld wordt in deze stand. Ben je nog niet snel weg bij een stoplicht...
Nieuwe achterlichten.
Onlangs de nieuwe dynamische led achterlichten van het facelift model in laten bouwen.
Geeft de achterkant echt compleet andere uitstraling. (Zie foto)
Ook wat fancy kleinigheden laten programmeren zoals een geluidje bij vergrendelen/ontgrendelen, DVD unlock en de meters die nu op en neer gaan bij het starten.
Tot zover!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren