Volkswagen Golf 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 40 km |
KM-stand laatst | 5.000 km |
- 5.000 km
Sinds februari in het bezit van deze Golf connected serie, als 1 van de laatste uit van de voorraad voordat de gefacelifte versie uitkwam. Leasecontract van de oude was bijna afgelopen en wou graag weer een automaat. Vanuit het bedrijf werd de keuze voor de Golf gemaakt.
Het rijgedrag is prima, niet te stijf, niet te zwak - eigenlijk gewoon prima. Motorisch is het ook prima, het is uiteraard geen krachtpatser, maar biedt voldoende kracht en souplesse. De DSG bak schakelt ook prima vlot door, hoewel deze vaak nog wel twijfelend is bij wat vlotter optrekken om dan door te schakelen. Hij is wel erg 'blue' afgesteld, je rijdt bij 33 km/h al in z'n 4, misschien is het dat voor de betrouwbaarheid wat minder goed. Wat wel erg nadelig is qua DSG, is het start/stop systeem. Terwijl je nog uitrolt, valt de motor al uit. Zeer vervelend bij het stoppen voor geparkeerde auto's op je eigen weghelft bijv.
Het verbruik is momenteel niet bijzonder, dit ligt zo'n beetje op 1:14-15. Dit zijn zo'n beetje alle ritjes gecombineerd, snelweg, stad en buiten. Wellicht dat dit nog wat beter wordt in de toekomst.
Wat wel tegenvalt, zijn eigenlijk al wat rammeltjes die te horen zijn, voor de kwaliteit waar VW voor staat. Bij langzaam optrekken (file) hoor je vanuit het dashboard een hikkend geluid. Ook bij de zonnebrilhouder zijn er geluidjes te horen.
Het connected gedeelte is eigenlijk niet bijzonder, de VW app kan niet worden geregistreerd. Nou verwacht ik daar toch niet heel veel van, maar toch. Het Apple carplay werkt op zich wel prima, de navigatie ook - hoewel die vaak niet via de zoekfunctie de betreffende straat kan vinden. Gewoon ouderwets via eerst plaats en dan adres zoeken werkt dan wel. De eerste optie die je krijgt bij het selecteren van een route is dan economisch, wat eigenlijk dramatisch werkt, je wordt dan al gauw via de binnenstad gestuurd (alle winst zit zeker in het idiote start/stop systeem denk ik dan). Het online gedeelte is eigenlijk nutteloos wat mij betreft, je dient een hotspot te maken met je telefoon waar je dan met je auto weer mee moet verbinden. Dit gaat vaak al niet automatisch en moet je toch weer handelingen verrichtten, waardoor je het niet gaat gebruiken. Je kunt aan de positieve zijde wel weer redelijk wat instellen, zoals duurtijd van lichten die aan blijven, ruitewisser achter aan/uitzetten tijdens achteruitrijden, etc.
Qua ergonomie en ruimte is het verder prima, de stoelen zitten voor wat langer gebruik ook nog comfortabel.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren