Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk Highline (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.2 TSI 105pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 149.000 km |
KM-stand laatst | 159.500 km |
Golf 7 1,2 TSI Highline
- 159.500 km
Hierbij een review over de Volkswagen Golf 1.2 TSI Highline.
Na 3 jaar in de Fiat te hebben gereden op zoek naar een vervanger.
Budget 10.000 en 15.000 euro
Dealer onderhouden
Benzine
Minimaal bouwjaar 2013
In de buurt ivm onderhoud garantie etc
Volkswagen Golf,Seat Leon,Audi A3 Sportback,Peugeot 308
Als opties als het in de budget paste
Automaat
Panoramadak
Led verlichting
Oktober 2019
Op zoek naar een geschikte auto op het internet.
Keuze zat alleen dan moet je toch gaan overwegen wat de juiste keuze is.
Een auto die alle opties aan boord heeft maar wel geïmporteerd is geen garantie erbij bij de handelaar te koop staat etc.
Of een auto die wel wat enkele opties aan boord heeft maar wel bij de dealer te koop staat met garantie etc.
Ik wou voor zekerheid gaan en achteraf gebleken een goede keuze ook.
In de buurt stond er een zwarte Golf bij de dealer te koop wat in het budget paste. Langsgegaan en een testrit gemaakt. Voor mijn gevoel klopte het allemaal en waren we er snel uit.
Volkswagen Golf 1.2 TSI Highline.
149.000 km
1e eigenaar
Origineel Nederlandse auto
Half leder half stof
Multifunctioneel stuur
Automatische Airco
Stoelverwarming
Standaard 6 maanden garantie
Voor de zekerheid toch maar een afleverpakket erbij gekocht t.w.v 800 euro zodat ik de komende tijd al alles achter de rug had. Onderhoudsbeurt etc zat daarin.
November 2019
149.000 km
Auto opgehaald en de nodige kilometers gemaakt.
Wat me opviel was dat er warme lucht naar binnen werd geblazen maar niet zo warm als dat je nodig zou hebben in de wintermaanden.
Verlichting op auto stand gezet maar de hele dag brandde de dimlicht ipv dagrijverlichting.
Interval ruitenwissers werkte gewoon niet.
Onderstel kraakte licht.
Tot zover een waslijst aan luxe problemen.
Totdat half November een melding verscheen Oliepeil controleren.
Ik was stom verbaasd, de auto had net nog een onderhoudsbeurt gehad bij aflevering.
Waren ze vergeten olie bij te vullen?
Ondertussen ff gekeken ook wat ik aan kilometers had gereden en dat waren er bijna 1000.
Olie gepeild en ja hoor kurkdroog.
Langs de dealer gereden en een liter olie bijgevuld.
Ik moest het in de gaten blijven houden.
Eind November en 800 km verder alweer de melding Oliepeil Controleren.
Olie gepeild en weer kurkdroog.
Contact opgezocht met de dealer en ik mocht de auto langsbrengen en achterlaten. Ze zouden wel gaan uitzoeken wat er aan de hand is.
Gelijk ook al die andere punten aangegeven aangezien de auto er toch stond.
Kosteloos vervangend vervoer mee en ik zou wel een telefoontje krijgen.
December 2019
151.800
Begin December telefoontje gekregen dat ik de auto weer mocht komen ophalen. Ze hadden de motor geflusht olie bijgevuld en alles was opgelost qua olieverbruik.
Voor de andere punten moest ik een nieuwe afspraak inplannen.
Ik krijg de sleutel mee loop naar me auto toe en start de auto. Auto begint te schokken, toerenteller die op en neer gaat. Direct weer naar binnen en uitgelegd dat ik hier niet mee akkoord ga. Ik kwam binnen met 1 probleem en zou de dealer verlaten met 10 problemen erbij.
Ik mocht de auto laten staan en de auto die ik mee had gekregen als vervangend vervoer weer meenemen kosteloos.
Binnen 3 dagen kreeg ik een telefoontje.
Er zouden heel wat dingen vervangen worden.
Motorblok met 50.000 km en 12 maanden garantie erop.
De voorruit icm achteruitkijkspiegel en sensoren zal worden vervangen.
Nieuwe kachelleidingen
Schokbrekers invetten
Al met al grote reparaties voor een auto die ik net een maand had.
Dit allemaal zou niet in de maand December haalbaar zijn, uiteindelijk een maand de auto kwijt geweest.
Januari 2020
151.800
Auto opgehaald en vervangend vervoer weer ingeleverd.
Splinternieuwe voorruit, nieuwe achteruitkijkspiegel.
Kachel blaasde warme lucht naar binnen.
Maar waar ik nog erg over twijfelde was de olieverbruik.
Er zat weliswaar een motorblok in met 100.000 minder maar zou het weer terugkomen?
Maart 2020
155.500
Olieverbruik goed in de gaten gehouden en tot nu toe nog steeds op ze max! Voor de rest werkt alles prima nog alleen kraakt de auto nog steeds linksvoor.
Nieuwe afspraak gemaakt daarvoor en voorin zijn de schokbrekers beide vervangen onder garantie!
