Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE (2014) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 TSI GTE |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 185.000 km |
KM-stand laatst | 209.000 km |
Aanschaf en eerste evaringen!
- 185.000 km
Een paar maand geleden heb ik een mooie Golf GTE van het eerste bouwjaar gekocht. De auto heeft bij ongeveer 185.000 kilometer een gloednieuw accupakket gekregen en dit is een van de redenen dat ik hem wel met zon hoge kilometer stand durf te kopen! Ook is de auto zeer luxe uitgerust. Leren stoelen, stoelverwarming, panoramadak etc. De reden dat ik voor een Golf GTE ben gegaan is heel simpel. Ik rij ongeveer 75 km per week! Dit kan ik dan helemaal elektrisch doen! Dit scheelt natuurlijk best lekker in de brandstof kosten. De auto is ook uitgerust met mooie 18 inch volkwagen bilbao velgen!
- Defecten -
Een dag na dat ik hem bij de dealer heb opgehaald ging de laadpoort stuk. Dit is door de dealer kostenloos opgelost. Verder viel mij op dat de DSG af en toe een beetje lomp schakelde, met name met het terugschakelen. Ik heb de olie laten verversen en dit is nu zo goed als weg, behalve als het koud is en ik de auto net aan zet. Dan schakelt hij nog steeds best lomp. Na 5 - 10 km rijden is dit ook weg.
- Prestaties -
Thuis hebben wij ook nog een mercedes GLC350e staan met 330pk. De Golf GTE dit hier zeker niet voor onder! Als je op de snelweg het gas intrapt zit je zo op de 180 km/h en hij trekt dan ook nog lekker door! Het verbruik in de normale benzine modus is ongeveer 6-7 liter per 100 km. In tegenstelling tot de 1 op 9 die wij halen in de 350e vind ik dit best netjes!
- Interieur -
Laatst viel mij op dat het interieur een beetje begon te glimmen en droog te worden. Ik heb toen bij Stipt Polish Point de interior matt cleaner en de leather protect gekocht en hier de stoelen mee behandeld. Ze zien er weer als nieuw uit! Zeker een aanrader.
- Bereik -
Met dit koude weer haal ik ongeveer 30-35 km op een acculading, gewoon lekker met de stoelverwarming en normale verwarming aan! Zeer netjes. Met onze mercedes komen wij krap aan de 20km in deze tijden (70.000 km op de teller). In de zomer verwacht ik zeker boven de 40 km uit te komen qua range.
Ik zal binnenkort even wat mooie fotos plaatsen!
Turbo
- 191.000 km
DRAMA! Het EPC en motorlampje gingen branden. Eerste echte ding wat kapot is gegaan. De Turbo heeft de geest gegeven. Bij de dealer laten vervangen voor een kleine 2000 euro.
Een tijdje later
- 209.000 km
Inmiddels staat de Golf op 209.000 km en zijn er in de tussentijd geen dingen kapot meer gegaan. Wel is de auto bij de dealer geweest voor een terugroepactie en een check van het HV-Systeem. De koelvloeistof van de accu was namelijk ineens op. De volkswagen dealer heeft een druktest gedaan en deze gelukkig als goed beoordeeld, geen lekkages in het accupakket dus. Verder heb ik afgelopen maand 2500 km gereden op 1 tank (!!!). Met de brandstof prijzen van tegenwoordig is dit wel lekker natuurlijk.
Ook is de DSG bak nogsteeds heerlijk na deze km-stand. Als het buiten echt koud is bonkt die in het begin een beetje maar dit is al gauw weg na een stukje rijden.
Bij 210.000km hoort de distributieriem vervangen te worden, ik ben nog opzoek naar een garage die dit gaat doen aangezien het bij de VW dealer over de 1000 euro kost ivm het hybride systeem.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Golf 7 2.0 TSI R 4Motion DSG | Pano | Leer | Adaptive Cruise | Lane Assist | Ketting 140dkm Vervangen
- 2014
- 159.569 km

Volkswagen Golf 1.2 TSI - DSG/LaneAssist/Adaptive/Clima/NAP
- 2013
- 276.527 km

Volkswagen Golf Variant 1.4 Automaat Cruise Navi DB riem VV Camera Stoel vw Volle historie Nieuwe APK
- 2015
- 188.250 km