Volkswagen Corrado VR6 (1992) #4

autoreview

Volkswagen Corrado VR6 (1992)

Signalement

UitvoeringCorrado VR6
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf271.000 km
KM-stand laatst271.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

toekomstlegende.??

  • 271.800 km

De Kadett gsi[zie andere review] heeft onlangs plaatsgemaakt voor een Volkswagen corrado vr6 een maand of 2 terug.

Alhoewel ik in de Kadett review vermeldde toch
nog enkele jaren door te willen was het beste er toch wel af en besloot na een stel gsi's nu maar eens dat het tijd werd voor wederom een sportieve HB en het werd dus een Corrado vr6
Een vergelijkend onderzoek met de Kadett is niet helemaal terecht en mede door de prijsverschillen destijds simpelweg niet eerlijk.

Terug naar de Corrado;
Ik zocht eigenlijk een zo orgineel mogelijk exemplaar zonder te dikke wielen,bumpers en alles wat gewoon niet standaard is en daarbij het liefst een hollander,dit laatste is overigens niet gelukt helaas.
Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad eer die eindelijk in de straat stond.
Afspraak gemaakt en het 1e gezicht was alvast goed,nagenoeg geen beschadiging[op wat parkeerdeukjes na] en goed onderhouden,maar liefst 10 jaar in bezit geweest van deze persoon,wat aan te tonen was op zijn papieren en wat toch enigzins bijzonder is met dit soort auto's
Maar bij het openen van de motorkap ging het mis,de hendel waar je de kabel mee bedient schoot uit zijn fatsoen waardoor deze niet openging,maar toch even proefgereden daarna om te kijken of het de moeite loonde om er verder op door te gaan.
Dat viel positief uit,dus een nieuwe afspraak gemaakt die week daarop en alles was keurig gemaakt,er is zelfs nog een nieuwe accu ingegaan,zeer netjes voor een paticulier iemand.
Zoals verwacht bleek het onder de kap in orde te zijn,motorsteunen goed,water helder,bedrading keurig op zijn plaats,wel wat lichte oliesporen rondom de pan,maar niks ernstigs.
In die 10 jaar was er uiteraard nogal wat aan verspijkerd,tw,
-schuif/kanteldak mechanisme.
-waterpomp
- 1 ventilator[de kleine]
-kontaktslot
-ontsteking
en nog wat regulier onderhoud zoals schijven/blokken.
Jammer alleen dat hij niks kon aantonen van de kettingrevisie,maar gezien de prijs en de rest van het onderhoud wat WEL gedaan was
de gok gewaagd,alhoewel de kettingrevisie het eerst komende plan is ondanks dat er nog geen rammels te bespeuren zijn.
------------------------------------------------------------------
De rijeigenschappen zijn inderdaad fantastisch,de wegligging is al prima zonder de verlaging,de stoelen ook[je zit zeer laag] en die motor die het uitgilt van plezier boven de 4000 tpm,niets anders dan mijn welgemeende lof!

Wat me trouwens opviel
was dat de vr6 wel een heethoofd is,de watertemperatuur stijgt soms tot boven de 90 graden eer deze weer zakt en ook een olietemperatuur van 100 graden is geen uitzondering terwijl bij de Vec de waardes toch wat lager liggen,maar dit schijnt idd normaal te zijn.
---------------------------------------------------------------
Helaas diende zich na enkele weken al een erg leuke onverwachte
grap aan;koelwaterpeil te laag,bijgevuld en na 2 dagen wederom benden peil.
Oorzaak was een lekke kachelradiateur,iets wat ook bleek aan de ramen die met geen mogelijkheid meer droog werden.
Heel het dash moet eruit eer je erbij kunt waarbij flink wat arbeid om de hoek komt kijken,maar het is weer achter de rug.

Bottumline;
Een auto die met oa kettingrevisie[een 6/700 euro meen ik],het vervangen van de kachelradiateur[reken ook op 500e]
wat dure onderhoudsposten kent,ook kunnen de kosten van sommige storingen aan het abs systeem flink in de papieren lopen,lampje hoort na ca 30 sec,te doven samen met het handremlampje.
Dus een bezinning voor je begint is wel raadzaam,tenzij je zelf alles,of het meeste kunt.
----------------------------------------------------------
Gelukkig maken de rijeigenschappen vrijwel alles goed,fijne stoelen,voldoende standaard opties en een super motorgeluid in de hoge toerentallen!

update;
nieuwe problemen;
-de achterspoiler zakt niet meer,ook niet handmatig,weet nog niet wat het is.
-Loopt een beetje bokkerig de eerste halve minuut,denk zelf ergens vocht of heel mss bougiekabels.
-nu doet ook het electrisch verstelbare gedeelte van de spiegels het niet meer
Volgende week afspraak maken voor reparatie,echt jammer ondanks vele positieve punten dat het eea toch niet al te betrouwbaar blijkt,over de kosten komt zsm een update........

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.