Mei 2020
159.500
Olie weer gepeild en nog steeds op ze max! Dat is toch wat anders als 1 liter op 1000km. Nu bijna 10.000 km gereden en geen drupje olie verbruikt.
Wat wel nog steeds vervelend is het gekraak van de onderstel. Schokbrekers zijn vervangen maar alsnog hoor je heel licht gekraak. Ik heb het maar geaccepteerd al hoewel ik lees over dat de stabilisatorstangen moeten worden vervangen?
Voor de rest tevreden over de rest.
Conclusie:
Natuurlijk betaal je wat meer bij de dealer als bij een particulier of handelaar. In het verleden ook weleens zelf een auto geimporteerd uit Duitsland wat makkelijk ging en achteraf geen slechte auto was. Maar je zou maar een auto kopen en al deze problemen krijgen. Dan ben je gewoon 4000 euro extra kwijt aan reparaties binnen een korte tijd. Ik vertel dit omdat als een bekende vraagt wat ik ervoor heb betaald dat je dan direct krijgt te horen; Voor dat geld had je wel dit of dat kunnen kopen. Dat klopt ook maar dan kom je toch terecht bij een handelaar of een garage zonder bovag garantie of in Duitsland.
Nou is niet iedere TSI blok direct een slechte blok of iedere auto in Duitsland onvertrouwbaar maar zat verhalen ook gehoord in mijn omgeving hoe fout dingen ook kunnen gaan.
Bijvoorbeeld een kennis die een Golf 7 GTI uit Duitsland koopt en op de terugweg een probleem krijgt met zijn DSG bak.
Of bij een lokale garage in Nederland een auto koopt waarvan de distributieriem binnen een week klapt en het zelf mag oplossen.
Voor de rest is de Volkswagen Golf een mooie verschijning en een fijne auto.
De 1.2 TSI vindt ik zelf ook erg zuinig maar daarbij rij ik altijd op cruise control op de snelweg en hou ik me altijd aan de maximum snelheid. Overdag 100 in de avond 120.
Momenteel loopt de garantie nog tot eind December op de motorblok en hoop ik dat ik er geen gebruik van hoef te maken.
November 2020
165.000
Een week geleden wil ik de auto ontgrendelen en de auto doet niks. Ik dacht gelijk aan de accu en de ANWB gebeld. De 1e accu zat er nog in ( 7 jaar ) en die was ten einde. De ANWB heeft een accuservice dus daar direct maar gebruik van gemaakt.De kosten waren 230€ met paar jaar garantie. Laatst de olie gepeild en dat zat wel goed. Garantie verloopt over een maand en ik denk dat alle ellende wat ik in het begin had meegemaakt wel verholpen is. De APK komt eraan en nu zit ik wel te twijfelen. Er zit een motorblok in van 50.000 en tot nu toe geen enkele probleem mee gehad. Ondertussen heb ik 14.000 km gereden, wat is handig?
Alleen een APK? 25€
APK icm kleine beurt 180€
APK icm grote beurt 350€
September 2021
Bijna een jaar later en de kmstand is inmiddels 195.000.
Nog steeds geen olieverbruik of andere toestanden. Auto rijd tip top sinds er een ‘nieuwe’ motorblok inzit.
Alsnog wil ik problemen voor zijn dus vandaag maar de grote beurt laten uitvoeren.
Bougies, multiriem en de standaard dingen.
Ook heb ik daarnaast 4x allseason banden laten monteren. Daarnaast rij ik dag in dag uit 230km en twijfelde ik of de auto het wel zal ‘redden’. Zolang je normaal rijd kan alles. Op een volle tank haal ik +- 1150km uit. Dat is best netjes denk ik voor een benzine auto. By the way auto is destijds verkocht met een ‘ketting’ want de verkoper zei nog; onderhoudsvrij. Vandaag blijkt dat er een distributieriem in zit. Beetje verwarrend maar ik zit er achter aan. Ik denk dat er destijds een blok in zat met een ketting en bij de motorwissel een blok is ingekomen met een riem. Voor de rest gelukkig niks spannends te melden.
Oktober 2023
We zijn inmiddels 2 jaar verder. Geen bijzonderheden tot nu toe!
Olieverbruik is 0,0 sinds de dealer in 2019 een nieuwe motorblok in heeft geplaatst.
Ieder jaar met de APK een kleine beurt uit laten voeren, maar voor de rest niks vervangen aangezien alles nog in goede staat is.
Ik zelf was er wel op gebrand om alles na te lopen en te vervangen aangezien ik de auto in goede conditie wil houden.
De remmen, distributieriem etc zijn zo goed als nieuw krijg ik ieder jaar te horen.
Starten en rijden dagelijks.
Kilometerstand staat nu op 220.000.
Jammer genoeg gaat de auto na 4 jaar in de verkoop aangezien ik nu een automaat wil gaan rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI Trend Edition - Navigatie
- 2015
- 239.796 km

Volkswagen Golf 1.0 TSI Comfortline | Camera | Sportstoelen | Navigatie | Parkeerhulp | Climate control | DAB | Cruise control | Bluetooth | Regen-/lichtsensor
- 2016
- 182.575 km

Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE AUTOMAAT N.A.P LEER
- 2015
- 159.904 km